بیمارستان غدیر همزمان با عیدغدیر در تهران افتتاح شد

تولد یک ابربیمارستان

دومین کلان بیمارستان مدرن و مجهز کشور با نام «غدیر» روزگذشته در مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی شهدای تجریش و با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.
دومین کلان بیمارستان مدرن و مجهز کشور با نام «غدیر» روزگذشته در مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی شهدای تجریش و با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۴۱۵۳۶۴

پروژه کلان بیمارستان غدیر به همت یکی از خیرین سلامت در سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع آغاز و در سال ۱۳۹۴ با پیشرفت فیزیکی حدود ۵ درصد برای تکمیل و احداث به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) واگذار شد. با شروع دولت سیزدهم و تاکیدات رئیس‌جمهور بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، عملیات اجرایی این پروژه با سرعت و فوریت پیگیری و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان به اتمام رسید. کلان‌بیمارستان مدرن و مجهز غدیر در مجتمع آموزشی، پژوهشی، درمانی شهدای تجریش در شمال تهران است. این کلان‌بیمارستان با زیربنای ۶۲هزار متر مربع در پنج بلوک و ۱۳طبقه با ظرفیت ۸۲۱ تخت و امکانات بی‌نظیر در تراز و استانداردهای برتر جهانی از جمله اتاق‌های عمل‌ جراحی هوشمند با ۲۴تخت، بخش‌های ویژهCCU, NICU, ICU، زایمان LDR، اورژانس پیشرفته مجهز به هلی‌پورت هوایی، آنژیوگرافی مغز، تصویربرداری، دیالیز، فیزیوتراپی، درمانگاه‌های فوق‌تخصصی، آزمایشگاه، بخش‌های بستری زنان و مردان و کودکان، در نظر دارد با بهره‌گیری از فناوری‌های روز جهان با رعایت استاندارد‌های درمانی در جایگاه یکی از کلان بیمارستان‌های الگو در غرب آسیا به تحقق شعار عدالت و تعالی نظام سلامت کمک کند و موجبات پیشرفت و خود اتکایی کشور را فراهم آورد. با افتتاح این کلان بیمارستان مدرن ۸۲۱تخت مجهز به مدار ارائه خدمات درمانی کشور افزوده خواهد شد.

تعداد اتاق‌های عمل
۲ اتاق عمل در اورژانس
۲ اتاق عمل سزاریندر بخش جراحی زنان
۷ تخت اتاق زایمان LDR

امکانات درمانی
تصویر برداری شامل MRI، CT SCAN، سونوگرافی، ماموگرافی، سی‌تی‌آنژیو، رادیولوژی
بخش آنژیوگرافی
فیزیوتراپی شاملآب درمانی، برق درمانی، حرکت درمانی، گفتار درمانی
بخش آزمایشگاه شامل پاتولوژی، بیوشیمی، خون‌شناسی، ایمنی شناسی، تشخیص مولکولی

مساحت کل بلوک‌ها (۵ بلوک)
۶۲۰۰۰ متر‌مربع

تعداد طبقات
۱۳ طبقه

تعداد کل تخت
۸۲۱ تخت

ظرفیت اسمی(تخت بستری)
۵۲۰ تخت

تعداد تخت‌های پست CCU
۴۲ تخت

تعداد تخت‌های ICU
۸۷ تخت

تعداد تخت‌های NICU
۱۴ تخت

تعداد تخت‌هایCCU
۳۰ تخت

تعداد تخت‌های اورژانس
۶۸ تخت

تعداد تخت‌های دیالیز
۲۰ تخت

تعداد تخت‌های بخش وی‌آی‌پی
۸۲ تخت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
صعود به عشق مردم وطنم

گفت‌وگوی «جام‌جم» با امیرمحمد دانایی،جوان‌ترین ایرانی صعودکننده به اورست در آستانه سفر به کوه وحشی

صعود به عشق مردم وطنم

نیازمندی ها