ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی
در گفت‌وگوی «جام‌جم» با تهیه‌کننده برنامه«خونه خودتونه» بررسی شد

ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی

نگاهی به مجموعه «دلبر آهنی»

ماراتن باجناق‌ها

نوروز سال۱۳۷۸ بود که سریالی به‌نام «دلبر آهنی» از شبکه پنج پخش شد و به‌دلیل سوژه جالبی که داشت مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار گرفت. ماجرا از این قرار بود که دو باجناق با هم اختلاف و رقابت شدیدی داشتند.
نوروز سال۱۳۷۸ بود که سریالی به‌نام «دلبر آهنی» از شبکه پنج پخش شد و به‌دلیل سوژه جالبی که داشت مورد توجه مخاطبان بسیاری قرار گرفت. ماجرا از این قرار بود که دو باجناق با هم اختلاف و رقابت شدیدی داشتند.
کد خبر: ۱۴۰۱۳۵۷
نویسنده زینب علیپور طهرانی - گروه رسانه

داستان ملموسی که ممکن است بارها شنیده باشید. به‌خصوص اختلاف‌نظر و رقابتی که معمولا بین باجناق‌ها در یک خانواده وجود دارد.

با این تفاوت که یکی از آنها دلبسته یک اتومبیل بود که به‌تازگی خریده بود که همین شروع ماجراهای بسیاری شد و زندگی‌اش را تحت تاثیر قرار داد.

این سریال سکانس‌های جالب و کمدی هم داشت. مثلا زمانی که یکی از باجناق‌ها ماشین خریده بود و پارکینگ هم نداشت و مجبور بود ماشین را در کوچه پارک کند، این نگرانی که برای به‌سرقت‌نرفتن ماشین داشت و مدام با همان زیرشلواری به کوچه می‌آمد و به ماشینش سر می‌زد، در سریال فضا و موقعیت‌های کمدی ایجاد کرده بود که البته این بازی فقط از عهده محمد کاسبی برمی‌آمد.

نقش اصلی این سریال را محمد کاسبی بازی کرده بود. بازیگری که در سریال «خوش‌رکاب» نیز دلبسته یک کامیون بود و به قدری این نقش را خوب و ملموس و روان بازی کرد که مورد توجه مخاطبانش قرار گرفت. در این سریال هم او دلبسته یک ماشین بود و درعین‌حال سعی می‌کرد با باجناقش که نقش آن را رضا رویگری بازی کرده بود، در همه چیز رقابت کند.این سریال اختلافات و رقابت‌های شدید و اغراق‌آمیز این دو باجناق را به نمایش درآورده بود که درعین‌حال می‌کوشید مفاهیم مفید و آموزنده‌ای در مورد دلبستگی به اتومبیل و آثار آن را در زندگی به مخاطبان منتقل کند و در این امر هم موفق بود. در انتها نیز نتیجه‌گیری اخلاقی و فینال خوب و قابل‌قبولی هم داشت.

مهدی صباغ‌ زاده، کارگردان این مجموعه پیش از این هم تجربه ساخت فیلم‌های کمدی را در سینما داشت. کمدی‌هایی که در عین این‌که لبخند را روی لب مخاطب می‌آورد، او را به فکر هم وامی‌دارد. صباغ‌زاده در این سریال هم سعی کرد فضای ساده و درعین‌حال ملموسی را به مخاطب ارائه دهد. از زندگی و فضای خانوادگی و زندگی و روابط اعضای خانواده این دو باجناق گرفته تا شخصیت‌پردازی آنها که وقتی به تماشای این سریال می‌نشستید می‌توانستید با یک داستان و فضای ساده و واقعی روبه‌رو شوید. همین ویژگی هم باعث می‌شد مخاطب تا پایان داستان، این شخصیت‌ها را همراهی کند.حال شبکه آی‌فیلم این سریال را برای مخاطبان خود پخش می‌کند و نسل جدید هم توانسته است با این سریال ارتباط برقرار کند. نسلی که از زندگی دهه ۷۰ خاطره‌ای ندارد و با تماشای این سریال می‌تواند با حال‌وهوای آن روزها آشنا شود. پس اگر دوست دارید همچنان با سریال‌های گذشته خاطره‌بازی کنید یا زندگی و فضای خانوادگی دهه ۷۰ را مرور کنید، این سریال را هر شب از شبکه آی‌ فیلم تماشا کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها