جدی ترین اولویت منطقه آزاد اروند؛

فرصت های مغفول اقتصادی میان ایران وعراق

۱۹ تفاهم نامه صنعتی و زیرساختی با اعتبار ۸۶۹ هزار میلیارد تومان برای استان خوزستان در حضور رئیس جمهور امضا شد.
کد خبر: ۱۴۰۵۸۶۵

جام جم آنلاین - خوزستان، در آئین امضای ۱۹ تفاهم‌نامه عمرانی و زیرساختی خوزستان با حضور رئیس جمهور در محل سالن علی هاشمی استانداری خوزستان، تفاهم نامه مشترک مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سازمان منطقه آزاد اروند برای اجرای طرح‌های تکمیل زنجیره صنایع پتروشیمی، ایجاد پارک‌های پتروشیمیایی و صنایع پایین دستی و توسعه خوشه‌های صنعتی پایین دستی نفت و گاز پتروشیمی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار به امضا رسید.

همچنین تفاهم نامه مشترک مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و استانداری خوزستان برای اجرای طرح‌های تکمیل زنجیره صنایع پتروشیمی، ایجاد پارک‌های پتروشیمیایی و صنایع پایین دستی و توسعه خوشه‌های صنعتی پایین دستی نفت و گاز پتروشیمی به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از دیگر طرح‌های امضا شده در این آئین بود.

استاندار خوزستان و مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور، احداث پتروپالایش بر مبنای خوراک گازی به ارزش چهار میلیارد دلار و همچنین احداث کارخانه فولاد سازی اکسین خوزستان و تولید اسلب عریض به مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار را امضا کردند.

امضای تفاهم نامه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و مدیرعامل شرکت پتروشیمی مارون برای تولید پلی اتیلن سبک خطی و سنگین به مبلغ ۶۹۲ میلیارد تومان و ۲۷۸ میلیون دلار از دیگر طرح‌های امضا شده در این آئین بود.

همچنین مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پتروشیمی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر و استاندار خوزستان نیز تفاهم نامه احداث پارک کلر و تکمیل زنجیره کلر در جهت ایجاد زنجیره پتروشیمی با ارزش سه هزار و ۴۴۱ میلیارد تومان و ۱۳۸ میلیون دلار را به امضا رساندند.

استانداری خوزستان و شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز تفاهم نامه تکمیل چرخه ارزش محصولات نیشکر و صنایع جانبی شامل احداث کارخانه تولید خوراک دام و احداث و تکمیل کارخانه کود با ظرفیت ۱۵ هزار تن و ساخت کارخانه دانش بنیان اسانس گیری اکالیپتوس به ارزش یک هزار میلیارد تومان را امضا کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها