کد خبر: ۱۴۰۵۸۰۸

جام جم آنلاین اصفهان؛ 7 اردیبهشت ماه، نشست سالانه مجمع خیرین بهداشت و سلامت استان اصفهان امام هادی (ع) و مراسم تقدیر از انجمن های خیریه استان با حضور روسای مجمع مشارکت های مردمی وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، مجمع خیران بهداشت و سلامت استان اصفهان و جمعی از خیرین عرصه سلامت در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.

 در این نشست که رییس ستاد کل نیروهای مسلح در امور انتظامی و امنیتی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان و حسن اکلیلی هنرمند سینما و تئاتر نیز حضور داشتند، دکتر شاهین شیرانی طی سخنانی با تاکید برایجاد و  ارتقای  "امر به معروف و نهی از منکر سلامت" عنوان کرد: باید از ظرفیت خیران سلامت در این امر بهره برد و در فرهنگ سازی کارهای خیر قدم برداشت.

وی گفت: امروزه سه عامل مرگ و میر در دنیا، کشور و اصفهان شامل: بیماری‌های قلبی و عروقی، حوادث ترافیکی و سرطان قابل پیشگیری است، افزود: ورود خیران سلامت به عرصه بهداشت و پیشگیری از این بیماری‌ها یک امر ضروری می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ضمن توصیه به بانوان در خصوص کاهش مصرف نمک و روغن از غذاهای خانگی و حذف نوشابه و چیپس و پفک در مصرف روزانه، به کاهش ساخت آی سی یو و تحمیل بار این بیماری ها اشاره نمود و افزود: همچنین موتورسواران با استفاده از کلاه کاسکت می‌توانند در کاهش ساخت و تعداد بیماران آی سی یو کمک نمایند.

وی تامین سلامت و امنیت را دو وظیفه اصلی حاکمیت خواند و اظهار کرد: با انجام غربالگری  بخوبی توانستیم آمار بیماری‌های همچون سرطان گوارش و تعداد معلولان ذهنی را کاهش دهیم.

-اصفهان در امور خیریه پیشتاز کشور است

سردار حسین  اشتری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در امور انتظامی و امنیتی نیز در این نشست سلامت و امنیت را دو نعمت بزرگ در هر جامعه خواند و گفت: امنیت ایران در مقایسه با کشورهای همجوار بیشتر است.

وی با بیان اینکه اصفهان همواره در حوزه امور خیریه پیشتاز در سطح کشور بوده است، افزود:  فاصله ای بین خیرین و حوزه سلامت وجود ندارد و بیشترین کمک را در امور خیریه از سوی مردم اصفهان داشته ایم.

سردار اشتری خاط نشان کرد: با سرمایه گذاری در حوزه پیشگیری و بهداشت می‌توان مسیر موفقیت را با سرعت طی کرد و تمامی دستگاه ها به جد باید در عرصه پیشگیری ورود پیدا کنند.

-جاری بودن زاینده رود عامل پیشگیری از بیماری های روحی و جسمی است

رئیس ستادکل نیروهای مسلح در امور انتظامی و امنیتی با اعلام اینکه " جاری بودن آب در زاینده رود پیشگیری می‌کند از بیماری های جسمی و روحی و برای حیات وممات اصفهان امری ضروری است، تصریح کرد : در برنامه هفتم توسعه کشور  باید حوزه سلامت دیده  شود و بانک اطلاعاتی از سلامتی مردم ایران تهیه گردد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که  در نشست و جلسات با سران قوا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه ارتقا سلامت و رفع چالش های سلامت گام برداریم.

-تسهیل امور برای انجام امور خیر را در دستور کار داریم

محمد رضا جان نثاری معاون سیاسی و امنیتی استانداری اصفهان تمدن اصفهان را صدها ساله دانست و  افزود: تکلیف داریم اصفهان را همانگونه که هست حفظ و نگهداری‌ کنیم و اگر امروز همه ما در حوزه آب و جاری بودن آن  اتفاق نظر داریم چون به این مهم رسیدیم که حوزه تمدنی اصفهان را تحت شعاع قرار می دهد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اضافه کرد: تسهیل امور برای انجام کار خیر و  باز کردن مسیر،فراهم کردن بستر لازم ، برداشتن موانع و پیشگیری از سنگ اندازی باعث می‌شود مردم خود بسمت کار خیر حرکت کنند.

-  52 پروژه سلامت با اعتبار 400 میلیارد تومانی خیرین

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در سخنان خود از استانداری اصفهان درخواست نمود همچون گذشته کارگروه سلامت از کارگروه فرهنگی و اجتماعی استانداری تفکیک شود زیرا که ادغام آن دو باعث کمرنگ شدن اهمیت و اولویت حوزه سلامت شده است.

دکتر حمید گله داری با بیان اینکه امروز از کمک های خیر خواهانه ای که شرکت های خصوصی و صنایع بزرگ همچون ذوب آهن در راستای وظایف اجتماعی صورت می دهند هم مالیات تعلق می گیرد، خواستار همکاری امور مالیاتی با حوزه سلامت و حذف دارایی از این مبالغ خیریه ای شد .

معاون بهداشتی دانشگاه از اجرای 52 پروژه سلامت محور خبر داد که باید تا هفته آینده با کمک خیرین آغاز شود و نیاز به سرمایه گذاری400 میلیارد تومانی از سوی خیریه ها می باشد. 

وی همچنین خواستار 5 ساله شدن عضویت اعضای هیئت مدیره خیریه ها شد.

رئیس مجمع خیرین بهداشت و سلامت امام هادی از 16 سال تاسیس این مجمع خبر داد و افزود: هم اکنون 50 پروژه در دست داریم که نیازمند 600 میلیارد تومان است.

 دکتر کمال حیدری همچنین به ارایه خدمات مراکز بهداشتی و درمانی به مردم بصورت رایگان اشاره نمود.

گفتنی است در این نشست رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به سردار اشتری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در امور انتظامی و امنیتی به نشان اهمیت همکاری دو نظام سلامت و امنیت تقدیر کرد.

همچنین از ششمین کتاب عملکرد مجمع خیرین بهداشت و سلامت استان اصفهان، امام هادی (ع) تالیف شده در حوزه خیران سلامت رونمایی و از تمام انجمن های خیریه ای نیز تقدیر بعمل آمد.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها