رییس قوه قضائیه در دیدار با اقشار مختلف مردم استان البرز مطرح کرد؛

اقتصاد و معیشت مساله اول کشور است

استاندار البرز:

بیمارستان فردیس پس از ۱۲ سال انتظار به زودی افتتاح می‌شود

استاندار البرز گفت: پس از ۱۲ سال انتظار، بیمارستان دولتی فردیس آماده بهره برداری شد و به زودی با حضور مسئولان ارشد ملی رسما افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۱۴۰۲۷۴۱

به گزارش جام جم آنلاین البرز، مجتبی عبداللهی در نخستین شورای اداری استان که با حضور آیت الله حسینی همدانی نماینده ولی فقیه در استان و تمامی مدیران استان به منظور دیدار نوروزی و تبیین برنامه های استان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی ) و مهار تورم، رشد تولید در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، ضمن تبریک سال نو و ولادت امام حسن مجتبی(ع) و روز تکریم خیرین و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان از مدیران استان خواست تا شعار سال را کلید و محور امور خود قرار دهند و در این مسیر با اتحاد، همدلی و هم افزایی برای نیل به اهداف و کسب رضایتمندی مردم شریف و ولایتمدار استان، حرکت کنند.

وی همچنین به اقدامات صورت گرفته در قالب قرارگاه ها و نهضت های مختلف عملیاتی استان و دستاوردهای ملموس آن به ویژه در جهت توانمند سازی محله های ۶۶ گانه کمتربرخوردار استان اشاره کرد و تداوم و تقویت این روند را ضروری دانست.

عبداللهی در ادامه افزود: بر این باور هستم که عقب ماندگی های استان در زیرساخت ها و سرانه ها، ناشی از عدم عزم و اهتمام برای این منظور بوده، چراکه اکنون علیرغم محدودیت های اعتباری با بسیج مجموعه استان توانسته ایم نتایج مطلوبی را رقم بزنیم و ریل گذاری صحیحی صورت گرفته است.

وی گفت: براساس رصد های صورت گرفته از سوی وزارت کشور در بسیاری از شاخص ها به عنوان استان نمونه و الگو در کشور معرفی شده ایم.

استاندار البرز با اشاره به توصیه های رئیس جمهور،  افزود: مرور منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی ) و رئیس جمهور محترم که تاکید بر کار جهادی و همدلی برای حل مشکلات دارند، می تواند برای مدیران چراغ راه باشد.

وی گفت: یکی از برنامه های مهمی که سال گذشته به خوبی اجرایی شد، دیدارهای مردمی مدیران بود چراکه از این طریق مدیران بر مسائل و مطالبات مردمی تسلط بیشتری پیدا کردند و با اختیارات ویژه خود بسیاری از مشکلات را حل و فصل کردند. این امر علاوه بر تکریم مردم، رضایتمندی فراوانی را در پیش داشت بنابراین باید امسال نیز استمرار یابد.

عبداللهی با بیان اینکه ارتقا شهرهای محمدشهر،  ماهدشت و کمالشهر در وزارت کشور مورد موافقت قرار گرفت، افزود: برای اعمال این امر نیاز به مصوبه هیات محترم دولت است که باید مورد پیگیری ویژه از سوی مسئولان مربوطه در استان قرار گیرد. ارتقا این شهرها، بودجه و توجه ویژه ای را برای توسعه و تقویت زیرساخت های آنها همراه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه هزار مدرسه برای جبران سرانه های آموزشی و پرورشی استان نیاز داریم، افزود: نهضت مدرسه سازی در استان نیز روند خوبی را طی می کند و فراتر از تعهدات خود عمل کرده ایم و با استقبال و مشارکت خیرین تا پایان دولت سیزدهم بیش از ۲۰۰ مدرسه در استان ساخته خواهد شد.

استاندار البرز به ساخت و تکمیل پروژه های بیمارستانی استان اشاره کرد و افزود: با تلاش‌هایی که معطوف شد پس از ۱۲ سال انتظار،  بیمارستان دولتی فردیس آماده بهره برداری شد و به زودی با حضور مسئولان ارشد ملی رسما افتتاح می‌شود. بیمارستان خصوصی فردیس نیز در حال تکمیل است و چند پروژه دیگر در این بخش به سرعت در حال پیشرفت هستند.

وی گفت: در راستای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری توفیق یافتیم از تعهدات تعیین شده پیشی بگیریم و همچنین در حوزه شرکت های دانش بنیان رتبه چهارم کشور از آن استان البرز است.

عبداللهی افزود: استان البرز در صنعت زبانزد است ولی با توجه به ظرفیت های موجود باید در کشاورزی و توسعه گلخانه ها نیز در جایگاه های برتر کشور قرار گیرد. البرز دارای حدود ۳۵۰ هکتار گلخانه بود که ظرف یک سال حدود ۳۵۰  هکتار به آن افزوده شد و هزار هکتار نیز مجوز احداث دریافت کرده اند، باید این مساحت را به ۲ هزار هکتار برسانیم تا به صادرات، درآمدزایی،  اشتغال و بهره وری و صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی برسیم.

وی گفت: در بخش عمران توفیقات ارزشمندی کسب شد، بخشی قطار شهری کرج پس از ۲۵ سال انتظار مردم،  مورد بهره برداری قرار گرفت و برای تکمیل کمربند شمالی کرج اعتبارات ویژه ای مصوب شد و همچنین اجرای اتوبان جنوبی کرج نیز در دستور کار قرار گرفت.

استاندار البرز افزود: مسکن های مهر در استان به سرعت تکمیل شدند و پس از بیش از یک دهه انتظار حدود ۴ هزار واحد به مردم تحویل داده شد. برای ارتقا زیرساخت های مسکن های مهر که از سنوات قبل مورد بی مهری قرار گرفته بودند، کارگروه ویژه تشکیل شد و در حال برنامه و اقدام هستیم.

وی گفت: ظرف یک سال و نیم گذشته با احصا مشکلات و کمبودها، اقدامات بسیار خوبی در استان صورت گرفته ولی کافی نیست و باید با تلاش بیشتری در سال جدید ادامه داشته باشد.

عبداللهی با بیان اینکه باید تحولات بزرگی را در استان ایجاد برای مردم شریف ایجاد کنیم، افزود: معیار و ملاک ارزیابی مدیران استان، تلاش برای ارتقا زیرساخت ها، کسب رضایتمندی مردم و اخذ اعتبارات ویژه ملی برای پیشبرد پروژه های مهم و حیاتی استان است.

وی گفت: مسئولان مربوطه باید با رفع موانع تولید و ایجاد تسهیلات لازم از تولید و اشتغال استان حمایت کنند و شرایط را برای سرمایه‌گذاری و صادرات فراهم کنند.

استاندار البرز افزود: نظارت بر تسهیلات اعطایی از سوی بانک ها بسیار اهمیت دارد چراکه تمامی این اعتبارات باید در تولید و اشتغال هزینه شوند.

وی گفت: باید از راه اندازی تعاونی های مسکن و تولید مسکن با محوریت بخش خصوصی حمایت بیشتری صورت گیرد چراکه با حل مشکل مسکن مردم، بهبود معیشت و اقتصاد خانواده ها را خواهیم داشت.

عبداللهی گفت: باید با عزم و اراده ویژه ای در راستای کاهش حداقل ۳۰ درصد از جرائم استان اقدام کنیم. سال گذشته تنها استانی در کشور بودیم که موفق به کاهش ۶ درصدی مجموعه جرائم شدیم.

وی افزود: قرارگاه حجاب و عفاف استان از سال گذشته راه اندازی شد و اکنون نیز براساس ابلاغ وزارت محترم کشور و دستورالعمل های قوه قضائیه با اهتمام ویژه ای دنبال شود و مدیران در این راستا باید متمرکز شوند.

استاندار البرز گفت: مدیران استان باید توجه داشته باشند کارکنان از حجاب اسلامی برخوردار باشند و با احترام به شهروندان قانون مدار از ارائه خدمات به افرادی که کشف حجاب کرده اند، خودداری شود.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها