یك عضو هیات رئیسه مجلس در گفت و گو با جام‌جم آنلاین عنوان كرد

نظارت رسانه ملی مانع جدی برای پول كثیف

نظارت صدا و سیما هم جلوی فعالیت شبهه برانگیز اقتصادی در شبكه نمایش خانگی را خواهد گرفت و هم با ممانعت از رفتارهای خارج از ضوابط قانونی و ارزشهای اجتماعی زمینه گسترش تولیدات سالم در حوزه‌های نمایشی را فراهم می‌كند.
نظارت صدا و سیما هم جلوی فعالیت شبهه برانگیز اقتصادی در شبكه نمایش خانگی را خواهد گرفت و هم با ممانعت از رفتارهای خارج از ضوابط قانونی و ارزشهای اجتماعی زمینه گسترش تولیدات سالم در حوزه‌های نمایشی را فراهم می‌كند.
کد خبر: ۱۴۱۳۹۷۱
نویسنده فتاح غلامی - جام جم آنلاین

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در گفت و گو با جام‌جم آنلاین با اشاره به اهمیت نظارت صدا و سیما بر فعالیت شبكه نمایش خانگی و همچنین جوسازی‌هایی كه علیه مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شكل گرفته خاطرنشان كرد: مخالفت خوانی‌ها علیه نظارت رسانه ملی دلایل مختلفی دارد و بخشی از آن ناشی از اهداف نادرستی است كه از سوی برخی در شبكه نمایش خانگی دنبال می‌شود و لذا آنهایی كه در پی استفاده از این فرصت‌ها هستند تلاش می‌كنند تا با بهره گیری از هر وسیله‌ای هدف‌های نادرست را تحقق بخشند.

نظارت رسانه ملی مانع جدی برای پول كثیف

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از زمانی بحث واگذاری قانونی نظارت رسانه ملی بر پلتفرم‌های نمایش خانگی مطرح شد تبلیغات منفی زیادی در رسانه‌های مختلف علیه این مصوبه مطرح شد و كسانی كه علیه این موضوع موضع گیری كردند بیشتر به منظور الغای این مصوبه شروع به سیاه نمایی كردند و به نظر می‌رسد كه سهم زیادی از این تبلیغات ناشی از پول پاشی‌هایی كه در این پلتفرم‌های صورت می‌گیرد و طبعا زمانی كه نظارت جدی تر شود جلوی بسیاری از این پول‌های سیاه گرفته خواهد شد.

وی تاكید كرد: كسانی كه در خصوص نظارت صدا و سیما بر شبكه نمایش داخلی بهانه جویی می‌كنند در پی آنند تا خود را پشت واژه‌های مختلفی پنهان كنند و به همین خاطر است كه موضوع تعطیلی شبكه نمایش خانگی را مطرح می‌كنند. دلیل آن هم كاملا مشخص است چون برخی از این افراد بواسطه عدم شفافیتی كه در كارشان دارند و در پشت صحنه فعالیت‌های مشكوك می‌كنند نمی‌خواهند تحت تیغ نظارت صدا و سیما قرار گیرد چون اگر بحث نظارتی به صورت جدی دنبال شود فرصت‌ها از دست سوءاستفاده كنندگان در شبكه نمایش خانگی گرفته می‌شود و مسائل اقتصادی هم با شفافیت دنبال خواهد شد.

حاجی دلیگانی با اشاره به برخی اتهام زنی‌ها در فضای مجازی و رسانه‌ای درباره بستن دست و پای تولیدكنندگان آثار سینمایی و هنری در شبكه نمایش خانگی تصریح كرد: به هیچ وجه نباید به این شایعات و القائات توجه كرد چون اگر نظارت به صورت قوی و جدی دنبال شود طبیعی است كه جلوی فعالیت‌های نادرست گرفته می‌شود و معتقدم وقتی از رفتارهای خارج از شئونات و بیرون از هنجارها و قواعد اجتماعی و قانونی در شبكه نمایش خانگی جلوگیری شود زمینه برای رشد فعالیت‌های سالم فراهم می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها