مرگ تلخ در آتش تعمیرگاه
۲حادثه آتش‌سوزی و انفجار در تهران ۶کشته و زخمی برجای گذاشت

مرگ تلخ در آتش تعمیرگاه

فکر می‌کرد با فوق لیسانس اقتصاد بتواند کار خوبی پیدا کند اما مهاجرت نه‌فقط او را به زندگی رویایی‌اش نرساند، بلکه در منجلاب اعتیاد گرفتارش کرد؛ اعتیادی که توهم ناشی از مصرف موادمخدر باعث شد سه نفر از دوستانش را با ضربه‌های چاقو به قتل برساند.
فکر می‌کرد با فوق لیسانس اقتصاد بتواند کار خوبی پیدا کند اما مهاجرت نه‌فقط او را به زندگی رویایی‌اش نرساند، بلکه در منجلاب اعتیاد گرفتارش کرد؛ اعتیادی که توهم ناشی از مصرف موادمخدر باعث شد سه نفر از دوستانش را با ضربه‌های چاقو به قتل برساند.
کد خبر: ۱۴۰۶۹۳۹
نویسنده محمد غمخوار - دبیر گروه حوادث

به گزارش خبرنگار جام جم، عصر ۲۰دی سال گذشته ماموران پلیس کرج در جریان درگیری خونینی در یک خانه در محله اسلام آباد کرج قرار گرفتند. تیم پلیسی با حضور در محل با پیکر غرق در خون دو مرد جوان رو‌به‌رو شدند که هدف ضربات چاقو قرار گرفته بودند. یکی از آنها بر اثر شدت جراحات جان باخته بود و دومین مرد جوان توسط امدادگران اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

شروع تحقیقات جنایی
با تایید مرگ مرد جوان، پرونده وارد فاز جنایی شد و تیمی از کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی البرز در محل قتل حاضر شدند. بررسی از همسایه‌ها نشان داد، عصر روز حادثه با شنیدن صدای درگیری و پس از آن کمک خواهی از این خانه، وارد آنجا شده و با پیکر غرق در خون دو مرد جوان روبه‌رو شدند. این درحالی بود که تحقیق از مالک خانه نشان داد، سه مرد جوان که اهل یکی از استان‌های غربی کشور هستند چند ماه قبل این خانه را اجاره کرده بودند. با توجه به این‌که یکی از مستاجران حضور نداشت، احتمال قتل به دست او مطرح شد که با بررسی دوربین‌های مداربسته و اظهارات اهالی مشخص شد این مرد به نام سالار ۳۵ساله بعد از درگیری، سراسیمه خانه را ترک کرده بود. برای پلیس هیچ شکی باقی نمانده که قاتل با چاقو به دو همخانه‌ای خود حمله کرده بود.

گزارش دومین قتل
تحقیقات برای دستگیری متهم فراری ادامه داشت که از بیمارستان خبر رسید مرد مجروح هم به دلیل شدت خونریزی جان باخته است. با مرگ مرد ۲۹ساله، تعداد قربانیان به دو نفر رسید.

افشای سومین قتل
دو روز بعد از قتل در محله اسلام آباد، این بار قتل هولناک مردی در خیابان بهار کرج به پلیس گزارش شد. کارآگاهان بعد از حضور در محل با صحنه هولناکی روبه‌رو شدند. این مرد با ضربه‌های چاقو به قتل رسیده و قاتل گوش‌های او را بریده بود. همسر این زن بعد از بازگشت از سفر با جسد شوهرش روبه‌رو شده بود. بررسی‌ها نشان می‌داد دو روز از این جنایت گذشته است. با بررسی دوربین مداربسته اطراف خانه، ماموران با عامل جنایت در اسلام آباد روبه‌رو شدند که وارد این خانه شده بود. تحقیقات در این شاخه مشخص کرد مقتول با دو قربانی دیگر و قاتل آشنایی داشته است. ماموران چند بار رد متهم را در شهرهای مختلف به دست آورده اما وقتی سراغش رفتند، او گریخته بود.

دستگیری قاتل
سرانجام بعد از گذشت چهارماه، کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم جنایی البرز دریافتند، قاتل با مشخصات جعلی در شهر پلدختر زندگی جدیدی را شروع کرده است. ماموران با نیابت قضایی راهی این شهر شده و آخر هفته گذشته سالار را دستگیر کردند.

اعتراف به ۳ جنایت
سالار بعد از انتقال به پلیس آگاهی استان البرز به جرم خود اعتراف کرد و گفت: « فوق لیسانس اقتصاد دارم.برای کار از شهرمان به کرج آمدم و با دو همشهری خود همخانه شدم. نتوانستم کار خوبی پیدا کنم و معتاد شدم. گاهی اوقات بعد از مصرف موادمخدر دچار توهم می‌شدم. چند‌روزی بود با همخانه‌هایم بر سر خرج و مخارج اختلاف و درگیری داشتم. آنها هزینه‌ها را به صورت مساوی تقسیم نمی‌کردند. روز حادثه موادکشیدم و دچار توهم شدم. عصبانی و سر هزینه‌ها درگیر شده و آنها را با چاقو زدم.»
متهم درباره سومین قتل هم گفت: «بی‌هدف در خیابان راه می‌رفتم تا این‌که مقابل خانه یکی از دوستانم رسیدم. همسرش خانه نبود و نزد او رفتم. ماجرا را برایش تعریف کردم که به دوستانم حق داد. عصبانی شدم. نباید به آنها حق می‌داد. به همین دلیل تحت تاثیر توهم موادمخدر به او حمله کرده و کشتمش. بعد هم فرار کرده و در این مدت در شهرهای مختلف زندگی مخفیانه‌ای داشتم.»
متهم پس از اعتراف به سه قتل و تشریح صحنه جنایت‌ها با قرار قانونی روانه زندان شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها