با افت ۴ درصدی در یک ماه گذشته؛

فقط ۶۱ درصد ظرفیت حجم سدهای کشور آب دارد

میزان درصد پرشدگی سدهای کشور که تا ۱۳ خرداد سال جاری به ۶۵ درصد رسیده بود که این رقم تا روز ۱۰ تیر ماه امسال با کاهش ۴ درصدی روبرو شده و به ۶۱ درصد رسید.
کد خبر: ۱۴۱۴۴۷۳

به گزارش جام جم آنلاین، هم‌زمان با ورود به روزهای گرم‌تر سال و افزایش تقاضای مصرفی آب، حجم آب موجود در سدهای کشور نیز کاهش یافته است.

تازه‌ترین گزارش مرکز اطلاعات و داده‌های آب کشور نشان می‌دهد درحالی‌که از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۱) تا ۱۰ تیر حجم آب موجود در سدهای کشور ۳۰ میلیارد و ۱۱۰ میلیون مترمکعب شده این رقم در ۲۷ خرداد ۳۱ میلیارد و ۲۲۰ میلیون مترمکعب بوده است.

سال گذشته در همین بازه زمانی حجم آب موجود در سدها ۲۵ میلیارد و ۵۰ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

حجم آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهرماه ۱۴۰۱) تا ۱۰ تیر در عین حال هم نسبت به ۲۷ تیر و هم نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته با رشد همراه شده است.

میزان آب ورودی به سدها از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۰ تیر به عدد ۳۵ میلیارد و ۸۴۰ میلیون مترمکعب رسیده که با رشد ۲۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه است.

سال گذشته در همین بازه زمانی حجم آب ورودی به سدها ۲۷ میلیارد و ۸۶۰ میلیون مترمکعب بود.

حجم آب خروجی از سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۰ تیرماه ۲۴ میلیارد و ۷۸۰ میلیون مترمکعب شد.

سال آبی گذشته این میزان ۲۱ میلیارد و ۹۹۰ میلیون مترمکعب بوده که رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

حجم آب سدهای تأمین‌کننده آب شرب و کشاورزی در حالی با کاهش همراه شده که اخبار رسیده از تعدادی از شهرها و استان‌های کشور حاکی از افزایش میزان مصرف آب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها