ورود سامانه ناپایدار در ۲ روز گذشته به قصرشیرین در غرب کرمانشاه باعث کاهش دید افقی این شهرستان مرزی برای دومین روز شد.
کد خبر: ۱۴۰۹۶۳۶

جام جم آنلاین؛ «امیرپرویز نجفی» روز شنبه افزود: دید افقی لحظه‌ای ناشی از ورود گرد و غبار هم اکنون در شهرستان مرزی قصرشیرین هشت هزار متر است که در مقایسه با حد استاندارد یک هوای سالم (۱۰هزار متر) کمتر به میزان ۲ هزار متر کمتر است.

وی اظهار کرد: همچنین گرد و غبار روز گذشته باعث کاهش شدید دید افقی این منطقه شد به گونه ای که دید به ۵۰ متر رسید.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین گفت: بیشینه سرعت وزش باد در این منطقه مرزی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴متر بر ثانیه معادل ۵۰کیلومتر بر ساعت به ثبت رسید.

نجفی، دمای فعلی هوای شهرستان مرزی قصرشیرین را ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر و رطوبت نسبی موجود در هوا ۳۲ درصد اعلام کرد.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون قصرشیرین ۲۱ روز درگیر غبار بوده که شامل هفت روز در فروردین، ۱۰ روز در اردیبهشت ماه و چهار روز در خرداد ماه است.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین در ادامه گفت: سامانه ناپایدار طبق پیش بینی های قبلی صورت گرفته تا اواخر وقت امروز فعال خواهد بود و امروز شاهد غبار رقیق و وزش باد در منطقه خواهیم بود.

وی گفت: از ابتدای سال زراعی جاری در قصرشیرین ۳۷۹ میلیمتر و از ابتدای سال آبی (فروردین ماه امسال تاکنون) ۱۷۹ میلیمتر باران در این شهرستان باریده است.

طبق توصیه های کارشناسان‌ بهداشت، شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی به دلیل آلودگی هوا از ورود به فضاهای باز خودداری کرده و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.

گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان‌های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی گرد و غبار بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها