مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد از کاهش 35 درصدی حدود یک سوم بارندگی و منابع آبی نبست به مدت مشابه در سال گذشته در مشهد خبر داد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد از کاهش 35 درصدی حدود یک سوم بارندگی و منابع آبی نبست به مدت مشابه در سال گذشته در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۱۴۰۱۴۴۹

خراسان رضوی - جام جم آنلاین - حسین اسماعیلیان با بیان اینکه  میزان بارندگی در سال آبی جاری در مشهد از ابتدای مهر ماه تا کنون ۶٠ میلیمتر بود که این رقم در مدت مشابه پارسال ٨١ میلیمتر و در دوره بلند مدت نیز ١٣۴ میلیمتر پیش بینی شده و چهار متر مکعب در ثانیه کمبود آب خواهیم داشت.
وی اضافه کرد: برای تامین این کسری آب طرحهای اضطراری در دست اجراست که ۵٠ درصد از این کمبود را جبران خواهد کرد همچنین طرحهای دیگری چون تصفیه خانه پرکند آباد، طبرسی شمالی و هفت در شرق مشهد  اجرا می شودکه می توانیم  وضعیت موچود را مدیریت کنیم. 
اسماعیلیان افزود: هم اینک حجم ذخیره آب در سدهای مشهد کمتر از ١٧ درصد است و آب موجود در سدها نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۶ درصد کاهش دارد و فقط ١۴ درصد از حجم ذخیره سد دوستی آب دارد.
وی ادامه داد: امسال میزان برداشت از سدها را به حداقل رساندیم اما نسبت به پارسال ٩ درصد از منابع زیرزمینی بیشتر برداشت شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با تاکید بر فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب گفت: در سال جاری در بخش خانگی ١١ درصد کاهش مصرف نسبت به سال گذشته ثبت شده که بیانگر رعایت مدیریت مصرف توسط شهروندان است اما همچنان باید روند مصرف کاهشی باشد.
اسماعیلیان در خصوص اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در مشهد افزود: هم اینک ٨٢ درصد از جمعیت این کلانشهر تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب هستند اما در بخش تصفیه خانه های فاضلاب، عقب ماندگی های وجود دارد.
وی ادامه داد: ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب مشهد هم اینک ٢۶٣ هزار متر مکعب است و تا سال ١۴٠٢ حدود ١٠٠ هزار متر مکعب به این ظرفیت افزوده می شود و برای تکمیل ظرفیت تصفیه خانه ها در سال جاری نیاز به هفت هزار میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها