در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی مطرح شد

نقش فعالان فرهنگی در جهاد تبیین

نشست تبیینی با موضوع «نقش فعالان فرهنگی در جهاد تبیین» با حضور حاج‌حسین یکتا در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد.
نشست تبیینی با موضوع «نقش فعالان فرهنگی در جهاد تبیین» با حضور حاج‌حسین یکتا در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۰۸۳۷۰

سردار حسین یکتا در خصوص جهاد تبیین و این که در این شرایط جهاد تبیین به چه معناست و چه باید کرد، گفت: برای این جهاد تبیینی که آقا می‌فرمایند فوری، حتمی و قطعی، اول باید احساس کنیم که آقا اعلام جهاد کرده است. اگر حس جهاد بگیریم، جهادی می‌شویم. این‌که آقا می‌فرماید فوری و سریع و همگانی، به اعتقاد من حکم جهاد است و این حکم از جنس کفایی است؛ یعنی باید برویم تا کفایت کند. اما در حال حاضر کفایت نکرده وگرنه مساله در ذهن‌ها حل می‌شد. کار از جنسی است که صدا و ندا باید به همه برسد. در جهاد تبیین باید همه بفهمند و متوجه صدا و ندا و این حرف بشوند.
سردار یکتا ادامه داد: به اعتقاد بنده، جهاد تبیین یعنی بگوییم کجا بودیم، کجا هستیم و به کجا می‌خواهیم برویم و برای جوان امروز و دیروز و فردا که اصحاب امام زمان(عج) هستند، مأموریت را تبیین کنیم. جهاد تبیین یعنی معرفت به مأموریت و متأسفانه گیر کار امروز ما این است که معرفت نداریم.
حاج حسین یکتا با اشاره به این که جهاد تبیین یعنی جنگ روایت‌ها، گفت: در چنین موقعیتی مهم است که چه کسی زودتر و بهتر و به‌موقع روایت کند. جهاد تبیین، جنگی میان جنگ شناختی و ترکیبی است. جهاد تبیین یعنی رسالت روی دوش ما افتاده که باید آن را ابلاغ کنیم. دشمن فهمیده که خبری در راه است و ما پشت دروازه‌های بیت‌المقدس هستیم و کار اینها تمام است.
این جانباز دفاع مقدس ادامه داد: امروزه آقا فرمود نسل شما جوان‌ها و نوجوان‌ها یعنی دهه هشتادی‌ها و دهه هفتادی‌ها نسلی است که انقلاب را به اوج خودش می‌رساند. یعنی اوج‌نشین‌ها و قله‌نشین‌ها آمدند تا کار دشمن را تمام کنند. وقتی دشمن می‌فهمد که اینها پای کار آمدند، برای سست شدن‌شان سعی می‌کند روی عزم و اراده‌شان کار کند که آقا فرمود نبرد عزم‌ها و اراده‌ها شروع شده است. افراد پای کار دین خدا می‌خواهیم. در جنگ روایت‌ها و جهاد تبیین این مأموریت حرفه‌ای و تخصصی را تبیین می‌کنیم.
یکتا ادامه داد: ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که بسیار خاص است. دعوا سر ولایت است. همه در تبیین دچار تردید شده‌اند. تبیین می‌خواهد تردید را از بین ببرد. یعنی اهل یقین باید بیایند. به اعتقاد من روی دیگر سکه جهاد تبیین این است که بیعت می‌گیرد و با عده‌ای اتمام حجت می‌کند؛ چرا که حجت خدا در حال آمدن است. در جهاد تبیین نفوذ کلمه همچون نفوذ کلمه حاج قاسم و کلام ، خون ، دفاع ، جهاد و شهادت حاج قاسم بسیار مهم است. در مسیر جهاد تبیین، افراد حول حالنا الی ‌احسن الحال در راه هستند.
سردار یکتا در پایان گفت: در جهاد تبیین باید گوش‌ها را آماده شنیدن صدای انا بقیه‌ا... کنیم و جوان‌ها باید خود را برای تمدن نوین اسلامی آماده کنند و نسل جدید باید خود را برای ماموریت آخرالزمانی آماده کند. این جهاد تبیین یعنی ماموریت را تبیین کنید. اعلام جهادی که آقا در جهاد تبیین مطرح کرده‌اند، جدا از وسایل و ابزار اعم از رسانه و قلم و فضای مجازی و... از نظر من پایه این کار روی کار چهره‌ به‌ چهره و خودسازی است؛ همان‌گونه که امام گفت خودتان را بسازید، جامعه‌تان ساخته می‌شود. رهبر انقلاب اعلام جهاد برای بیعت و اتمام حجت کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها