جدی ترین اولویت منطقه آزاد اروند؛

فرصت های مغفول اقتصادی میان ایران وعراق

مدیرعامل منطقه آزاد اروند فرصت های مغفول اقتصادی میان ایران وعراق را جدی ترین اولویت منطقه آزاد اروند خواند.
کد خبر: ۱۴۰۸۳۲۲

جام جم آنلاین _ خوزستان، مدیرعامل منطقه آزاد اروند نگاه بلندمدت به فرصت های اقتصادی مغفول میان ایران و عراق را یکی از جدی ترین پیگیری های این منطقه برای توسعه گردشگری و جذب سرمایه‌گذاری در این منطقه دانست.

علی زارعی با اشاره به اهمیت ایام اربعین و تردد زائران حسینی از مرز شلمچه اظهار داشت: اولویت ما فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز برای تردد زائران حسینی در خطوط ریلی، فرودگاهی و حمل و نقل جاده‌ای است.

‌وی افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته نواقص بسیاری وجود داشته اما تلاش ما برنامه ریزی دقیق در فاصله سه ماه مانده به اربعین و آماده کردن زیرساخت‌های حمل و نقل، سرویس های بهداشتی، اسکان زائران، پارکینگ، آسفالت جاده‌ها و ... برای پیشواز از این برنامه فراملی است.

زارعی با بیان این‌که منطقه آزاد اروند برای ایام اربعین آماده شده است، در خصوص پارکینگ مرز شلمچه اظهار کرد:‌ برای پارکینگ خودروها فضای 90 هکتاری در نظر گرفته شده و درباره معضلات گرد و خاک داخل پارکینگ، مناسب نبودن زمین، بحث روشنایی و امنیت نیز در حال بررسی و حل کردن هستیم.

وی گفت: برای تسهیل تردد زائران حسینی امسال محوطه پارکینگ شلمچه تسطیح و خیابان‌بندی می‌شود و برای بهره‌برداری از پارکینگ نیز با دو مجموعه فنی خوب مذاکره و برای دوربین و نیروهای امنیتی نیز پیش بینی های لازم انجام شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه هفته گذشته چهار جلسه در رابطه با ایام اربعین با وزارت کشور و ستاد اربعین استان برگزار شده است، بیان کرد: در منطقه آزاد اروند نیز مدیریت توسعه شلمچه در محل مستقر شده و پیمانکارانی که برای اجرای فعالیت‌های اجرایی مشخص شده‌اند، کار خود را شروع کرده‌اند.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند با بیان اینکه توسعه طرح‌های اروند نیازمند مجوزهای مربوطه است، بیان کرد: منطقه آزاد اروند امروز آماده توسعه فعالیت‌های حمل‌ونقل، تجارت، گردشگری و ... است.

وی با یادآوری توافق خوب با طرف عراقی برای ساخت 33 کیلومتر خط آهن شلمچه - بصره اظهار کرد: طرفین در این رابطه تعهدات را پذیرفته اند.

زارعی نگاه بلندمدت به فرصت های اقتصادی مغفول میان ایران و عراق را یکی از جدی ترین پیگیری های منطقه آزاد اروند برای توسعه گردشگری و جذب سرمایه‌گذاری در این منطقه دانست و افزود: در حال فراهم کردن شرایط زیرساخت های گمرکی و بارانداز هستیم.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند تاکید کرد: اروند و شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر با توجه به داشتن مسیر هوایی و مرز خاکی و دریایی شرایطی بسیار عالی جهت سرمایه گذاران داخلی و خارجی دارند که قابل مقایسه با دیگر مناطق آزاد نیست.

وی همچنین به تیم صنعت نفت آبادان به عنوان یکی از تیم های قدیمی و یک سرمایه‌ اجتماعی برای این منطقه اشاره و ابراز امیدواری کرد در چند بازی باقیمانده از لیگ، صنعت نفت در لیگ برتر بماند.

وی افزود: آبادان مهد فوتبال ایران است و یک دهه اجحاف را پشت سر گذاشته و تمام تلاش ما این است که سطح فوتبال آبادان را به جایگاه اصلی خودش برسانیم‌.

زارعی خاطرنشان کرد: در بخش پایه به دنبال تقویت و گسترش پایگاه های استعدادیابی به ویژه مدارس فوتبال هستیم و همچنین برنامه های خوبی برای تامین نیازهای باشگاه صنعت نفت در بخش ورزشگاه، زمین و بازیکن داریم.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند یادآور شد: آبادان برای سرمایه گذاران خارجی فرش قرمز پهن کرده و با خلق فرصت اقتصادی پذیرای سرمایه گذاران داخلی و خارجی است.

منبع: تسنیم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها