رئیس‌ کل بانک مرکزی در دیدار با رئیس صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد؛

تداوم اجرای سیاست‌ های تثبیت اقتصادی به‌ رغم تحریم‌ های آمریکا

رئیس‌ کل بانک مرکزی ایران در دیدار با رئیس صندوق بین‌المللی پول، بر افزایش تعاملات با این نهاد مالی بین‌المللی با رعایت منافع ملی بالاخص در شرایط تحریم‌های غیرقانونی آمریکا تاکید و اعلام کرد: برنامه‌های اصلاح سیاست‌ها تثبیت اقتصادی با هدف کاهش قابل توجه تورم تداوم خواهد داشت.
رئیس‌ کل بانک مرکزی ایران در دیدار با رئیس صندوق بین‌المللی پول، بر افزایش تعاملات با این نهاد مالی بین‌المللی با رعایت منافع ملی بالاخص در شرایط تحریم‌های غیرقانونی آمریکا تاکید و اعلام کرد: برنامه‌های اصلاح سیاست‌ها تثبیت اقتصادی با هدف کاهش قابل توجه تورم تداوم خواهد داشت.
کد خبر: ۱۴۱۰۵۱۲

به گزارش جام جم آنلاین از بانک مرکزی، محمدرضا فرزین در دیدار با کریستالینا جورجیِوا، رئیس صندوق بین‌المللی پول با حضور برخی از معاونان و مدیران ارشد صندوق بین‌المللی پول از جمله «جهاد آزئور» مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق در واشنگتن بر افزایش تعاملات با این نهاد مالی بین‌المللی با رعایت منافع ملی بالاخص در شرایط تحریم‌های غیرقانونی آمریکا تاکید کرد.

رئیس کل بانک مرکزی ایران با اشاره به جلسات سازنده با مدیر بخش خاورمیانه صندوق، از تقویت ارتباطات با این نهاد پس از یک دوره توقف، ابراز خشنودی کرد و اظهار داشت: در خصوص موضوع مشاوره ماده چهار صندوق و تهیه گزارشی از وضعیت اقتصادی و کارآمدی سیاست‌های پولی و مالی کشور، پس از انجام هماهنگی‌های داخلی به اطلاع مقامات صندوق رسانده خواهد شد.

وی افزود: همچنین در خصوص ارایه داده‌های اقتصادی به صندوق بین‌المللی پول به منظور تکمیل گزارش ماده چهار نیز این اطلاعات به طور منظم توسط بانک مرکزی ایران و مرکز آمار ایران منتشر می‌شود، ولی در خصوص برخی از اطلاعات اقتصادی به دلیل تحریم‌ های یک‌جانبه و غیرقانونی آمریکا، طبقه‌بندی محرمانه وجود دارد که قابل دسترس نخواهد بود.

فرزین در ادامه به درخواست تامین مالی سریع ایران در دوران کرونا از صندوق که توسط دولت وقت مطرح شده بود اشاره کرد و گفت: با وجود عدم پذیرش این درخواست از سوی صندوق بین‌المللی پول و در حالی که این مهم، در اختیار عموم کشورهای متقاضی قرار گرفته بود، ایران توانست هم‌زمان با تعاملات خارجی و اتکا به ساخت واکسن در داخل، با این ضایعه به خوبی مقابله کرده و واکسیناسیون عمومی در ایران را انجام دهد.

رئیس‌کل بانک مرکزی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ با اعمال سیاست‌های پولی، اعتباری و ارزی موثر توسط بانک مرکزی میزان رشد نقدینگی کشور با کاهش ۹ واحد درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ به محدوده ۳۰ درصدی رسید.

وی ابراز امیدواری کرد که با تداوم برنامه‌های اصلاح سیاست‌ها تثبیت اقتصادی، کاهش قابل توجه تورم و قرار گرفتن در کانال ۳۰ درصد در سال جاری تحقق یابد.

فرزین در ادامه به سیاست‌های موفق ایران در خصوص بازار کار و ایجاد فرصت‌های شغلی و کاهش نرخ بیکاری به حدود ۹ درصد اشاره کردند.

رئیس‌کل بانک مرکزی کشورمان با تاکید بر اهداف صندوق بین‌المللی پول از جمله ارتقای میزان همکاری مالی، ‌کمک به رشد اقتصادی و ایجاد تسهیلات مالی برای کشورهایی که خواستار تنظیم تراز پرداخت‌هایشان هستند، به افزایش تعاملات با این نهاد مالی بین‌المللی با رعایت منافع ملی بالاخص در شرایط تحریم‌های غیرقانونی تاکید کرد.

شروع مجدد ازسرگیری تعاملات ایران با صندوق بین‌المللی پول

کریستالینا جورجیِوا نیز در این نشست که بعد از چند دهه اولین نشست رسمی صندوق بین‌المللی پول با ریاست کل بانک مرکزی ایران بود، ضمن تبریک بابت انتصاب فرزین از ملاقات با ایشان ابراز خشنودی کرد و از تلاش‌های ایران به عنوان ریاست کرسی جمهوری اسلامی ایران در صندوق شامل کشورهای پاکستان، مراکش، الجزایر، تونس،‌ لیبی، غنا و افغانستان در حمایت از اعضا تشکر کرد.

وی تاکید کرد: این نشست شروع مجدد ازسرگیری تعاملات بانک مرکزی ایران با صندوق بین‌المللی پول است و می‌تواند به ارائه تصویری مثبت از اقتصاد ایران بینجامد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها