معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی ایلام گفت: کشاورزانی که اراضی جو و گندم برداشت نشده آنها دچار آتش سوزی شده است، مشمول پرداخت غرامت خسارت خواهند بود.
کد خبر: ۱۴۱۱۵۹۲

به گزارش جام جم آنلاین ایلام و به نقل از ایرنا ؛ اسماعیل نعمتی افزود: پرداخت غرامت بیمه برای مزارع جو به ازای هر هکتار یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و برای هر هکتار گندم نیز ۲ میلیون ۴۰۰ هزارتومان است.


وی با بیان اینکه کشاورزان رغبتی به بیمه آتش سوزی مزارع خود ندارند، یادآور شد: در سال زراعی جاری ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ (اول مهر هر سال تا پایان شهریور سال بعد) تنها ۱۵۰ هکتار از اراضی گندم و جو توسط کشاورزان بیمه شده است.


نعمتی افزود: کشاورزان باتوجه به اینکه اعتقاد دارند غرامت پرداختی بیمه در قبال وسعت خسارت ها اندک و نیز سهم حق بیمه پرداختی آنها زیاد است، بنابراین رغبت چندانی به بیمه کردن محصولات خود ندارند.


وی ادامه داد: حق بیمه پرداختی کشاورز در هر هکتار برای محصول جو ۲۴ هزار تومان و برای گندم نیز ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان برای هر هکتار است.


معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی ایلام از کشاورزانی که محصول گندم و جو مزارع آنها قبل از برداشت دچار خسارت آتش سوزی شده است، خواست برای تشکیل پرونده و دریافت غرامت اقدام کنند.


نعمتی تاکید کرد: پرداخت غرامت تنها به محصولات برداشت نشده جو و گندم پرداخت می شود و پس چرای مزارع و یا زمین کشاورزی بایر شامل این طرح نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها