هزینه نصب استخر پیش ساخته چقدر است؟
کد خبر: ۱۴۰۹۳۵۹

 

هزینه نصب استخر پیش ساخته چقدر است؟
اگر به استخری با نصب سریع یا قیمت مناسب نیاز دارید، استخرهای پیش ساخته می‌توانند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشند. این استخرهای روکار به صورت یک کیت در اختیار شما قرار می‌گیرند و نصب آن‌ها بین 1 تا 3 روز زمان می‌برد. شما می‌توانید کیت استخر را خریداری کنید و برای نصب آن از یک متخصص کمک بگیرید یا حتی اگر از عهده‌ی کار برمی‌آیید، خودتان آن را نصب و راه‌اندازی کنید. اگرچه هزینه‌ی ساخت این استخرها به مراتب پایین‌تر از استخرهای توکار است، اما عوامل زیادی از جمله شکل، ابعاد، متریال و هزینه‌های نگهداری از استخر وجود دارند که می‌توانند بر قیمت استخرهای پیش ساخته تاثیر بگذارند. در این راهنما، شما را با قیمت متوسط نصب یک استخر پیش ساخته آشنا می‌کنیم و در مورد هزینه‌های تعمیر و نگهداری نیز اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

آماده‌سازی محل استخر
چه کار نصب استخر پیش ساخته را خودتان انجام دهید یا آن را به یک حرفه‌ای بسپارید، اولین مرحله شامل آماده‌سازی زمینی است که قرار است استخر روی آن قرار داده شود. بستر استخر باید سطحی صاف و تراز و عاری از هرگونه برجستگی باشد. این مرحله می‌تواند شامل خارج کردن سنگ‌های بزرگ و ریشه‌ها و کُنده‌های باقی مانده درخاک یا تسطیح بخشی از حیاط باشد. برند اینتکس، یکی از شناخته‌شده‌ترین تولیدکنندگان استخرهای پیش ساخته است که برخی از مدل‌های خود را به همراه زیراندازی مخصوص برای نصب استخر عرضه می‌کند. در ادامه، با استخرهای این برند، بیشتر آشنا می‌شویم.

انواع استخر اینتکس
متریال استخر پیش ساخته، عاملی تعیین‌کننده در هزینه‌ی ساخت استخر است. یک استخر بادی INTEX به میزان قابل توجهی ارزان‌تر است اما خیلی بادوام نیست و ممکن است ظرف یک یا دو سال از بین برود. استخرهای فریم‌دار اینتکس، هزینه بیشتری دارند، اما از دوام و ماندگاری بیشتری هم برخوردارند. جنس فریم این استخرها معمولاً از استیل، رزین یا آلومینیوم است.

استخرهای اینتکس با فریم استیل، معمولاً کم هزینه‌ترین گزینه هستند. استیل، متریالی مستحکم است که مدتی طول می‌کشد تا زنگ بزند. با این حال، مستعد خوردگی و اکسیداسیون است و کوتاه‌ترین طول عمر را دارد.

آلومینیوم بسیار سبک‌تر از استیل است و قیمت بالاتری هم دارد. این ماده، دمای بالا را به خوبی تحمل می‌کند و در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی مقاومت است. با این حال، آلومینیوم، مستعد اکسید شدن است که می‌تواند منجر به سوراخ شدن فریم شود.

استخر اینتکس - هزینه ساخت استخر - استخر پیش ساخته
استخرهای پیش ساخته با فریم رزین، از نظر قیمت بین استیل و آلومینیوم قرار می‌گیرند. این متریال، در برابر زنگ‌زدگی و اکسیداسیون، مقاوم است و وقتی در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، برخلاف استیل یا آلومینیوم، داغ نمی‌شود. اما احتمال از بین رفتن آن در اثر قرار گرفتن در معرض UV و هوای سرد بیشتر است.

علاوه بر فریم، جنس آستر استخر نیز بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد. آستر، بخشی از استخر است که در تماس مستقیم با آب قرار دارد و از این رو، باید از مواد با کیفیت انتخاب شود. اگرچه آسترهای وینیلی، قیمت پایین‌تری دارند، اما توصیه می‌شود مدل‌هایی را انتخاب کنید که به همراه آسترهای PVC چندلایه عرضه می‌شوند. برخی از مدل‌های استخر اینتکس به همراه کمربندی از جنس پلاستیک عرضه می‌شوند که دورتادور فریم استخر قرار می‌گیرد و به حفظ شکل استخر در طولانی مدت کمک می‌کند.

هزینه‌ی ساخت استخر
شکل استخر پیش ساخته، عاملی تعیین‌کننده در هزینه‌ ساخت استخر است زیرا نصب برخی از اشکال، آسان‌تر از بقیه است. استخرهای پیش ساخته در شکل‌های گرد، بیضی و مستطیلی موجود هستند. نصب استخرهای دایره‌ای شکل، ساده‌تر است و در نتیجه، هزینه‌ی کمتری هم می‌برد. حرفه‌ای‌ها برای نصب استخرهای بیضی شکل، دستمزد بیشتری می‌گیرند زیرا نصب آنها، کار بیشتری می‌برد: این استخرها به پایه‌ها و تکیه‌گاه‌هایی نیاز دارند که باید با بتن در زمین محکم شوند. استخرهای مستطیلی شکل، بیشترین هزینه را خواهند داشت زیرا برای حفظ شکل استخر، نیاز به نصب عرشه دارند. به خاطر داشته باشید که استخرهای دایره‌ای شکل بیشترین ماندگاری را دارند زیرا از نظر ساختاری، قوی‌ترین گزینه هستند.

استخر پیش ساخته عمیق
بدیهی است که هرچه اندازه‌ی استخر بزرگتر باشد، هزینه بیشتری نیز خواهد داشت. این امر، علاوه بر طول و عرض یا قطر استخر، به عمق آن نیز بستگی دارد. عمق استخرهای پیش ساخته معمولاً بین یک متر و بیست تا سی سانتی‌متر است. انتخاب استخری با عمق بیشتر می‌تواند هزینه را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. به گفته‌ی کارشناسان، هزینه با افزایش اندازه یا عمق استخر افزایش می‌یابد چراکه متریال بیشتری برای ساخت استخر مورد استفاده قرار می‌گیرد و نصب استخری بزرگتر، کار بیشتری هم می‌برد.

تجهیزات استخر اینتکس

استخر اینتکس - هزینه ساخت استخر - استخر پیش ساخته
توصیه می‌شود هنگام انتخاب استخر پیش ساخته، به سراغ مدل‌هایی بروید که به همراه امکاناتی نظیر پمپ و فیلتر، اسکیمر، نردبان استخری، روکش استخری، زیرانداز، کلرزن، کیت لوازم مورد نیاز برای تمیز کردن استخر و حتی آپشن‌هایی مثل ست والیبال عرضه می‌شوند. به این ترتیب، دیگر نیازی نیست که برای تهیه‌ی تجهیزات و لوازم جانبی استخر، وقت بگذارید و در هزینه‌ی کلی هم صرفه‌جویی می‌شود. شما همچنین می‌توانید گزینه‌هایی نظیر آبنمای استخری و تجهیزات گرمایشی را نیز به استخر اضافه کنید. اگر در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که آفتاب خوبی دارد، یک هیتر خورشیدی می‌تواند برای استخر پیش ساخته‌ی روکار کافی باشد.

استخرهای پیش ساخته‌ی قیمت بالا، مجهز به عرشه و نرده هستند. عرشه‌ی استخر به شما این امکان را می‌دهد که در کنار استخر خود استراحت کنید و دید خوبی برای مراقبت از کودکان داشته باشید. رایج‌ترین سیستم‌های گندزدایی برای استخرهای پیش ساخته، آب شور و کلر است. با این حال، سیستم‌های آب شور به مرور زمان باعث بروز خوردگی می‌شوند و می‌توانند طول عمر استخرهایی با فریم استیل و آلومینیومی را کاهش دهند. استخرهای رزینی با سیستم‌های آب شور سازگاری بیشتری دارند، اگرچه حتی این استخرها هم دارای اجزای فلزی هستند.

هزینه‌های نگهداری استخر پیش ساخته
نگهداری از یک استخر پیش ساخته روکار، مستلزم بسیاری از هزینه‌های مشابهی است که برای استخرهای توکار صرف می‌شود. کاربر باید سیستم فیلتراسیون استخر را چند ساعت در روز روشن کند که می‌تواند هزینه‌های انرژی را افزایش دهد. همچنین باید روزانه pH و سطح کلر را آزمایش کنید و اگر لازم بود، مواد شیمیایی لازم را برای حفظ تعادل پارمترهای شیمیایی آب به آن اضافه کنید. معمولاً بیشترین هزینه‌ای که برای استخرهای پیش ساخته صرف می‌شود، مربوط به همین مواد شیمیایی استخری است. هزینه‌ی دیگری که گاهی نادیده گرفته می‌شود، مربوط به پر کردن استخر با آب است. برخی استخرها، از جمله استخرهای بادی، آنقدر کوچک هستند که می‌توانید آنها را با شلنگ باغچه پر کنید. اما برای پر کردن استخرهای بزرگ‌تر، باید هزینه‌ی یک تانکر آب را بپردازید.

برای مدل‌های ساده‌تر استخرهای پیش ساخته می‌توانید با سرد شدن هوا، آب استخر را تخلیه کرده و با جداسازی اجزای استخر، آن را تا فرارسیدن فصل بهار در انبار نگهداری کنید. اما برای مدل‌هایی پیچیده‌تر، جداسازی اجزای استخر در فصل سرما و سرهم کردن مجدد آن در آغاز فصل شنا، هزینه و کار زیادی می‌برد. بنابراین باید برای جلوگیری از آسیب‌هایی مانند ترک خوردگی دیوارها، رشد جلبک‌ها یا آسیب به پمپ، فیلتر و سایر اجزای مهم، استخر را برای فصل زمستان آماده کنید. اینکار مستلزم تنظیم پارامترهای شیمیایی آب، تمیز کردن استخر، خالی کردن بخشی از آب استخر، تخلیه‌ی آب از لوله‌ها و تجهیزات استخر و افزودن مواد شیمیایی زمستانه است.

مزایا و معایب استخرهای پیش ساخته
طول عمر یک استخر پیش ساخته با توجه به عواملی مانند جنس، شکل و کیفیت کلی، بسیار متفاوت است. به طور متوسط، یک استخر روکار با فریم استیل، رزین یا آلومینیومی ممکن است بین 7 تا 15 سال دوام بیاورد. با این حال، آستر استخر خیلی زودتر خراب می‌شود و معمولاً بین 5 تا 10 سال عمر می‌کند.

استخر اینتکس - هزینه ساخت استخر - استخر پیش ساخته

علاوه بر این، استخرهای پیش ساخته‌ی روکار به طور کلی هیچ ارزشی به خانه‌ی شما اضافه نمی‌کنند. حتی اگر زمان و هزینه‌ی زیادی را صرف نصب یک استخر پیش ساخته‌ی روکار در حیاط منزل یا ویلای خود کرده باشید، چنین استخری هرگز نمی‌توانند حس و حال و امکاناتی را داشته باشد که یک استخر دائمی توکار به خانه‌ی شما می‌آورد. با این حال، برخلاف استخرهای دائمی توکار، شما می‌توانید هر وقت که بخواهید استخرهای پیش ساخته روکار را به راحتی از حیاط خود حذف کنید. بنابراین، اگر فکر می‌کنید که ممکن است از استخر خود خسته شوید یا اگر مالک نیستید و باید پس از مدتی به محلی جدید نقل مکان کنید، یک استخر پیش ساخته می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

استخرهای پیش ساخته فایبرگلاس
استخرهای فایبرگلاس، انواعی از استخرهای پیش ساخته هستند که می‌توانند به صورت روکار یا توکار نصب شوند. این استخرها از آن جهت در گروه استخرهای پیش ساخته قرار می‌گیرند که به صورت کاسه‌ای یک تکه به شما تحویل داده می‌شوند. نصب این کاسه‌های پیش ساخته و نگهداری از آنها، اصلاً به اندازه‌ی استخرهای بتنی، پرهزینه و زمان‌بر نیست. از طرف دیگر، استخرهای پیش ساخته‌ی فایبرگلاس، بسیار شکیل‌تر از استخرهای اینتکس و در عین حال، بسیار بادوام‌تر و ماندگارتر از این استخرها هستند.

بنابراین، اگر می‌خواهید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با صرف هزینه‌ی نه چندان زیاد، یک استخر خانگی تماشایی داشته باشید، به وبسایت سوییم پلاس سری بزنید و با مدل‌های جذاب و ویژگی‌های منحصربه‌فرد کاسه‌های پیش ساخته استخر و جکوزی این برند ایرانی، آشنا شوید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها