رئیس جمهور با بیان اینکه دولت مردمی به دنبال آن است تا تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مهار تورم را با رشد تولید و نه رکود محقق کند، گفت: برخی کشور‌ها تورم را با رکود مهار می‌کنند، اما ما به دنبال آن هستیم تا با رشد تولید تورم را مهار کنیم.
رئیس جمهور با بیان اینکه دولت مردمی به دنبال آن است تا تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مهار تورم را با رشد تولید و نه رکود محقق کند، گفت: برخی کشور‌ها تورم را با رکود مهار می‌کنند، اما ما به دنبال آن هستیم تا با رشد تولید تورم را مهار کنیم.
کد خبر: ۱۴۱۱۱۵۱

به گزارش جام جم آنلاین، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آقای رئیسی ظهر پنجشنبه در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان آذربایجان شرقی، در مراسم جشن احیای ۲۲۰ واحد راکد صنعتی و تولیدی این استان که در محل مجموعه صنعتی ماشین‌سازی تبریز برگزار می‌شد، با قدردانی صمیمانه از همه کسانی که در احیای این واحدها، از جمله کارخانه ماشین‌سازی تبریز نقش داشتند، گفت: اینکه گفته شد در سال ۱۴۰۱ در این کارخانه حدود ۱۳۰۰ دستگاه تولید شده و برای سال جاری تولید ۲ هزار دستگاه هدف‌گذاری شده نشان‌دهنده آن اراده بلند و دستان توانای شما کارگران و صنعت‌گران عزیز است.

رئیس جمهور: تورم را با رشد تولید مهار می‌کنیم
رئیس جمهور با اشاره به جایگاه مهم کارخانه ماشین‌سازی تبریز در تامین نیازمندی‌های زیرساختی کارخانجات و صنایع کشور افزود: احیای هر واحد تولیدی و صنعتی به خودی خود کار مهم و خوشحال‌کننده‌ای است، اما احیای کارخانه ماشین‌سازی که نقش مهمی در نوسازی و تجهیز دیگر واحد‌های صنعتی و تولیدی دارد، باعث خوشحالی مضاعف است.
آقای رئیسی همچنین با اظهار خرسندی از تولیدات جدید کارخانه ماشین‌سازی تبریز پس از تجربه ناموفق خصوصی‌سازی این مجموعه اظهار داشت: ما مخالف خصوصی‌سازی نیستیم، اما این کار زمانی مطلوب است که باعث رشد و افزایش کیفی و کمی تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید شود، اگر نه آنچه تحت عنوان خصوصی‌سازی انجام و باعث بیکاری کارگران و تعطیلی یک واحد صنعتی شد که مایه افتخار تبریز، ایران و کلیت صنعت کشور بود، به هیچ وجه مطلوب نیست.
رئیس جمهور با اشاره به بازدید قبلی خود از مجموعه ماشین‌سازی تبریز به عنوان رئیس قوه قضائیه و درخواست کارگران برای بهبود وضعیت کارخانه تصریح کرد: خرسندم که امروز شاهد رضایت کارگران و صنعت‌گران از احیای این کارخانه هستم، اما بدانید که این تغییر وضعیت محصول تلاش و اراده خود شما بود و بنده به سهم خود از همه شما سپاسگزاری می‌کنم.
آقای رئیسی با بیان اینکه بنده و امثال بنده هر کجا باشیم افتخار خود را خدمتگزاری به ملت ایران می‌دانیم، خاطرشان کرد: دولت و مجلس و دیگر بخش‌های نظام هر گونه حمایتی که لازم باشد از شما تلاش‌گرانی که با اراده به میدان آمدید تا ثابت کنید که «ما می‌توانیم» به عمل خواهند آورد.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه «ما می‌توانیم» را از شهدا و سرداران بزرگ خود آموختیم، گفت: دیروز سنگر مبارزه جبهه‌های جنگ مقابل صدامیان بود و امروز سنگر مبارزه همین کارخانه‌ها و صنایع مختلف کشور است. دشمن نمی‌خواهد ما رونق تولید، ایجاد اشتغال، رفع بیکاری و استقلال داشته باشیم، اما ملت ایران اراده کرده روی پای خود بیایستد و به لطف خدا و با الگوگیری از شهیدان می‌گوییم «ما می‌توانیم».
آقای رئیسی با بیان اینکه شما صنعت‌گران ضمیمه کردن دانایی به توانایی را در عمل معنا کردید، افزود: امروز با احیای کارخانه ماشین‌سازی تبریز علاوه بر تامین تجهیزات مورد نیاز برای نوسازی و تجهیز دیگر واحد‌های صنعتی و تولیدی کشور، حدود ۷ هزار و ۵۰۰ شغل احیا شده است.
رئیس جمهور با اشاره به رغبت کشور‌های همسایه و منطقه برای خرید محصولات ایرانی از جمله تولیدات کارخانه ماشین‌سازی تبریز اظهار داشت: تولیدات شما برای کشور تولید قدرت می‌کند. تولید تجهیزات نظامی و از جمله موشک بخشی از تولید قدرت برای کشور است و در این روز‌ها در حالی که دشمن تصور نمی‌کرد جوانان ما بتوانند چنین محصول پیچیده‌ای تولید کنند، اما آن‌ها با اتکا به توانمندی‌های داخلی چشم عالم را خیره کردند.
آقای رئیسی با تاکید دوباره بر اینکه محصول تلاش‌ها و زحمات شما کارگران شریف تولید قدرت برای کشور است، تصریح کرد: همه کارگران و صنعت‌گران و مدیران فعال در کارخانه ماشین‌سازی تبریز با اطمینان از آینده و بدون هیچ نگرانی، همه تلاش و توجه خود را صرف توسعه کار و تولید کنند و مطمئن باشید که همه بخش‌های نظام از شما حمایت کرده و اجازه نخواهند داد حقی از کارگر و کشاورز و صنعت‌گر کشور ضایع شود.
رئیس جمهور با بیان اینکه دولت مردمی به دنبال آن است تا تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی برای مهار تورم را با رشد تولید و نه رکود محقق کند، خاطرنشان کرد: برخی کشور‌ها تورم را با رکود مهار می‌کنند، اما ما به دنبال آن هستیم تا با رشد تولید تورم را مهار کنیم. تورم زمانی مهار می‌شود که تولید و صادرات ما افزایش پیدا کند، لذا از همه شما می‌خواهم که با امید کار و تلاش خود را دنبال کنید.
آقای رئیسی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و تاکید بر تکیه بر ایمان و امید گفت: هرگز یأس به خودتان راه ندهید، با امید کار را به اینجا رساندید و ۲۲۰ واحد راکد را احیا کردید، بعد از این هم کار احیای دیگر واحد‌ها را با ایمان و امید دنبال کنید.
رئیس جمهور افزود: فکر نکنید کار تمام شده است، بلکه ما در ابتدای راه برای فعال کردن همه ظرفیت‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری استان هستیم. البته طبق گزارشی که آقای استاندار دادند در کنار ۲۲۰ واحد صنعتی، صد‌ها واحد نیز در بخش‌های کشاورزی، معدنی و دیگر حوزه‌ها احیا شده است که جای قدردانی دارد.
آقای رئیسی با اظهار امیدواری به اینکه با احیای این واحد‌ها مشکل بیکاری تا حدود زیادی کاهش یابد، اظهار داشت: نشاط اجتماعی و خانوادگی در گروه کار و تلاش است و کار و تلاش هم با احیای این واحد‌ها و نمونه این واحد‌ها اتفاق می‌افتد، لذا از همه شما دست‌اندرکاران احیای واحد‌های راکد تولیدی قدردانی می‌کنم./صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها