یک قدم تا قهرمانی
بردهای پرگل پرسپولیس و سپاهان تنور لیگ را داغ نگه داشت

یک قدم تا قهرمانی

پیکان و پرسپولیس؛ دیداری سرنوشت‌ساز در اوج جنجال و درگیری

جدال در جاده مخصوص

آخرین بار که دیدار پرسپولیس و پیکان تا این اندازه جنجالی شده بود را به خاطر نمی‌آوریم. آخرین باری هم که استقلال تا این اندازه وارد دیدار پرسپولیس و پیکان شده بود را هم به یاد نمی‌آوریم. یک بازی دو سر باخت.
آخرین بار که دیدار پرسپولیس و پیکان تا این اندازه جنجالی شده بود را به خاطر نمی‌آوریم. آخرین باری هم که استقلال تا این اندازه وارد دیدار پرسپولیس و پیکان شده بود را هم به یاد نمی‌آوریم. یک بازی دو سر باخت.
کد خبر: ۱۴۰۶۷۳۲
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش

هم برای پرسپولیس و هم برای استقلال. اصلا پیکان را هم می‌توان سر بازنده دیگر این همه جنجال و دعوا معرفی کرد. به هرحال پیکان و پرسپولیس یک بازی مهم در اوج حساسیت و دعوا دارند. دیدار با پیکان می‌توانست دیداری بدون دغدغه و جنجال برای سرخ‌های پایتخت باشد اما تبدیل شد به یک دیدار پر حرف و حدیث. به هر حال این دیدار فاصله شاگردان یحیی گل‌محمدی را با قهرمانی بسیار کم می‌کند، کم و کمتر. امروز همه انگار روی لبه تیغ راه می‌روند.

جنگ، از این سر شهر تا آن سر شهر
پیش درآمد دیدار پیکان و پرسپولیس کلی جار و جنجال شد. دیداری که قرار بود در دستگردی برگزار شود و سپس نام چند ورزشگاه دیگر در کرج و تهران هم به عنوان میزبان اعلام شد در نهایت قرار است به ورزشگاه آزادی برود، موضوعی که به شدت باعث اعتراض استقلالی‌ها شده است. بیژن طاهری طلایه‌دار این اعتراضات بود. سرپرست استقلال با اعتراض شدید نسبت به تبعیض بین استقلال و پرسپولیس گفت همانطور که دیدار استقلال با پیکان در قوامین برگزار شد، دیدار پیکان با پرسپولیس هم باید در ورزشگاهی غیر از آزادی برگزار شود. بیژن طاهری در مصاحبه‌ای تند گفت: «این ننگ بر روی پیشانی سازمان لیگ می‌ماند و کسی فراموش نمی‌کند که آنها خودشان باعث و بانی تبعیض و ایجاد شائبه می‌شوند.»
در ادامه پس از صدور بیانیه‌های مختلف از سوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در نهایت باشگاه پیکان اعلام کرد به عنوان میزبان این دیدار بسیار حساس مشکلی بابت برگزاری مسابقه در ورزشگاه آزادی ندارد. اما حاشیه‌ها به پایان نرسید. در نهایت پس از واکنش‌های شدید حجت کریمی سرپرست باشگاه استقلال نسبت به تعیین ورزشگاه آزادی به عنوان میزبان، سازمان لیگ تصمیم به شکایت از باشگاه سرپرست آبی‌ها گرفت. صادق درودگر، عضو هیات رئیسه سازمان لیگ گفت: حرف‌هایی که حجت کریمی سرپرست باشگاه استقلال زد اتهام به سازمان لیگ و شورای تامین است.

در انتظار فوتبال پاک
برای پرسپولیس صدرنشین که این روزها به کمتر از برد رضایت نمی‌دهد هیچ چیز حیاتی‌تر و مهم‌تر از برد مقابل پیکان در فاصله سه هفته مانده به پایان لیگ نیست. از سوی دیگر برای پیکان ۲۷ امتیازی و رده یازدهمی نه شانس سهمیه دارد، نه خطر سقوط دور و بر این تیم می‌چرخد و نه قرار است به رتبه‌های بالای لیگ‌برتر برسد. نه این‌که بگوییم انگیزه‌ای ندارد، اما هدفی هم ندارد. هدف فقط ارائه فوتبال پاک است که برای پیکان به مثابه راه رفتن روی لبه تیغ است. این دیدار بستر خطرناکی برای پیکانی‌هاست تا در فاصله دو، سه هفته مانده به پایان لیگ، آماج انواع حملات شوند. برعکس هم می‌تواند باشد، یعنی این‌که تبدیل به قهرمانی شوند که تمام تلاش خود را کرد تا «فوتبال پاک» را نشان بدهد. اما اوضاع برای پیکان کمی سخت به نظر می‌رسد چرا که سرمربی این تیم یعنی مجتبی حسینی دستش مقابل پرسپولیس باز نیست. سرمربی پیکان درباره غایبان تیمش گفت: ما شش، هفت مصدوم داریم و سامان فلاح هم تا پایان فصل نمی‌رسد.

جنگ قهرمانی و صدرنشینی
آنقدر حاشیه و جنجال به وجود آمد که همه اصل کار را فراموش کردند. پیکان و پرسپولیس می‌تواند در زمره حساس‌ترین دیدارهای این فصل از رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال قرار گیرد، حساسیتی به اندازه قهرمانی، خطری به اندازه از دست رفتن صدر. پیکان که چند بازیکن تاثیرگذار خود را ندارد اما سرخ‌ها همه را دارند، از علی بیرو گرفته تا عیسی آل‌کثیر که دوباره به ستاره محبوب هواداران تبدیل شده است. به هر حال هر دو تیم شرایط متفاوتی دارند، یکی صدرنشین است و تمامی بازیکنانش را در اختیار دارد. آن یکی یازدهم است و لشکری غایب دارد. با چنین شرایطی پیش‌بینی می‌تواند سخت باشد؟فاصله سه مدعی اصلی قهرمانی لیگ یعنی پرسپولیس، سپاهان و استقلال با یکدیگر فقط یک امتیاز است. این اختلاف کم امتیازی می‌تواند امروز اتفاقات زیادی را رقم بزند.

آزادی با ۱۰هزار نفر در اختیار پرسپولیس
حدود ۱۰ هزار بلیت سکوهای طبقه اول در اختیار هواداران پرسپولیس خواهد بود و آنها ۲۴ ساعت فرصت داشتند تا بلیت‌های این بازی را بخرند. نکته مهم دیگر این که برای بازی با پیکان نیز بلیت فروشی طبقه دوم فعال نیست و شورای تامین فقط اجازه حضور تماشاگران پرسپولیس در طبقه اول را داده است. بلیت قسمت شرق ۲۰۰ هزار تومان و قسمت شمالی ۱۰۰ هزار تومان است. باشگاه پیکان به عنوان میزبان هیچ تغییری در قیمت بلیت به وجود نیاورده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها