رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خبر داد:

تداوم بارندگی‌ ها و فعالیت سامانه بارشی در کشور

مدیرکل هواشناسی استان تهران:

پایتخت از امروز تا یکشنبه طوفانی می‌شود

مدیرکل هواشناسی استان تهران از وزش شدید باد و خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا از بعدازظهر امروز 12 خردادماه تا روز یکشنبه خبر داد.
کد خبر: ۱۴۱۰۵۱۶

به گزارش جام جم آنلاین، مازیار غلامی، مدیرکل هواشناسی استان تهران در گفت‌وگو با فارس در تهران اظهار کرد: با توجه به ناپایداری‌های همرفتی جریان هوا از بعدازظهر امروز تا یکشنبه به‌خصوص در ساعات بعدازظهر گاهی وزش باد شدید، رگبار و رعدوبرق و احتمال تگرگ در مناطق مستعد، ارتفاعات استان و فیروزکوه پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: لازم است با توجه به لغزندگی جاده‌ها و احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ ها و مسیل‌ها و جاری شدن روان‌آب از اسکان در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها خودداری شده و با توجه به خطر صاعقه و شکستن درختان فرسوده و وزش باد شدید از کوهنوردی و جابجایی عشایر دوری شود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی و امدادی آمادگی داشته و لایروبی کانال‌ها انجام شود، افزود: افزایش سرعت باد در نیمه جنوبی استان مورد انتظار بوده که موجب کاهش دید و کیفیت هوا و خسارت به تجهیزات شهری، سقوط بنرها و تابلوهای تبلیغاتی و سازه‌های موقت می‌شود.

غلامی ادامه داد: لازم است ضمن استحکام سازه‌های موقت در فعالیت‌های عمرانی احتیاط کرده و از توقف خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره، داربست‌ها و درختان کهن‌سال جلوگیری شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها