فیلم «عروس خیابان فرشته» به کارگردانی مهدی خسروی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا درباره یک کارشناس بیمه به نام محمدرضا مهاجر(با بازی محمدرضا شریفی‌نیا) است که همراه خانواده‌اش ساکن خانه‌ای بزرگ و ویلایی در خیابان فرشته است.
فیلم «عروس خیابان فرشته» به کارگردانی مهدی خسروی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا درباره یک کارشناس بیمه به نام محمدرضا مهاجر(با بازی محمدرضا شریفی‌نیا) است که همراه خانواده‌اش ساکن خانه‌ای بزرگ و ویلایی در خیابان فرشته است.
کد خبر: ۱۴۰۵۴۳۵
نویسنده نسرین بختیاری | گروه فرهنگ و هنر

اعضای خانواده او شامل همسرش پری (با بازی عاطفه رضوی)، دخترش پریسا (با بازی مهراوه شریفی‌نیا)، پسرش پدرام (با بازی علیرضا جعفری) و(فهیمه رحیم‌نیا) مادر مهاجر است. پریسا که مدتی است از همسر خود ساسان (با بازی پوریا پورسرخ) جدا شده به کار عکاسی مشغول است و از پسرش ایلیا هم نگهداری می‌کند. خانه‌ای که مهاجر و خانواده‌اش در آن سکونت دارند، متعلق به پرویز، برادر پری (با بازی سام نوری) است که به‌تازگی در هندوستان عروسی کرده و قصد دارد همراه با تازه‌عروس خود به ایران برگردد و خانه را بفروشد. پری که از زندگی در این خانه لذت می‌برد و به تمام همسایه‌ها گفته این خانه متعلق به خود آنها است، از شنیدن این خبر شوکه شده و تلاش می‌کند با انجام کارهایی مانند کمک گرفتن از فالگیری به نام پدیده (با بازی شقایق فراهانی) از فروش خانه جلوگیری کند.
همین چند خط برای ما کفایت می‌کند که بدانیم از آغاز با چه فیلم و مضمونی رو‌به‌رو هستیم. فیلمی خانوادگی با داستانی ساده که می‌تواند با مخاطب ارتباطی مؤثر برقرار کند و در مواقعی هم از او خنده بگیرد. دومین ساخته مهدی خسروی، جزو یکی از فیلم‌هایی است که برای اکران نوروزی انتخاب شد و این روزها همچنان به اکران خود ادامه می‌دهد و سهم فروش آن تا به حال بیش از پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده و سومین فیلم جدول فروش است.
اولین فیلم مهدی خسروی، «هفت معکوس» با بازی جواد عزتی داستانی پیچیده‌تر داشت و درباره شخصی بود که پس از اعتیاد و از دست دادن کسی که دوست داشته، قصد جبران دارد و زندگی او هفته به هفته عقب می‌رود. این پیچیدگی روایت بیشتر ما را یاد فیلم «یادآوری» از کریستوفر نولان می‌اندازد اما این کارگردان، این بار برای ساخت عروس خیابان فرشته به عنوان یک فیلم اجتماعی و خانوادگی سراغ داستان سرراست‌تر و ساده‌تری رفته است. حرکت این کارگردان از فیلمی پیچیده به فیلمی با قصه‌ای ساده‌تر جای بحث و علت‌یابی دارد که شاید در اینجا نگنجد اما به احتمال خیلی زیاد یکی از مؤلفه‌ها، فروش بیشتر است.
این فیلم در زمان شیوع کرونا و با در نظرگرفتن تمام مؤلفه‌هایی که فروش گیشه را تضمین می‌کند، ساخته شد. بهره گرفتن از جمع پرتعداد بازیگرانی مانند حسام نواب صفوی و شقایق فراهانی که در تجربه بازی خود حداقل یک فیلم کمدی داشته و در دوره‌ای از حضورشان در سینما گیشه پررونق می‌شد، همچنین استفاده از آهنگ، موسیقی و حرکات موزون، طراحی و بازسازی خانه‌ای قدیمی که احساسی خوب را به مخاطب منتقل می‌کند و استفاده از عنصر تکرار گل خوردن شریفی‌نیا به عنوان فردی که در گفت‌وگو با همسرش مغلوب شده، برای کمیک کردن یک وضعیت که چندان هم خوب از آب درنیامده، جزو تمام مؤلفه‌هایی است که نشان می‌دهد کارگردان تا حد زیادی به گیشه نظر داشته است.
البته که مانور روی موضوع خانواده و ارتباط مستحکم باهم به عنوان معدود سرمایه‌هایی که می‌تواند خوشبختی اعضای خانواده را تضمین کند و همچنین اشاره به موضوع فاصله طبقاتی، اعتقاد به مسائلی پوچ نظیر رمالی و... به جای خود ارزشمند است اما این فیلم اگر فیلمنامه‌ای با موضوعی تازه‌تر و بدیع‌تر داشت، می‌توانست بیشتر از حالا نظر مخاطب را جلب کند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها