معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

"ویزیت گروهی" در مطب پزشکان تخلف است

نوزاد یازده ماهه گیلانغربی به عنوان کوچکترین اهداءکننده عضو در کشور، نجات بخش زندگی چند بیمار نیازمند عضو شد.
کد خبر: ۱۴۰۶۴۶۶

جام جم آنلاین؛ دکتر بهنام روندی مسئول بیماریهای خاص و پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، گفت: سوم اردیبهشت امسال کاهش هوشیاری نوزاد یازده ماهه در بیمارستان امام خمینی(ره) اسلام آبادغرب گزارش شد.

وی افزود: این نوزاد که دیانا سعادتمند نام داشت، از بدو تولد مبتلا به CP (عوارض حین زایمان) بود و در حین زایمان به دلیل عدم رسیدن اکسیژن به مغز دچار عارضه شده بود.

روندی گفت: طی این یازده ماه این نوزاد با دستگاه زنده بود و سوم اردیبهشت ماه دچار کاهش سطح هوشیاری می شود که با بررسی همکاران سرانجام به بیمارستان دکتر محمد کرمانشاهی منتقل شده و در آنجا مرگ مغزی این نوزاد یازده ماهه تایید می شود.

مسئول بیماریهای خاص و پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: پیش از تایید مرگ مغزی، خانواده این نوزاد با بزرگ منشی خود با اهدای اعضای او موافقت کرده و این نوزاد یازده ماهه جهت پیوند عضو به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران منتقل شد.

روندی گفت: اعضای این نوزاد یازده ماهه به نوزادان و کودکان در انتظار پیوند اهدا می‌شود.

وی با تاکید بر لزوم تقویت فرهنگ اهدای عضو در کشور و استان گفت: در حال حاضر ده‌ها هزار بیمار از نوزاد چند روزه گرفته تا افراد سالمند در صف انتظار اهدای عضو هستند و با اهدای اعضا به افرادی که دچار مرگ مغزی شده‌اند می‌توان جان بسیاری از این بیماران را نجات داده و آنها را دوباره به زندگی برگرداند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها