«جام‌جم» از جزئیات درگیری در مرز ایران و ‌افغانستان گزارش می‌دهد

ماجرای نیمروز

مرز سیستان و بلوچستان ایران و ولایت نیمروز افغانستان ظهر دیروز برای ساعتی شاهد درگیری بود و نیروهای طالبان بدون رعایت حسن‌همجواری اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند.
مرز سیستان و بلوچستان ایران و ولایت نیمروز افغانستان ظهر دیروز برای ساعتی شاهد درگیری بود و نیروهای طالبان بدون رعایت حسن‌همجواری اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند.
کد خبر: ۱۴۰۹۷۶۷

​​​​​​​هرچند بعد از ساعتی درگیری ماموران مرزبانی ایران با نیروهای طالبان به پایان رسید و مسئولان مرزبانی دو کشور با تشکیل جلسه‌ای به بررسی علت وقوع درگیری پرداختند. رسانه‌های محلی افغانستان هم با اشاره به درگیری در مرز مشترک با ایران اعلام کردند، این درگیری در منطقه ماککی ولسوالی کنگ ولایت نیمروز بین نیروهای امارت اسلامی و مرزبانان ایرانی رخ داده است.بعد از توقف تنش در مرز ایران و افغانستان، مسئولان مرزبانی ایران و طالبان تشکیل‌جلسه‌ دادند و دلایل این تنش ساعتی را بررسی کردند. اما بررسی‌های میدانی نشان داد که در این درگیری از سلاح‌های سبک و نیمه‌سبک و توپخانه استفاده شده و با این حال خبر استفاده نیروهای ایرانی از موشک کاملا کذب بوده است. همچنین هدف قرار داده شدن فرودگاه زرنج در افغانستان توسط نیروهای ایرانی هم غیرواقعی و کذب بود و درگیری‌ها در همان اطراف ماککی ولسوالی کنگ ولایت نیمروز به‌وقوع پیوسته است. این در حالی است که دیروز وزیر خارجه هیأت حاکمه افغانستان در دیدار با حسن کاظمی‌قمی، سفیر ایران در کابل خواستار حل مسائل بین دو کشور از طریق گفت‌وگو شده بود. امیرخان متقی، وزیر خارجه هیأت حاکمه افغانستان در دیدار با حسن کاظمی‌قمی، سفیر ایران در کابل درباره ازسرگیری روند انتقال زندانیان افغانستان از ایران، تأخیر در اجرای حکم اعدام شهروندان این کشور در ایران، تأمین حقابه ایران از رود هلمند و سایر مسائل مربوط به روابط دو کشور، گفت‌وگو کردند. بر‌اساس اطلاعیه منتشر شده توسط این اطلاعیه می‌افزاید، کاظمی‌قمی نیز در این دیدار بر مدیریت هماهنگ مسائل مرزی بین دو کشور تأکید کرده و جزئیاتی را درباره آخرین اقدامات جمهوری اسلامی در این‌باره ارائه کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها