در دومین روز چهاردهمین نمایشگاه صنعت نفت خوزستان؛

نفت و گاز اروندان دو تفاهم نامه و یك توافق نامه امضا كرد

در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی؛

تفاهم نامه عقد قرارداد شركت نفت اروندان و شركت نصر مبتكران امضا شد

شرکت نفت و گاز اروندان در جهت استفاده از خدمات دستگاه jet peneteration تفاهم نامه عقد قرارداد با شرکت نصر مبتکران امضا کرد.
کد خبر: ۱۴۰۹۰۰۶

جام جم آنلاین - خوزستان، در چهارمین روز نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تهران، امضای تفاهم نامه عقد همکاری توسط مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان و مدیرعامل شرکت نصر مبتکران انجام شد.

این تفاهم نامه در راستای همکاری پیشین و به منظور توافق اصولی برای استفاده از خدمات دستگاه jet peneteration خواهد بود.

  غلامحسین موازی مدیر امور فنی شرکت نفت و گاز اروندان در خصوص این قرارداد اظهار داشت: عمده ترین استفاده  از تکنولوژی jet penetration ايجاد شكاف های نسبتا ریز (Mini Frac) در سازندهای فشرده و سخت همانند  سازندهای ایلام و سروک در میدان  آزادگان می باشد.  

وی افزود: در این روش با بکارگیری لوله مغزی سیار،  در مرحله اول با تزریق ترکیبی از اسید و دیزل، روزنه های شعاعی  به قطر ۱ اینچ و عمق ۵ فوت در سازند ایجاد می شود و در مرحله بعد با تزریق مخلوطی از مواد شیمیایی خاص( پرومکس)  به همراه سیلیس با فشاری بالاتر از  فشار مخزن، شکاف های عرضی عمود بر روزنه های اولیه  در درون سازند بوجود می آید و بدین شکل ارتباط موثر میان حفره چاه و مخزن ایجاد می شود و بهره دهی چاه به شکل موثری افزایش می یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها