رئیس پلیس پیشین راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

‌رنگبندی گواهینامه‌ها بی‌تاثیر است

رئیس پلیس پیشین راهور تهران بزرگ در واکنش به طرح رنگبندی‌‌ گواهینامه‌های رانندگی تاکید کرد: رنگبندی گواهینامه‌ها تاثیری در کاهش قربانیان سوانح ترافیکی ندارد و برای این مهم باید نواقص راه و خودرو برطرف شود.
رئیس پلیس پیشین راهور تهران بزرگ در واکنش به طرح رنگبندی‌‌ گواهینامه‌های رانندگی تاکید کرد: رنگبندی گواهینامه‌ها تاثیری در کاهش قربانیان سوانح ترافیکی ندارد و برای این مهم باید نواقص راه و خودرو برطرف شود.
کد خبر: ۱۴۰۷۹۶۸

به گزارش جام جم آنلاین، براساس طرحی که بتازگی از سوی پلیس به دولت پیشنهاد شده قرار است، گواهینامه‌های رانندگی در سه سطح طلایی، نقره‌ای و سفید رنگبندی شوند‌. به این ترتیب رنگ‌ طلایی مربوط به رانندگانی خواهد شد که مرتکب تخلف نشده‌اند. افزون بر این قرار است براساس این رنگبندی‌ها امتیازهایی نیز برای رانندگان در نظر گرفته شود‌.

هادی هاشمی، رئیس پلیس پیشین راهور تهران بزرگ درباره تاثیر این طرح بر کاهش مشکلات ترافیکی به جام جم آنلاین گفت: رنگ‌بندی گواهینامه‌ها مشکل امروز ما نیست و اجرای آن تاثیری در سلامت عبور و مرور نخواهد داشت‌.

‌وی افزود: در کشورما خودروهای فراوانی وجود دارد که در ادارات پلیس آدرس درستی از مالکان آنها وجود ندارد یا خودروهای زیادی هست که تخلفات فراوانی به نام آنها ثبت شده است. اما برای تردد با محدودیتی رو به رو نمی‌شوند.‌

رئیس پلیس پیشین راهور تهران بزرگ درباره مسائلی که این روزها به مشکلات ترافیکی کشور دامن زده است، عنوان کرد:‌ این روزها رفع رشد 16.5درصدی آمار قربانیان سوانح ترافیکی،‌ ‌تخلفات رانندگی و نواقص حوزه راه  و خودرو باید در اولویت برنامه‌های مسئولان قرار بگیرد.

به گفته وی با توجه به این مشکلات و‌ در شرایطی که سازمان استاندارد کاملا در اختیار خودروسازان قرار دارد، رنگبندی گواهینامه‌های رانندگی تاثیری در بهبود شرایط ترافیکی کشور نخواهد داشت.

‌ رئیس پلیس پیشین راهور تهران بزرگ در پاسخ به این پرسش که آیا‌ مهارت رانندگی کاربران ترافیک در کشورمان مناسب است؟ عنوان کرد:‌ می‌توان گفت رانندگان ما از مهارت قابل قبولی در زمینه رانندگی برخوردار هستند‌.

هاشمی درباره  مسائلی که سبب افزایش سوانح ترافیکی می‌شود نیز بیان کرد: آنچه‌ سبب می‌شود ‌راننده‌ای که مهارت دارد و با قوانین نیز آشناست مرتکب تخلف شود و حادثه‌ای را ایجاد می‌کند؛ ضعف در نظارت، کنترل و مهار رفتار رانندگان است.

به گفته وی این ضعف در هوشمند نبودن و کیفیت نداشتن راه و مناسب نبودن‌ قوانین و مقرارت ریشه دارد.

رئیس پلیس پیشین راهور تهران بزرگ درباره نقش پلیس راهور در برطرف کردن این ضعف‌ها نیز گفت: پلیس مسئول نظارت، کنترل ‌و رسیدگی به تصادفات است. البته این نظارت و کنترل ‌ نیز ‌ به نحوه عملکرد وزارت راه بستگی دارد، زیرا این وزارتخانه باید با نصب دوربین جاده‌ها را هوشمند کند.

هاشمی درباه اینکه چرا پلیس مانع شماره گذاری خودروهای نا ایمن نمی شود؟ نیز افزود: مسئولان باید پاسخ این پرسش را بدهند. اما براساس قانون پلیس می‌تواند مانع شماره گذاری خودروهای ناایمن شود‌ و افرادی که در چنین جایگاهی قرار دارند باید رسالت خود را انجام دهند‌.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها