رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت خبر داد؛

صراف مجازی کلاهبردار واقعی از آب درآمد

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری یک نفر که با ترفند مبادله ارز در فضای سایبری از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.
کد خبر: ۱۴۰۸۸۴۷

به گزارش جام جم آنلاین، سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: شخصی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد در یکی از کشور‌های خارجی خانه‌ای خریدم و وقتی که خواستم هزینه آن را به حساب فروشنده حواله کنم، در فضای مجازی جستجو کردم و با یک صرافی آنلاین در اینستاگرام آشنا شدم.

این مقام انتظامی عنوان کرد: شاکی در ادامه اظهاراتش عنوان کرد با ادمین این صفحه اینستاگرامی که خانمی خوش صحبت بود گفتگو کردم و قرار شد در مرحله اول یک میلیارد ریال پول به حساب صرافی واریزکنم تا این مبلغ به ارز مورد نظر بنده تبدیل شود و به حساب فروشنده در کشور مد نظر حواله گردد، اما متأسفانه پس از واریز وجه دیگر پاسخی از سوی آن صفحه دریافت نکردم.

وی افزود: رسیدگی به پرونده در دستور کار قرار گرفت و با اقدامات تخصصی که توسط همکاران بنده در پلیس فتا صورت گرفت مشخص شد مجرم با جعل عنوان یک صرافی معتبر در شبکه‌های اجتماعی اقدام به کلاهبرداری می‌کند.

سرهنگ معظمی گودرزی عنوان کرد:پس از تحقیقات تکمیلی متهم در فضای مجازی شناسایی و پس از تشریفات قضایی در یکی از مناطق شمالی تهران دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

این مقام مسئول اظهار داشت: این مجرمین سایبری بعد از حضور در پلیس فتا بزه انتسابی را انکار کردند، اما پس از روبه رو شدن با شاکی و مشاهده مستندات پرونده لب به اعتراف گشودند و به کلاهبرداری از ۸ نفر با این روش به مبلغ حدود ده میلیارد ریال اقرار کردند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی تا بررسی دقیق و اطمینان کامل تحت هیچ شرایطی به هویت ها، فروشگاه‌های مجازی نامعتبر، صرافی‌های آنلاین و افراد ناشناس اعتماد نکنید و نقل و انتقال‌های خود را از طریق مراجع قانونی و دارای مجوز از بانک مرکزی انجام دهید و هر گونه مورد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما درمیان بگذارید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها