اگر به دنبال یادگیری زبان فرانسه هستید و این سوال که چطور زبان فرانسه را یاد بگیریم؟ ذهن شما را مشغول کرده است با ما همراه باشید.
کد خبر: ۱۴۰۷۲۲۷

چطور زبان فرانسه را یاد بگیریم؟ (12 راه یادگیری زبان فرانسه)

برای یادگیری زبان‌های جدید به غیر از زبان مادری، به تمرین و تکرار مداوم نیاز دارید. یکی از پیچیده‌ترین زبان‌های خارجی، زبان فرانسوی بوده که فرآیند یادگیری آن چندان آسان نیست. برای این کار، ابتدا باید اصول اولیه یعنی سطوح A1-A2 را یاد بگیرید. سپس سطح خود را به B1-B2 ارتقا دهید و در نهایت سطوح C1-C2 را به صورت حرفه‌ای بیاموزید. پس در این مطلب از سفیر همراه ما باشید تا توضیح دهیم که چطور زبان فرانسه را یاد بگیریم؟

نحوه شروع یادگیری زبان فرانسه
حتما برای شما هم سوال پیش می‌آید که چطور زبان فرانسه را یاد بگیریم؟ برای شروع آموزش زبان فرانسوی می‌توانید به صورت خودآموز یا شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های یک آموزشگاه برای یادگیری این زبان اقدام کنید.
در صورتی که می‌خواهید برای تحصیل یا کار به این کشور سفر کنید، یا قصد دارید در کوتاه‌ترین زمان به این کشور سفر یا مهاجرت کنید، یا اینکه به دنبال برنامه منظمی برای یادگیری هستید باید در کلاس زبان فرانسه شرکت کنید. زیرا این کلاس‌ها مطابق برنامه مشخصی پیش می‌روند و قطعا در این صورت شما یکی از زبان آموزان موفق زبان فرانسوی خواهید بود.

یادگیری به صورت خودآموز
برای آن دسته از افرادی که با روش خودآموز، زبان فرانسه را یاد می‌گیرند باید بگوییم که فرآیند پیچیده‌ای در پیش دارید. حتی شما باید نسبت به کسانی که این زبان را با شرکت در کلاس‌های فرانسه یاد می‌گیرند؛ پشتکار بیش‌تری داشته باشید. بنابراین پیش از انجام این کار، به خوبی درباره چالش‌های آن فکر کنید.

یادگیری با آموزش آنلاین
وقتی بخواهیم درباره سوال چطور زبان فرانسه را یاد بگیریم، نظر بدهیم. قطعا روش‌های متفاوتی برای این کار وجود دارد. اما هر یک از روش‌های یادگیری زبان فرانسه با مزایا و معایبی همراه است. برای مثال در آموزش آنلاین می‌توانید به صورت نامحدود به اطلاعات لازم برای زبان فرانسه دسترسی داشته باشید.
شرکت در دوره‌های آنلاین نسبت به کلاس‌های حضوری، مزایایی مانند امکان دسترسی همه افراد و برای کسانی که نمی‌توانند ساعت مشخصی را در کلاس باشند؛ کارایی بیش‌تری دارد. ولی در نظر بگیرید که باید آموزشگاه معتبری را برای کلاس‌های آنلاین انتخاب کنید تا با اساتید دوره، تعامل بهتری داشته باشید. ولی تا جایی که می‌توانید کلاس‌های آنلاین را با کلاس‌های حضوری جایگزین نکنید.

چطور زبان فرانسه را یاد بگیریم؟ (12 راه یادگیری زبان فرانسه)

برنامه‌ریزی برای یادگیری زبان فرانسه
بعد از انتخاب روش یادگیری زبان فرانسه باید برای یادگیری این زبان، برنامه‌ریزی کنید. در هر دو روش یادگیری، استفاده از برنامه‌ریزی مناسب ضروری است. اما افرادی که با شیوه خودآموز زبان فرانسوی را یاد می‌گیرند به برنامه‌ریزی جدی‌تر و منسجم‌تری نیاز دارند. البته برای یادگیری زبان فرانسوی از طریق شرکت در کلاس‌های حضوری نیز باید برنامه منظمی داشته باشید. ولی در این حالت اساتید به زبان‌آموزان کمک می‌کنند تا برنامه‌ریزی منظمی داشته باشید.

غرق شدن در زبان فرانسوی
در مسیر یادگیری این زبان، بخشی از این غرق شدن به زبان‌آموزان و بخشی دیگر به اساتید شما بستگی دارد. در واقع این شما هستید که به عنوان یک زبان‌آموز فرانسوی با کمک مربی خود در زبان فرانسوی و یادگیری آن غرق می‌شوید. اما اساتید برای این کار نیاز به مهارت بالایی دارند.

یاد گرفتن لغات فرانسوی
شما باید یادگیری لغات زبان فرانسوی را به عنوان بخش اصلی برنامه‌ریزی هر روز خود در نظر بگیرید. پس از هر بار مطالعه، لغات را به طور کامل یاد بگیرید و برای تثبیت، از آن‌ها در جملات و اصطلاحات فرانسوی استفاده کنید.

منابع کمک آموزشی برای زبان فرانسوی
اگر بخواهیم به طور دقیق‌تر بررسی کنیم که چطور زبان فرانسه را یاد بگیریم؟ باید بگوییم که شرکت در کلاس‌های آموزشی به صورت حضوری و آنلاین به تنهایی کافی نیست. پس باید از منابع کمک آموزشی معتبری استفاده کنید تا به روند یادگیری زبان فرانسوی خود سرعت ببخشید.

آموزش فرانسوی با استفاده از اپلیکیشن
به عنوان زبانی که می‌خواهید یاد بگیرید، باید در هر لحظه از صحبت کردن با زبان فرانسوی غافل نشوید. به همین علت نرم‌افزارهای آموزش زبان فرانسوی را دانلود کنید و در هر شرایطی از یادگیری و آموزش زبان فرانسوی با استفاده از اپلیکیشن‌های این زبان، غافل نشوید.

تمرین مکالمه
برای شروع مکالمات خود با افراد مختلف فقط به کمی تسلط نیاز دارید. پس دیگر خجالت نکشید و شما شروع کننده مکالمه باشید. یکی از بهترین روش‌ها برای تسلط بر مکالمه و صحبت کردن شبیه به نیتیوهای فرانسوی، مکالمه‌کردن با افراد مختلف است. در صورت عدم وجود پارتنر درسی، ممکن نبودن سفر به این کشور و ... باعث می‌شود که باز هم به نیتیو های فرانسوی دسترسی داشته باشید و از طریق اینترنت به این پاسخ برسید.

تبدیل منزل به بخش کوچکی از جامعه فرانسه
برای یادگیری بهتر زبان فرانسوی نیازی به حضور در این کشور ندارید. بلکه شما باید بتوانید محیط منزل، کار، خودروی شخصی و ... را به عنوان بخش کوچکی از جامعه فرانسه در نظر بگیرید. برای مثال تنظیمات کنترل، تلفن همراه، لپ تاپ و ... را به زبان فرانسوی تغییر دهید. برای سرعت بخشیدن به روند یادگیری خود، فیلم‌ها و سریال‌های فرانسوی را با زیرنویس مشاهده کنید. گوش دادن به موسیقی‌های فرانسوی باعث می‌شود این زبان را به خوبی یاد بگیرید.

استفاده از ترفندهای یادگیری زبان
شما می‌توانید با استفاده از تکنیک پومودورو، تایم‌های مطالعاتی خود را به جلسه‌های 25 دقیقه‌ای تقسیم کنید و در این حالت، در زمان‌های کوتاه موارد بهتری را یاد گرفتید. استفاده از فلش کارت‌ها با سیستم SRS به صورت شخصی، باعث می‌شود فلش کارت‌های رایگانی برای اخطار به مردن در اختیارتان داشته باشید. یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید برای تثبیت لغات فرانسوی استفاده کنید که روش تقویت حافظه از راه تصویرسازی ذهنی نام دارد.

سخن پایانی
همان‌طور که گفتیم برای یادگیری بهتر زبان فرانسوی، راهکارهای مختلفی وجود دارد. یادتان باشد که ابتدا باید سطوح خود را تقویت کنید و در حین انجام این کار، از راه‌های گفته شده در این مطلب استفاده کنید تا به پاسخ جامعی درباره چطور زبان فرانسه را یاد بگیریم برسید. برای یادگیری این زبان بهتر است در کلاس‌های حضوری شرکت کنید. پس تا دیر نشده، در کلاس‌های زبان فرانسوی شرکت کنید و به آرامی سطوح خود را تقویت کنید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر درباره نحوه شرکت در کلاس‌ها، شرایط هر کلاس، تعداد جلسات، قیمت کلاس‌ها و... می‌توانید با پشتیبانی سفیر در ارتباط باشید.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها