یک کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت و گو با جام‌جم آنلاین:

رژیم صهیونیستی یک گام به اضمحلال نزدیک شده است

هر روز که می‌گذرد اختلافات درونی رژیم صهیونیستی بیشتر نمود پیدا می‌کند و سر تحولات و حوادث حاکی از آن است که این نظام غاصب بیش از هر زمانی دیگری به فروپاشی نزدیک شده است.
هر روز که می‌گذرد اختلافات درونی رژیم صهیونیستی بیشتر نمود پیدا می‌کند و سر تحولات و حوادث حاکی از آن است که این نظام غاصب بیش از هر زمانی دیگری به فروپاشی نزدیک شده است.
کد خبر: ۱۴۰۴۶۴۱
نویسنده احمد غلامی - جام جم آنلاین

اظهار نظرهای جریان مخالف دولت جدید رژیم اشغالگر قدس درباره ناتوانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر دولت صهیونیستی مبنی بر ناتوانی وی در مدیریت بحران بیانگر این است که این نظام فاسد طی روزهای آتی نه تنها با مشکلات عدیده‌ای در حوزه‌های داخلی و خارجی مواجه خواهد شد بلکه چند دستگی در ساختار سیاسی بیش از گذشته این رژیم را در ورطه نابودی فرو خواهد برد.

در تازه ترین اظهارات، رسانه‌های اسرائیلی به نقل از «یائیر لاپید» رهبر مخالفان در رژیم‌صهیونیستی گزارش دادند که قانون جدید خدمت نظامی باعث فروپاشی ارتش این رژیم می‌شود.

در همین زمینه سیدرضا صدرالحسینی تحلیلگر مسائل منطقه در گفت و گو با جام‌جم آنلاین خاطرنشان کرد که طی روزهای گذشته با توجه به شرایط پدید آمده در طول ایام سه ماهه قبل تاکنون پرده جدیدی از اختلافات اجتماعی که به حوزه حاکمیت و ارتش رژیم صهیونیستی سرایت کرده بود کاملا آشکار شد.

وی ادامه داد: بسیاری از تحلیلگران حوزه منطقه و رژیم صهیونیستی از هفته‌های گذشته به بروز این اختلافات و تسری آن به اقشار مختلف در سرزمین‌های اشغالی اشاره کرده بود و این مساله پیشبینی شده بود که با توجه سستی هویت در این رژیم همین موضوع می‌تواند باعث افول زودهنگام این ساختار سیاسی شود.

این کارشناس منطقه غرب آسیا خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته آمارهای غیر قابلی باوری درباره فرار از ارتش منتشر شده بود و همچنین به موضوع فروش اسلحه‌ها در نیروهای مسلح اشاره شده بود و علاوه بر  این مقامات رژیم صهیونیستی از جمله لاپید بارها اظهار کرده بودند که پادگان‌ها در حال حاضر کمتر از حضور همگانی نیروهای نظامی و احتیاط پر می‌شود.

صدرالحسینی اضافه کرد: این شواهد نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی یک رژیم اصالتا نظامی است و نه ملت – دولت و شاید تنها رژیمی باشد که یک ارتش یا گروه متجاوز باعث ایجاد یک دولت شده است.

وی با بیان این‌که در حال بنا به اعتراف اعضای این رژیم مهم‌ترین ستون هویتی این نظام سیاسی فاسد در حال فروپاشی است تصریح کرد: در واقع مهم‌ترین تکیه گاه رژیم صهیونیستی، ارتشی است که مورد حمایت ایالات متحده آمریکا قرار دارد و در شرایط کنونی فرماندهان و مقامات ارشد سیاسی و نظامی این رژیم اعلام می‌کنند که ارتش در حال فروپاشی است و  ذیگر نمی توان به آن تکیه کرد.

این کارشناس منطقه افزود: البته نباید فراموش کنیم که در ماه‌های اخیر مقامات ارشد این رژیم این موضوع را متوجه شده بودند و حتی نتانیاهو در هفته‌های اولیه پس از نخست وزیری در دوره جدید موضوع تشکل ارتش ملی را مطرح کرد اما بسیاری از تحلیلگران بیان این موضوع را کمکی به ارتش برای جلوگیری از فروپاشی می‌دانستند اما در همین ارتباط باید گفت که کمترین اتفاق نظر در بین جوانان فراخوانده شده به این ارتش ملی بود و در حال حاضر نه آن ارتش ملی تشکیل شده و نه ارتش رسمی رژیم اشغالگر قدس توانایی اداره بحران را در دارد.

صدرالحسینی گفت: باید به این نکته توجه داشت که اوضاع در رژیم اسرائیل به اندازه‌ای بحرانی شده که بر اساس آمارهای موجود زمانی که نیروهای ارتش و پلیس برای مقابله با تظاهرکنندگان و فلسطینی‌ها فراخوان می‌شوند، تنها حدود ۴۰ درصد از آنها به یگان‌های خود مراجعه می‌کنند که همین موضوع به خوبی نشان می‌دهد که اوضاع حتی در لایه‌های نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی تا چه میزان بحرانی است.

وی با اشاره به این‌که مولفه‌های ضدامنیت و ضربات جریان‌های مقاومت فلسطینی از خارج با داخل مرزهای سرزمین‌های اشغالی کشیده شده گفت: حالا تل‌آویو با یک چالش چندوجهی روبه‌رو شده و دامنه آن تا جایی گسترش پیدا کرده که با چراغ سبز نتانیاهو شاهد تشکیل «گارد ملی اسرائیل» بودیم.

این کارشناس منطقه اظهار کرد: قرار بود مردم شاهد تشکیل یک ارتش یا یک نهاد امنیتی – نظامی موازی با ساختار فعلی رژیم روبرو شوند و به همین دلیل معتقدم که یکی از نشان‌های وخیم بودن اوضاع و احوال امنیتی در رژیم غاصب تشکیل گارد ملی اسرائیل است. موضوع دیگر این است که صهیونیست‌ها با تشکیل گارد ملی به دنبال آن هستند تا بتوانند چتر امنیتی در داخل را تا مرزهای خود پیش ببرند تا به این بهانه بتواند با فلسطینی‌ها بر اساس مشی مورد نظر بن گویر و راستگرایان تل‌آویو مقابله سخت را صورت دهد.

وی با بیان هشدارهای مقامات صهیونیستی به مضر بودن اقدامات بنیامین نتانیاهو تاکید کرد: در ماه‌های اخیر اشخاصی مانند بنی گانتز، وزیر جنگ سابق اسرائیل، ایهود باراک، نخست‌وزیر پیشین، تامیر پاردو، رئیس سابق موساد، شائول آریلی، ژنرال ارتش اسرائیل و حتی یووال دیسکین، رئیس سابق سازمان امنیت و اطلاعات داخلی اسرائیل و چندین نفر دیگر از مقامات ارشد این رژیم به صراحت اعلام کرده‌اند که ادامه افراط‌گرایی در اسرائیل توسط نتانیاهو و کابینه تحت فرمان وی می‌تواند ضربات جبران‌ناپذیری به اسرائیل وارد کند که ترمیم آن سال‌های سال طول خواهد کشید و به نظر می‌رسد صحبت اخیر لاپید مبنی بر عدم استحکام ارتش و غیرقابل تکیه بودن این ارتش میخ آخر به توان نظامی این غاصبان سرزمین‌های مسلمانان می‌باشد.

صدرالحسینی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع باید گفت که یک گام دیگر رژیم صهیونیستی به فروپاشی و اضمحلال نزدیک شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها