وزیر دفاع در مراسم تحویل دهی بیش از ۲۰۰ پهپاد به ارتش:

مسیر توسعه و پشتیبانی پهپادی از نیروهای مسلح با قوت ادامه دارد

آیین تحویل دهی بیش از ۲۰۰ پهپاد از نوع کرار، ابابیل ۴ و ۵ ، آرش و ... با حضور فرمانده کل ارتش و وزیر دفاع در تهران و سایر مناطق کشور برگزار شد.
آیین تحویل دهی بیش از ۲۰۰ پهپاد از نوع کرار، ابابیل ۴ و ۵ ، آرش و ... با حضور فرمانده کل ارتش و وزیر دفاع در تهران و سایر مناطق کشور برگزار شد.
کد خبر: ۱۴۰۴۸۶۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آیین تحویل دهی بیش از 200 پهپاد راهبردی به نیروهای ارتش، طی سخنانی اظهار داشت: وزارت دفاع، مسئولیت پشتیبانی از نیروهای مسلح را برعهده دارد. این پشتیبانی هم در زمینه تجهیزات و تسلیحات و هم در زمینه خدمت رسانی است.

 

وی ادامه داد: با اولویت بندی که درباره صحنه‌های رزم کردیم، متوجه نقش بسیار مهم پهپاد در صحنه‌های رزم شدیم. از سالهای گذشته اقدامات در زمینه پهپادی شروع شده بود و دانشمندان ما در بخش صنعت دفاعی، هم در حوزه تحقیقات و هم در حوزه تولید مشغول به فعالیت بودند. نتیجه این اقدامات ساخت انواع پهپاد با ماموریت‌های مختلف بوده است.

 

وزیر دفاع گفت: با توجه به در اولویت بودن این نوع از تجهیزات، وزارت دفاع، نیروهای مسلح را در این مسیر پشتیبانی کرد و حال با توجه به تنوع ماموریت‌هایی که این پهپادها دارند، توان رزم نیروهای مسلح ما به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است.

 

وی افزود: مسیر پشتیبانی از نیروهای مسلح در این زمینه ادامه خواهد داشت و همچنین در سایر حوزه‌ها مانند موشکی، پدافند هوایی و غیره نیز پشتیبانی‌های لازم را انجام خواهیم داد.

 

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به توانمندی وزارت دفاع گفت: در مسیر حمایت از نیروهای مسلح از همکاری بخش کشوری به ویژه شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها استفاده خواهیم کرد و این توانمندی‌ها موجب تحول بزرگ در بخش نظامی و غیر نظامی شده و خواهد شد.

 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیش‌بینی و تدارک اثر بخش حوزه امنیت را بخشی از وظایف این وزارتخانه دانست و افزود: در مسیر دفاع و بازدارندگی موثر و صحنه‌های مواجه با دشمن اقدامات مختلفی صورت گرفته که نمونه‌ای از این اقدامات همین تحویل پهپادهاست. تحویل این پهپاد‌ها به نیروهای مسلح استمرار خواهد داشت و وزارت دفاع در مسیر ماموریت ذاتی خود همواره این را دنبال خواهد کرد.

 

امیر سرتیپ آشتیانی با برشمردن نکاتی درباره تجهیزات واگذار شده به نیروهای مسلح، عنوان کرد: نکته نخست این است که این تجهیزات باید به روز باشد. نکته دوم نیز اهمیت آموزش درباره این تجهیزات است. اگر مجموعه‌ای که این تجهیزات را تحویل می‌گیرد از آموزش کافی برخوردار باشد، قطعا اثرگذاری این تجهیزات بیشتر خواهد بود. سومین نکته شجاعت به کارگیری از این تجهیزات است.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های ارتش این است که آموزش لازم و شجاعت به کارگیری این تجهیزات را داراست و این موضوع قدرت آفرین خواهد بود. وزیر دفاع در پایان با اشاره به امضای قراردادهای تحویل تجهیزات به نیروهای مسلح گفت: در مسیر توسعه و تعاملات بین نیروها و وزارت دفاع هستیم. قراردادهایی که امروز امضا شد، قابل تقدیر است و این اقدامات را در سطح نیروهای مسلح خواهیم داشت؛ اعتقاد داریم که ظرفیت توسعه این تعاملات بیشتر است و می‌توانیم تجهیزات به روزی که مجموعه ارتش نیاز دارد، در اختیار آنها قرار دهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها