صبح روز سه شنبه ۱۹ اردیبهشت میرمحمد غراوی معاون عمرانی استاندار تهران با همراهی مسئولین شهری از پروژه های عمرانی و در دست احداث شهرستان اسلامشهر بازدید نمودند.
کد خبر: ۱۴۰۷۴۳۲

در این بازدید که مدیران کل دفاتر امور شهری و شوراها، امور روستایی و فنی استانداری تهران، معاون عمرانی فرماندار، شهردار اسلامشهر و رئیس شورای شهرستان نیز حضور داشتند، میر محمد غراوی آخرین وضعیت پروژه ایستگاه متروی میدان نماز، کمربندی شمالی اسلامشهر، ایستگاه میانی انتقال پسماند، اصلاح هندسی میدان الغدیر، مرکز معاینه فنی شهرداری، جایگاه اختصاصی سوخت سازمان حمل و نقل بار و مسافر و بازسازی اتوبوس های فرسوده را مورد بازدید و ارزیابی قرار داد.

پاسخ به چند مسئله:

طرح اقدام ملی مسکن در واوان و قائمیه در چه مرحله ای قرار دارد؟

حسین حبیبی با بیان اینکه در راستای اجرای دو طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در مجموع ۹۷ هزار نفر در شهرستان برای دریافت مسکن ثبت نام کردند که در نهایت ۵۷۰۰ نفر حائز شرایط اعلام شدند ادامه داد: پروژه ۸۰۰ واحدی اقدام ملی مسکن با پیشرفت ۵۰ تا ۸۰ درصدی واحدها در واوان در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز پروژه شهید همت با ۲۷۵۰ واحد مسکونی در عدل آباد در مرحله انتخاب پیمانکار است.

نتیجه بررسی مشکلات تعاونی های مسکن چه شد؟

معاون عمرانی استاندار:در خصوص مسائل و مشکلات تعاونی های مسکن مشکل دار اسلامشهر در جلسه ای با حضور مدیران ذیربط استانی و شهرستانی موضوعات مربوط به این تعاونی ها بررسی و تصمیم لازم برای رفع مشکلات آنها اتخاذ می شود.

فرماندار اسلامشهر: رفع مسائل مربوط به هفت تعاونی مسکن مشکل دار شهرستان که بعضاً بیش از پنج سال است بلاتکلیف مانده و تعداد قابل توجهی از مردم را نیز درگیر خودش کرده می تواند در امر تولید مسکن در شهرستان با مشارکت تعاونی ها و مردم موثر باشد.

قضیه تداخل حریم اسلامشهر به کجا رسید؟

معاون عمرانی استاندار: وی بر ضرورت تسریع در تعیین تکلیف تداخلات حریم شهرستان اسلامشهر با شهرداری های مناطق تهران تاکید کرد و گفت با برگزاری جلسه ای ویژه در استانداری این موضوع مورد رسیدگی فوری قرار می گیرد.

فرماندار اسلامشهر: تداخلات حریم شهرستان با مناطق مختلف تهران مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است، همچنین عدم رسیدگی به این موضوع مهم و راهبردی که بیش از دو دهه بلاتکلیف است باعث توقف بازنگری طرح های جامع شهرها شده است.

وی همچنین با بیان اینکه با برگزاری جلسات متعدد با حضور کارشناسان هر سه بخش شهرستان طرح پیشنهادی اسلامشهر برای تعیین تکلیف تداخلات حریم شهرستان آماده شده افزود: با برطرف شدن این چالش مهم، بسیاری از گره ها و اختلافات که زمینه ساز بروز تخلف نیز شده رفع خواهد شد.

فرماندار اسلامشهر همچنین به تشریح اقدامات انجام شده در سال گذشته در حوزه بهسازی و ایمن سازی راههای شهرستان و روان سازی ترافیک درون شهری پرداخت و خواستار حمایت بیش از پیش استانداری تهران از اجرای سایر طرح های شهرستان در این حوزه شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها