در دیدار استاندار گلستان با قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور تاکید شد

تاثیر مستقیم طبیعت‌گردی آشوراده و احیای خلیج گرگان بر اقتصاد دریا محور گلستان

استاندار گلستان گفت: طرح طبیعت‌گردی آشوراده و احیای خلیج گرگان تاثیر مستقیم در توسعه اقتصاد دریامحور در گلستان خواهد داشت.
استاندار گلستان گفت: طرح طبیعت‌گردی آشوراده و احیای خلیج گرگان تاثیر مستقیم در توسعه اقتصاد دریامحور در گلستان خواهد داشت.
کد خبر: ۱۴۰۴۵۹۳
نویسنده شبیر دائمی
به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، استاندار گلستان  در راستای پیگیری موضوعات و مسائل پیرامون اجرای طرح احیای جزیره آشوراده و علاج بخشی خلیج گرگان با قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور دیدار کرد.
دکتر علی‌محمد زنگانه در این جلسه اظهار کرد: موضوع احیای خلیج گرگان یک موضوع فرا استانی و حتی فرا منطقه‌ای است.
وی ادامه داد: با خشک شدن خلیج گرگان بخش عظیمی از ریزگردهای نمکی شرق استان مازندران و استان‌های گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، مناطق جنوبی ترکمنستان را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.
استاندار گلستان خاطرنشان کرد: متاسفانه خلیج گرگان به دلیل عدم لایروبی‌های کانال‌های منتهی به خلیج به شدت دچار خشکی شده بود که در دولت سیزدهم با ورود دولت در حال حاضر با آغاز لایروبی کانال آشور وضعیت رو به بهبودی است.
زنگانه بیان کرد: ترک فعل‌ها در گذشته به شدت به خلیج آسیب زده و افرادی که در این زمینه مسوولیت داشتند باید در این راستا پاسخگو باشند.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از دلایل خشک شدن خلیج گرگان عدم اختصاص حق آبه خلیج از طریق نکارود بوده که انتظار می‌رود این موضوع با جدیت پیگیری کرد.
استاندار گلستان تصریح کرد: متاسفانه 80 درصد آب شیرین مازاد بین حوزه‌ای در استان مازندران بدون بهره‌برداری مناسب به دریا ریخته و شور می‌شود و انتظار داریم همزمان با اقدامات لایروبی، این میزان آب نیز به خلیج منتقل تا در رفع خشکی خلیج موثر باشد.
دکتر زنگانه گفت: تمام اقدامات ما در خلیج گرگان و جزیره آَشوراده بر اساس قانون و بر مبنای مجوزها و دستورات تائید شده است.
وی تاکید کرد: یکی دیگر از فواید احیای خلیج گرگان، احیای زیست جانوران و پرندگان بوده که با لایروبی‌های انجام شده و آبگیری دوباره بخشی ازخلیج شاهد حضور دوباره پرندگان و مشاهده دوباره فوک خزری بعد از 6 سال در خلیج شده است.
زنگانه گفت: احیای خلیج گرگان و طرح طبیعت‌گردی آشوراده رابطه مستقیم با توسعه اقتصاد دریامحور در استان گلستان و رونق معیشت و اقتصاد مردم منطقه خواهد داشت.
وی تاکید کرد: ما اعتقاد داریم مردم روستای آَشوراده و منطقه بندرترکمن حق دارند از ظرفیت موجود در سواحل بهترین استفاده را کنند.
قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور نیز در این جلسه بیان کرد: محیط زیست امانتی است که ما باید از آن به خوبی محافظت کنیم.
دکتر احمد رحمانیان تاکید کرد: خوشبختانه مردم بیش از ما مسوولان دغدغه محیط زیستی دارند و این ارزشند است.
وی اضافه کرد: نظارت قوی در اجرای پروژه‌ها یک اصل است و تقاضا ما این است در درجه اول دستگاه‌های اجرایی خود نسبت به نظارت بر مسائل و پروژه‌ها اقدام کنند.
رحمانیان با اشاره بر اینکه احیای خلیج گرگان و جزیره آشوراده یک مطالبه مردمی است گفت: تلاش ما نیز بر این است بتوانیم کمک کنیم تا این مطالبه مردمی بر مدار قانون به نتیجه برسد.
لازم به ذکر است طرح طبیعت‌گردی آشوراده و علاج بخشی خلیج گرگان یکی از پروژه‌های کلان، مهم، زیربنایی و تاثیرگذار در رونق اقتصاد دریا محور در استان گلستان محسوب می‌شود.
طرح طبیعت‌گردی جزیره آشوراده از مصوبات سفر دولت یازدهم به استان گلستان بوده که تا استقرار دولت سیزدهم اقدام مناسبی برای آن صورت نگرفته است.
از زمان استقرار دولت سیزدهم تمام مجوزهای لازم برای اجرای پروژه پیگیری، تمدید و یا صادر شد و در حال حاضر مسیر اجرایی پروژه با قوت توسط مدیران دولت سیزدهم در استان گلستان در حال پیگیری است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها