مهدی معنوی در یک نشست خبری با بیان اینکه تخریب خانه های مخروبه با هدف افزایش امنیت وکاهش آسیب های اجتماعی انجام شده است، یاد آور شد، پس از اتمام استخراج نخاله ها توسط مسوولان مربوطه، تصمیمات و پیشنهادات لازم ارایه میشود که از این زمین ها برای چه نوع کاربری هایی استفاده شود.
کد خبر: ۱۴۱۰۱۵۰

جام جم آنلاین؛ شهردار منطقه هشت کرمانشاه گفت: ۱۰۰ مکان مخروبه که محل تجمع معتادان متجاهر در محله آقاجان کرمانشاه بود به صورت کامل تخریب شد و در حال حاضر روزانه ۷۰۰تا ۸۰۰تن نخاله توسط شهرداری از این محله خارج میشود.

معنوی گفت: تخریب کامل این منازل علاوه بر اینکه در دستور کار شهرداری بود جز درخواست ساکنان دائم محله آقا جان نیز بوده چراکه به محل تجمع کارتن خواب ها و معتادان متجاهر تبدیل شده بود.

معنوی افزود: نیروهای شهرداری منطقه هشت در محله آقاجان مستقر و مشغول کار هستند چرا که جمع آوری و انتقال نخاله های منازل تخریب شده کاری زمان بر است و احتمالا ۱۰روز آینده به اتمام خواهد رسید.

شهردار منطقه هشت کرمانشاه تجمع و دپوی زباله را از دیگر معضلات محله آقاجان کرمانشاه دانست و تصریح کرد: ضایعاتی های متعددی در این محله مستقر هستند که زباله گردها پس از جمع آوری نخاله، آن را به این محله حمل میکردند که به تبع بخش عمده ای از آن در کوچه ها و معبرها رها میشد و علاوه بر آلودگی محیطی، سلامت ساکنان را به خطر انداخته بود به همین دلیل رسیدگی به این موضوع به سرعت در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

وی افزود: هم اکنون تمامی معابر اصلی محله آقا جان از زباله پاکسازی شده است و روزانه از این محله بازدید داریم و از نزدیک در جریان انجام کارها هستیم.

این مسوول یاد آور شد: هم اکنون نیروهای منطقه هشت در آقا جان مستقر هستند و روزانه بیست تا بیست و پنج تن زباله جمع آوری کرده و از این محل خارج می کنند که باعث بهترشدن سیمای شهری آقا جان و رضایت شهروندان شده است.

وی با اشاره به اینکه مشارکت از مقوله های بسیار مهم در کاهش مشکلات شهری و ارتقا کیفیت خدمات ارایه شده است، گفت: از مردم آقا جان درخواست داریم که برای حل مشکلات خودشان با شهرداری و یا سایر دستگاه های اجرایی مرتبط همچون فرمانداری و نیروی انتظامی همکاری داشته باشند.

شهردار منطقه هشت خاطر نشان کرد: در راستای ارتقا سطح فرهنگی خانوارهای آقا جان هم اکنون گروه جهادی شهید حسن ادبیان در مسجد این محله مستقر هستند و خدماتی را به ساکنان ارایه می‌دهند که در آینده دامنه این خدمات گسترده تر و متنوع تر خواهد شد.

وی تجمع معتادان متجاهر را از دیگر معضلات محله آقاجان دانست و تصریح کرد: گرچه رفع این مشکل در حوزه وظایف شهرداری نیست اما توسط شهرداری بخشی از معتادان جمع آوری و به کمپ های ترک اعتیاد فرستاده شده اند اما با توجه به آمار بالای آنها به همکاری فرمانداری، استانداری و دادستانی نیاز است که البته مسوولان این دستگاه ها، موضوع را در دستور کار خود قرار داده اند

معنوی گفت: جمعیت آقاجان حدود ۲۰تا ۲۲ هزار نفر است اما متاسفانه شبانه بیش از سه هزار نفر برای گذراندن شب خود وارد این محله میشدند که عموما معتادان متجاهر و کارتن خواب بودند.

شهردار منطقه هشت یاد آور شد: اخیرا وزیر کشور در سفر به کرمانشاه از محله آقا جان بازدید و از نزدیک در جریان برنامه های در دست اقدام در این محل قرار گرفت و از تغییرات ایجاد شده نسبت به گذشته، ابراز خرسندی داشت.

در استان کرمانشاه ۱۳محله حاشیه نشین بحرانی وجود دارد و آقا جان یکی از این محلات است که در جنوب غربی شهر کرمانشاه قرار دارد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها