مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت:

۱۳ بنگاه اقتصادی مشکل دار سیستان و بلوچستان حمایت شدند

همزمان با روز جهانی کار و کارگر، سی‌وچهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان با حضور جمعی از مدیران و جامعه کارگری استان در هلدینگ پتروپالایش اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۰۷۳۵۸

جام جم آنلاین اصفهان؛ سی‌وچهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان همزمان با روز جهانی کار و کارگر با حضور استاندار و جمعی از مدیران و جامعه کار و کارگر استان دوشنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ به میزبانی هلدینگ پتروپالایش اصفهان برگزار شد.
دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان در این آئین ضمن گرامیداشت مقام جامعه کارگری و کارفرمایی، بیان کرد: از همه کسانی که امروز به نام آنها نام‌گذاری شده و کسانی که عظمت کار و جوهره حیات را خالصانه ارج می نهند؛ تشکر و قدردانی می‌کنم.
وی با اشاره به حضور ارزشمند اهالی رسانه در این آیین، افزود: همچنین از اصحاب قلم و رسانه که در حوزه‌ای فعالیت می‌کنند که مورد قسم واقع شده و تمام تلاش خود را برای امیدآفرینی در جامعه و بیان مطالبات اقشار مختلف از جمله کارگران و کارفرمایان به کار می گیرند کمال تشکر و قدردانی را دارم.
استاندار اصفهان اظهار کرد: سخن از کار که به میان می‌آید به یاد پیامبر اکرم اسلام (ص) و حضرت امیرالمومنین (ع) می‌افتیم که در راستای ترویج این فضا میان مردم کوشش می‌کردند. کار در منظومه فکری یک انسان موحد جایگاه بسیار والایی دارد.
دکتر مرتضوی عنوان کرد: ما نیز به عنوان خادمان مردم باید شرایطی را فراهم کنیم تا این جوهره ارزشمند در جامعه جاری و ساری باشد. به راستی که خدمت به خلق بخش عظیمی از مسیر تکامل حرکت معنوی انسان است.
وی با اشاره به مسائل و مشکلات جامعه کارگری، اظهار کرد: زمانی می‌توانیم مسائل این حوزه را رفع کنیم که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی با دید انصاف برای کاهش و رفع مشکلات راهکار دهند و برای اجرا پای کار بایستند.
استاندار اصفهان ادامه داد: بخشی از مشکلات این حوزه به دلیل عدم توازن و تعادل در بخش‌های مختلف است همچنین مقایسه آفت پیشرفت و کار خالصانه است.
با کمک به حوزه تولید ثروت آفرینی در جامعه ایجاد شود
دکتر مرتضوی متذکر شد: باید تلاش کنیم با کمک به حوزه تولید در همه بخش‌ها، زمینه‌های ثروت آفرینی را در جامعه فراهم کنیم تا پرداخت‌هایی در شأن جامعه تولید داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: با هوشیاری و ذکاوتی که در جامعه کارگری وجود دارد و با پشتکار، همدلی و نگاه جامع به مسائل اتفاقات مبارکی در کشور رقم خواهد خورد.
استاندار اصفهان با اشاره به نشست با نمایندگان جامعه کارگری استان، بیان کرد: در این دیدار عنوان کردیم که می‌توانیم بخش قابل توجهی از مشکلات جامعه کارگری را در اصفهانی که به بلوغ تصمیم‌سازی در کشور رسیده؛ رفع کنیم.
دکتر مرتضوی افزود: اصفهان قابلیت و ظرفیت این مهم را دارد که برای کاهش و رفع مشکلات، به سطح ملی راهکار ارائه دهد.
استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت امیدآفرینی در جامعه، گفت: جریان تبلیغات رسانه‌ای در دنیا تلاش می‌کند تا کلوخ خود را گوهر و گوهر ما را به دنیا گردو معرفی کند در این راستا چاره‌ای جز امیدآفرینی و جهاد تبیین نداریم زیرا امید جوهره حرکت در کشور است.
دکتر مرتضوی خاطرنشان کرد: جوانان ما در سالهای اخیر مرزهای علم و فناوری را در نوردیده‌اند و جریان دشمن در تلاش است تا این دستاورد و افتخارات را از سمت و نظر همگان پنهان کنند.
استاندار اصفهان عنوان کرد: باید افتخارات این مملکت را بر مناره‌ها فریاد بزنیم. کارگران، کارفرمایان، مهندسان و خادمان تولید این مرز و بوم برای خلق شرایط ایده‌آل در جامعه از جان و مال خود گذشتند و کشور را از چه شرایطی نجات دادند.
دکتر مرتضوی در خصوص آخرین وضعیت تأسیس بیمارستان میلاد اصفهان، گفت: در سفر رئیس سازمان تأمین اجتماعی به استان توافقی میان شهرداری و سازمان شکل گرفت و کلنگ‌زنی بیمارستان میلاد انجام شد. جمع‌بندی نهایی توافق بین شهرداری و سازمان تأمین اجتماعی هفته آینده انجام و عملیات اجرایی بیمارستان میلاد آغاز خواهد شد.
وی درخصوص جریان زاینده‌رود نیز اظهار کرد: ما زاینده‌رود را برای زیبایی اصفهان نمی‌خواهیم، از صحبت‌ کسانی که اینگونه تصور می‌کنند گلایه‌مند هستیم زیرا حیات تمدن اصفهان در گرو جاری بودن زاینده‌رود است.
استاندار اصفهان افزود: زاینده‌رود امروز همچون خون در رگ‌های این تمدنی ما است. تهدید اول ما در مسئله آب، فرونشست و جبران کاهش سطح آبخوان است که جاری بودن زاینده‌رود را الزامی کرده است.
دکتر مرتضوی با اشاره به اینکه مسیر رشد تولید از همدلی همه افراد می‌گذرد، گفت: برای تحقق شعار سال باید همگی با همکاری یکدیگر فعالیت کنیم و تنها با هدف خدمت به خلق مسائل را به پیش ببریم.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها