مدیرکل راه‌ و شهرسازی همدان اعلام کرد: با اضافه شدن ۲۰۰۰ هکتار زمین به محدوده شهر همدان، مشکل محدودیت زمین برای طرح نهضت ملی مسکن برطرف شده و متقاضیان این طرح در شهر همدان زمین دریافت می‌کنند.
کد خبر: ۱۴۰۲۳۸۵

به گزارش جام جم آنلاین همدان و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، ایوب اسداللهی افزود: در واپسین روزهای سال ۱۴۰۱ با تصویب طرح جامع شهری نزدیک به ۲۰۰۰ هکتار به شهر همدان افزوده و بسیاری از مشکلات بخش تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن برطرف شده است.

وی ادامه داد: با اضافه شدن حدود ۱۲۰۰ هکتار دیگر در قالب شهر جدید اکباتانا(حورای سابق) و در محدوده منطقه جورقان که به تازگی نیز تهیه نقشه شده است، دیگر مشکلی برای تامین زمین مسکن متقاضیان در همدان نخواهیم داشت.

اسداللهی بیان کرد: براساس ارزیابی‌های صورت گرفته بنا داریم زمین‌هایی به مساحت ۲۰۰، ۳۰۰ و ۴۰۰ مترمربع به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن واگذار کنیم تا واحدهای مسکونی در این زمین‌ها ساخته شود.

وی اظهار کرد: این زمین‌ها به صورت انفرادی و مشاعی به متقاضیان واگذار می‌شود تا واحدهایی با متراژ بالا در آن ساخته شود.

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان همدان اضافه کرد: متقاضیان پس از دریافت زمین و با توجه به تسهیلات قرض‌الحسنه‌ای که به آنها واگذار می‌شود، اقدام به ساخت واحد مسکونی می‌کنند.

وی ادامه داد: سازوکار اجرای این طرح همچنان در دست بررسی است و به طور قطع تلاش داریم بهترین تصمیم در رابطه با متراژ زمین‌ها و طبقات احداثی آن گرفته شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها