طی سال‌های گذشته، زبان دشمنان ما همراه با ادبیات تهدید و آن هم در راستای اقدامات نظامی بود اما توان بالای موشکی جمهوری اسلامی ایران باعث شد که آنها موفق نشوند تا این تهدیدات را عملیاتی کنند.
طی سال‌های گذشته، زبان دشمنان ما همراه با ادبیات تهدید و آن هم در راستای اقدامات نظامی بود اما توان بالای موشکی جمهوری اسلامی ایران باعث شد که آنها موفق نشوند تا این تهدیدات را عملیاتی کنند.
کد خبر: ۱۴۱۱۰۸۶
نویسنده دکتر یدا... جوانی | معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

قدرت و اقتدار موشکی یکی از حوزه‌های دفاعی و حیطه‌های توانمندی‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران است و هر از چندی گوشه‌هایی از این قدرت اطلاع‌رسانی و اعلام می‌شود و این رونمایی‌ها حاوی پیام‌هایی روشن به دشمنان ما در سراسر دنیاست. با این توانمندی‌ای که جمهوری اسلامی در حوزه قدرت موشکی پیدا کرده، ایران در ردیف چهار کشور دارای این فناوری قرار گرفته است. تا پیش از این، کشورهای زیادی از قدرت موشکی برخوردار بودند اما ابرموشک هایپرسونیک از ویژگی‌هایی برخوردار است که تاکنون کمتر کشوری به این فناوری در عرصه دفاعی دست پیدا کرده است. قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران هیچ جایگاهی در حوزه قدرت موشکی نداشت اما به برکت انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس و کار و تلاش‌هایی که صورت گرفته، امروز جمهوری اسلامی در ردیف کشورهای برخوردار قدرت موشکی است و قدرت موشکی ما هم نقش موثری در بازدارندگی دفاعی و نظامی دارد.
این دقت و برد موشک و ناتوانی سیستم‌ها و رادارها برای ردیابی و انهدام این موشک از مزیت‌ها و قابلیت‌هایی است که در آن وجود دارد و وقتی کشوری به موشکی دستیابی پیدا می‌کند از دانش و فناوری بومی برخوردار است و با دستان پرتوان جوانان و متخصصان داخلی ساخته شده و نشان‌دهنده این است که این قدرت، مردم‌پایه بوده و ریشه اقتدار آن در ملت ایران است. اضافه کنیم به این توانمندی موشکی و دفاعی، قدرت ایمان و عزم و اراده جدی ملت ایران در راستای دفاع از این سرزمین و استقلال و تمامیت ارضی و این نشان می‌دهد که دشمنان ما باید برای همیشه از تهدید جمهوری اسلامی فاصله بگیرند و اگر این فاصله‌گذاری انجام نشود به طور قطع تهدیدات‌شان غیرمعتبر می‌شود. گرچه تا همین الان هم تهدیدات نظامی دشمنان ما نخ‌نما و بی‌اعتبار شده اما این نوع توانمندی‌هایی که به نمایش می‌گذارد، می‌تواند درسی را برای دشمنان ما داشته باشد که از این پس با نیت مقابله و مواجهه با ملت ایران از زبان تهدید استفاده نکنند چون در نهایت بی‌آبرویی را برای آنها در پی خواهد داشت. زمانی رهبر معظم انقلاب به دشمنان این هشدار را داده بودند که زمان زدن و دررفتن گذشته و اگر یکی بزنند ۱۰ ضربه می‌خورند. این رونمایی نشان‌دهنده توانمندی‌های ایران برای عملیاتی‌کردن آن چیزی است که رهبر حکیم انقلاب اسلامی بیان فرمودند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها