وزیر اقتصاد در جلسه شورای اداری منطقه آزاد اروند:

از سال ۹۷ وارد جنگ تمام عیار ارزی شده‌ایم | تراز تجارت غیرنفتی مثبت شد

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به آغاز اجرای برنامه هفتم توسعه در سال جاری گفت: تحقق هشت درصد رشد اقتصادی و کاهش تورم اهداف کمی این برنامه و جزو سیاست‌های کلی ابلاغ شده رهبر معظم انقلاب است که رسیدن به آن در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد.
کد خبر: ۱۴۰۲۰۸۴

به گزارش جام جم آنلاین، سید احسان خاندوزی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: تورم که رهبر معظم انقلاب در شعار امسال، مهار آن را مورد تاکید قرار دادند، یکی از معضلات مهم و اساسی دولت سیزدهم از ابتدای کار بود.

وی بیان کرد: در کنار مهار تورم، رهبر معظم انقلاب، رشد تولید را نیز مورد تاکید قرار دادند که دولت با اجرای سیاست‌های کارشناسانه به دنبال تحقق این اهداف است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: بعد از نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب، رییس جمهور دستور کار اولین جلسه هیات دولت را پرداختن به این موضوعات قرار داد و مقرر شد سازمان برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصادی و دارایی، بانک مرکزی و دستگاه‌های کلان متولی این حوزه پیشنهادات خود را برای جلسه هیات دولت آماده کنند.

خاندوزی اظهار امیدواری کرد بسته جامع‌ و کاملی از سیاست مالی ناظر بر کاهش تورم و افزایش تولید در جلسه هیات دولت ارائه شود.

وی بیان کرد: اگر فقط یک هدف مطرح بود به سادگی می‌توانستیم به ابعاد تورم بپردازیم اما لازم است به عنوان مثال در حوزه انضباط مالی و کنترل افزایش نقدینگی کشور در حوزه تسهیلات بانکی به نحوی عمل کنیم که تورم افزایش پیدا نکند و پرداخت تسهیلات سختگیرانه نباشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: تسهیلات و اعتباراتی که برای محقق شدن شعار سال ایجاد می‌شود نباید انقباضی باشد چرا که سختگیرانه بودن تسهیلات فعالیت‌ واحدهای تولیدی را مختل می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها