سخنگوی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با اعلام اینکه ۱۶ خدمت در اپلیکیشن «اصفهان من» ویژه مسافران در دسترس است، گفت: روزانه دو خانواده از افرادی که اپلیکیشن اصفهان من را نصب کرده باشند، در فرایند قرعه‌کشی انتخاب و یک روز مهمان شهرداری اصفهان می‌شوند تا از اماکن تاریخی شهر بازدید و غذای سنتی اصفهان را صرف کنند.
کد خبر: ۱۴۰۲۰۰۸

جام جم آنلاین اصفهان؛ سیدعلی معرک‌نژاد، با بیان اینکه در حوزه حمل‌ونقل فعالیت‌های بسیار خوبی تدارک دیده شده که یکی از اتفاقات ویژه درنظرگرفتن اتوبوس گردشگری است، اظهار کرد: اتوبوس‌های گردشگری از سه محور اصلی در شهر و مناطق گردشگری حرکت خواهند کرد. مسافرانی که تمایل به حضور در سطح شهر دارند، در راستای جلوگیری از ترافیک بافت اصلی، می‌توانند از اتوبوس‌های گردشگری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دو محور از سه محور ذکر شده از مجموعه باغ فدک آغاز می‌شود و بیشتر از بافت تاریخی شهر عبور می‌کند، افزود: مسیر شماره یک از باغ فدک، میدان لاله و میدان امام علی(ع) گذر می‌کند و به میدان امام حسین(ع) ختم می‌شود. حرکت مسیر شماره دو، از باغ فدک آغاز می‌شود و از پایانه کاوه، منطقه گردشگری ناژوان و پایانه زاینده‌رود عبور می‌کند و به پایانه صفه ختم می‌شود. مسیر شماره سه از میدان امام حسین (ع) حرکت خود را آغاز و از آتشگاه و بافت تاریخی منارجنبان گذر می‌کند.

سخنگوی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه مسیر این اتوبوس‌ها به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده است که هر نیم ساعت یک‌بار خط اول و هر یک ساعت یک بار دو خط دیگر این اتوبوس‌ها عبور می‌کند، توضیح داد: این طرح ظرفیت بسیار خوبی است که افراد می‌توانند از ۹ صبح هرروز تا ساعت ۲۳ از آن استفاده کنند. همچنین ۵۰۰ تاکسی در ۱۵ ایستگاه، فعالیت میکنند. ساعات فعالیت پارکینگ‌ها نیز در راستای افزایش رفاه مسافران و ارائه خدماتی بهتر به آنها تغییر کرده است.

وی با اشاره به ارائه ۱۶ خدمت در اپلیکیشن «اصفهان من» تصریح کرد: مسافران با دانلود کردن اپلیکیشن «اصفهان من» از آدرس https://app.isfahan.ir/ می‌توانند خدمات بسیار خوبی را دریافت کنند. خدمات این اپلیکیشن، خدماتی است که مسافران و گردشگران از آن استفاده می‌کنند، اطلاعاتی از جمله پارکینگ، اسکان، مراکز تفریحی گردشگری، نقشه شهر اصفهان، فروشگاه‌های خرید، بازارهای روز و کوثر و مراکز صرف غذا در این اپلیکیشن گنجانده شده است.

معرک‌نژاد با بیان اینکه ۲۰ نقطه برای صرف غذای سبک تدارک دیده شده که اطلاعات آن در اپلیکیشن "اصفهان من" موجود است، افزود: رویدادهای فرهنگی نیز توسط این اپلیکیشن به‌صورت آنلاین و به‌روز به مسافران اطلاع‌رسانی می‌شود، همچنین بیش از ۵۰ مسجد که از صبح تا پاسی از شب خدماتی از جمله آب‌جوش را به مسافران ارائه می‌دهند نیز در این برنامه مشخص شده است.

وی با بیان اینکه مسیریابی یکی از ویژگی‌های شاخص این برنامه است، خاطرنشان کرد: پر یا خالی بودن و ظرفیت پارکینگ‌های شهرداری نیز در این برنامه مشخص می‌شود و اطلاعات مراکز درمانی، داروخانه‌ها و بیمارستان‌ها نیز در این برنامه جای داده شده است. همچنین همکاران در اداره ارتباطات مردمی به صورت سه شیفت و شبانه‌روزی پاسخ‌گوی سامانه ۱۳۷ هستند، اطلاعات جایگاه‌های سوخت، زمان رسیدن اتوبوس و مترو و مکان سرویس‌های بهداشتی نیز توسط این برنامه به اطلاع مسافران و گردشگران خواهد رسید.

سخنگوی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه اپلیکیشن «اصفهان من» جزو خدمات الکترونیک شهرداری اصفهان و اپلیکیشن شهروندی است، گفت: ۳۴ عنوان برنامه فرهنگی در کل ایام نوروز تدارک دیده شده است و بیشتر برنامه‌ها به علت تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، رویکرد معنوی و مذهبی خواهد داشت. حدود ۶۰۰ آتش‌نشان در تمام نقاط اصفهان به‌ویژه باغ فدک، در طول ایام نوروز آماده خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران هستند.

وی درخصوص فضا سازی شهری، اعلام کرد: اصفهان شهر شهیدان نام‌آور است و در نقاط مختلف سطح شهر باید ریشه‌های هویتی ما به نمایش گذاشته شود و سال جاری به صورت خاص و ویژه این موضوع را پیگیری کرده‌ایم، از چند هفته گذشته پنج مبادی محورهای ورودی، ۲۲ تابلوی مزین به تمثال شهدا به‌روزرسانی و اصلاح شده و تابلوهای چهار وجهی در سطح شهر قابل مشاهده است.

معرک‌نژاد اظهار کرد: با توجه به تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در سال جاری، شعار «شهر رمضان، شهر زندگی» در رأس کار قرار گرفته است. بنرهایی در سطح شهر مرتبط با تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، نصب شده، برای نخستین‌بار در سال جاری رادیو «صدای شهر» به‌صورت برخط راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، خدمات ارائه شده و قوانین و ملاحظات از طریق رادیو صدای شهر به اطلاع مردم می‌رسد، البته طرحی ویژه با عنوان «مهمان ما» را در دستور کار داریم. روزانه دو خانواده از افرادی که اپلیکیشن اصفهان من را نصب کرده باشند، در فرایند قرعه‌کشی انتخاب و یک روز مهمان شهرداری اصفهان می‌شوند تا از اماکن تاریخی شهر بازدید و غذای سنتی اصفهان را صرف کنند.

سخنگوی ستاد دائمی خدمات سفر شهر اصفهان با بیان اینکه افراد حاضر در ستادهای هدایت، تشویق شهروندان و مسافران را مد نظر داشته باشند، گفت: هر بار یکی از مدیران، درگیر طرح خانواده‌های میهمان می‌شوند و این طرح در قالب کلیپ‌های ۱۰ دقیقه‌ای در صداوسیمای اصفهان پخش خواهد شد.

هاجر مقضی خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها