با حضور سخنگوی دولت، استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر برگزار شد؛

تجلیل از برترین‌های جشنواره رسانه‌ای فجر

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از افزایش سرمایه‌گذاری این سازمان در طرح‌های اقتصادی و تولیدی استان بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا ظرفیت یک‌هزار تنی پرورش ماهی در خلیج‌ فارس امسال به ۳ هزار تن افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۴۰۶۷۶۴

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر و به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی در نشست با استاندار و مسئولان اقتصادی استان بوشهر با اشاره به پروژه پرورش ماهی در قفس سازمان اوقاف در آب‌های خلیج‌ فارس استان بوشهر، اظهار داشت: این پروژه تابستان گذشته با ظرفیت تولید یک‌ هزار تن ماهی پرورشی در بوشهر اجرایی شد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره اینکه این پروژه به مرحله تولید و برداشت ماهی رسیده است، گفت: امسال ظرفیت‌ پروژه پرورش ماهی در قفس سازمان اوقاف به 3 هزار تن افزایش یافت و سال آینده به 5 هزار تن خواهد رسید.

وی مولدسازی از ظرفیت‌‌ها و منبع سازمان اوقاف و امور خیریه را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: این سازمان در عرصه اقتصاد و تولید در بخش‌های مختلف آمادگی لازم را دارد.

خاموشی با بیان اینکه استان بوشهر از ظرفیت‌های مهم اقتصادی و سرمایه‌گذاری مناسبی برخوردار است تصریح کرد: علاوه بر طرح‌های پرورش آبزیان، اراضی استان بوشهر قابلیت‌های مهمی برای تولید محصولات کشاورزی دارد که سازمان اوقاف و امور خیریه برای این مهم طرح‌های لازم تدوین کرده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه از سرمایه‌گذاری برای تکمیل زنجیره صنایع آبزی‌پروری از جمله فرآوری محصولات، تولید خوراک آبزیان پرورشی و صادرات محصولات تولیدی خبر داد و بیان کرد: تولید محصول آلوئه‌ورا از دیگر برنامه‌های این سازمان در استان بوشهر است که در این راستا اقدامات لازم در دست اجرا است.

وی تولید انرژی پاک و خورشیدی را از دیگر طرح‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در زمینه تولید مسکن سازمان اوقاف و امور خیریه تعهد کرده در هر جا که گره و مشکل است کمک کند که مشکل مسکن در عرصه‌های وقفی با شرایط وقف حل و فصل شود.

احمد محمدی‌زاده استاندار بوشهر نیز در این نشست، اظهار داشت: این طرح سال گذشته قفس‌های پرورشی در خلیج‌ فارس به ظرفیت یک‌هزار تن به آب‌اندازی شد و اکنون فصل برداشت محصول تولیدی آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این طرح بازدهی و راندمان بسیار خوبی دارد افزود: سازمان اوقاف تجربه بسیار موفقی در طرح پرورش ماهی در قفس دارد.

استاندار بوشهر به انعقاد تفاهم‌نامه با سازمان اوقاف و امور خیریه در زمینه توسعه سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و بیان کرد: بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه، توافق شد سازمان اوقاف طرح‌های گسترده‌ای در بخش‌های مختلف اقتصادی و تولیدی اجرایی کند.

محمدی‌زاده از تکمیل زنجیره ارزش حوزه آبزی‌پروری توسط سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد و تصریح کرد: این طرح ضمن اینکه منافع قابل توجهی دارد سبب ترویج توسعه طرح‌های زنجیره ارزش در بین مردم می‌شود.

وی تأکید کرد: با حضور مسئولان ذی‌ربط توافق شد بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه به‌عنوان محورهای جدید همکاری با سازمان اوقاف و امور خیریه، اجرایی شود و امید می‌رود روز به روز در استان بوشهر شاهد افزایش سرمایه‌گذاری سازمان اوقاف کشور در راستای عبور از شرایط سخت جنگ اقتصادی و تأمین امنیت غذایی باشیم.

استاندار بوشهر با بیان اینکه این استان از ظرفیت‌های مهم در امر سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف تولیدی و اقتصادی دارد افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه در امر پرورش ماهی در قفس، نقش پیشران و فرهنگ‌سازی در این عرصه دارد.

محمدی‌زاده با تأکید بر فراهم شدن فرایند توسعه صادرات ماهی پرورشی از استان بوشهر گفت: با توجه به آغاز برداشت ماهی پرورشی در استان باید روند صادرات به کشورهای هدف تسریع شود.

وی تولید بچه ماهی، تکثیر و خوراک آبزیان در زمان پرورش را از برنامه‌های سازمان اوقاف دانست و بیان کرد: ظرفیت تولید ماهی پرورشی سازمان اوقاف و امور خیریه در استان بوشهر امسال به 3 برابر افزایش یافته است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها