موسسه تحقیقات آب در جدیدترین پیش‌بینی خود اعلام کرد: وقوع بارش‌ها تا چهارم فروردین مورد انتظار است.
کد خبر: ۱۴۰۱۶۷۳

به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس گزارش موسسه تحقیقات آب، در هفته منتهی به چهارم فروردین همه حوضه‌های 6 گانه اصلی آبریز کشور بارش‌هایی را دریافت خواهند کرد که بالاترین میزان آن در حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان خواهد بود.

بر این‌ اساس، حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان در هفته منتهی به 4 فروردین‌ماه بیشینه بارش 74 میلی‌متری و متوسط محدوده 6.7 میلی‌متری را خواهد داشت که بیشترین میزان در بین حوضه‌های آبریز کشور خواهد بود.

حوضه‌ آبریز مرزی شرق هم در هفته منتهی به 4 فروردین‌ماه بیشینه بارش 54.7 میلی‌متری با متوسط محدوده 6.5 میلی‌متری را تجربه خواهد کرد.

این هفته حوضه‌ آبریز دریاچه ارومیه بیشینه بارش 53 میلی‌متری و متوسط محدوده 16 میلی‌متری را تجربه خواهد کرد.

حوضه‌ آبریز فلات مرکزی هم در هفته منتهی به 4 فروردین‌ماه بیشینه بارش 52.2 میلی‌متری و متوسط محدوده 2.9 میلی‌متری را تجربه خواهد کرد.

حوضه آبریز دریای خزر در هفته منتهی به 4 فروردین‌ماه بیشینه بارش 49.3 میلی‌متر با متوسط محدوده 10.4 میلی‌متر را تجربه خواهد کرد.

حوضه آبریز قره قوم همچنین در هفته منتهی به 4 فروردین بیشینه بارش 22.5 میلی‌متری و متوسط محدوده 6 میلی‌متری خواهد داشت. این هفته از 30 حوضه آبریز درجه‌ دو کشور، هیچ حوضه‌ای بدون بارش نخواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها