مدیرگروه بیماریهای واگیر و غیرواگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه؛

خیزش “موجِ جدید” کرونا در کرمانشاه/ ثبت ۲ مورد “فوتی” بعد از ۸۵ روز

دکتر سارا شاه آبادی، با اشاره به جولان دوباره کرونا در استان، گفت: متاسفانه موج هشتم کرونا از ابتدای امسال شروع شده و هم اکنون با سیر پرشتابی ادامه دارد.
کد خبر: ۱۴۰۲۶۳۱

جام جم آنلاین؛ مدیرگروه بیماریهای واگیر و غیرواگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه از جولان دوباره کرونا در استان خبر داد و افزود: بعد از ۸۵ روز، متاسفانه دو مورد فوت ناشی از کرونا در استان گزارش شد.

دکتر سارا شاه آبادی گفت: دوم فروردین ماه اولین مورد فوتی بعد از ۸۵ روز به ثبت رسید و در روز ۱۲ فروردین هم مورد فوت دیگری گزارش شد.

شاه آبادی گفت: هم اکنون تعداد مبتلایان سرپایی به بیش از ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده و با ادامه این روند انتظار می‌رود که در هفته‌های آتی شاهد افزایش بستری‌ها و موارد فوت ناشی از کرونا باشیم.

مدیر گروه بیماریهای واگیر و غیرواگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: متاسفانه میزان استفاده از ماسک بسیار پایین آمده و همین امر موجب شده موج جدید کرونا با شتاب بیشتری به پیش برود.

وی افزود: تمام افراد باید جهت پیشگیری از ابتلا  به کرونا همانند گذشته از ماسک استفاده کرده و از افراد با علائم مشابه سرماخوردگی فاصله بگیرند.

شاه آبادی گفت: همچنین توصیه می‌شود افرادی که علائم مشابه سرماخوردگی دارند، بطور جد از حضور در اماکن عمومی خودداری کرده و ترجیحا در منزل بمانند.

مدیرگروه بیماریهای واگیر و غیرواگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه بر لزوم تزریق دوز یادآور واکسن کرونا هم تاکید کرد و افزود: توصیه اکید این است که تمام افراد بالای ۱۸ سال که شش ماه از تزریق آخرین دوز واکسن آنها می گذرد، حتما جهت تزریق دوز جدید اقدام کنند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر تمام خانه‌های بهداشت در روستاها و پایگاه‌های بهداشت و مراکز خدمات جامع سلامت در شهرها آماده انجام واکسیناسیون هستند. این مراکز از ساعت هشت صبح تا ۱۴ ظهر برای انجام واکسیناسیون فعالند.

این مسئول با اشاره به وجود انواع واکسن کرونا در این مراکز، گفت: هم اکنون واکسن‌های برکت، برکت پلاس، اسپایکوژین، سینوفار و کووپارس و … در مراکز تزریق واکسن موجود است.

وی خاطرنشان کرد: با گذشت شش ماه از تزریق آخرین دوز واکسن کرونا، افراد می‌توانند هر نوع واکسن جدیدی که بخواهند را تزریق کنند.

 تاکنون ۳۲۳۳ نفر در استان بر اثر کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها