زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین بازهم بر مبنای ادعایی کذب، ایران را متهم به دخالت در جنگ کشورش با روسیه کرد. اظهاراتی که نشان از فرافکنی داشت.
کد خبر: ۱۴۰۹۵۳۵

به گزارش جام جم آنلاین، رئیس‌جمهور اوکراین همچون ادعاهای پیش از این خود، بار دیگر با تکیه بر ادعاهایی که صحت آنها مورد سوال‌ قرار گرفته و مستنداتی در تأیید آنها ارائه نشده، از ایران خواست به روسیه پهپاد ارسال نکند.

وی در پیامی که به ادعای خود خطاب به ایرانی‌ها ارایه کرده، مدعی شد که ایران در حال حمایت از اقدامات تروریستی روسیه است و در سمت شر ایستاده است.

او البته توضیح نداد چرا تاکنون شواهدی درباره ادعای استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ ارائه نکرده و چرا هر بار که اوکراین در جنگ در موقعیت ضعف قرار می‌گیرد، او دست به دامان پروژه‌های تبلیغاتی برای فرار از رسوایی شکست می‌شود.

تهران تاکنون بارها گفته، ارسال پهپادهایش به ردسیه، مربوط به پیش از شروع جنگ اوکراین بوده و کشورمان در این جنگ بی‌طرف است.

با این حال زلنسکی برای آنکه شکست‌های میدانی کشورش را توجیه کند، سعی دارد برای روس‌ها شریک جُرم درست کرده و بی‌توجه به ارسال انبوه سلاح‌های غربی به اوکراین، تهرلن را به سبب اتهام واهی ارسال پهپاد، شماتت کند.

رسانه‌های غربی از جنگ اوکراین برای زیرسوال بردن سیاست توسعه توان دفاعی کشور استفاده کرده و می‌کوشند قدرت بازدارندگی ایران را تهدیدی برای جهان معرفی کنند.

این درحالیست که ایران تاکنون بارها بر ضرورت پایان جنگ در اوکراین تاکید کرده و حتی برای میانجی‌گری میان طرف‌های درگیر در جنگ اعلام آمادگی کرده است.

به‌نظر می‌رسد باتوجه به سوابق تلویزیونی زلنسکی، او می‌کوشد با تبلیغات رسانه‌ای علیه ایران، روسیه را از لحاظ روانی در بین افکارعمونی جهان تحت فشار قرار داده و از این ترفند برای پیروزی ارتش خود استفاده کند. ارتشی که انواع تسلیحات را از کشورهای اروپایی و آمریکایی دریافت می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها