نبرد سخت شاگردان کلوپ در سانتیاگو برنابئو

لیورپول می‌خواهد زنده بماند

آنها که نوع فوتبال بازی کردن رئال‌ مادرید را با دقت دنبال می‌کنند‌، بی‌شک بر سر یک مساله اجماع نظر دارند. چه طرفداران رئال و چه هواداران دیگر تیم‌ها به این موضوع اشاره می‌کنند که نوع بازی این تیم در لالیگا و فوتبال داخلی اسپانیا با بازی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا کلی با هم تفاوت دارد.
کد خبر: ۱۴۰۱۳۴۸
نویسنده حسین خلیلی - گروه ورزش

این تفاوت باعث شده تا رئال مادرید چند فصل گذشته را شبیه شخصیت داستان «دکتر جکیل و مستر هاید» بدانیم. در کتاب نوشته شده توسط رابرت لوییس استیونسون، فردی با دو شخصیت مجزا وجود دارد: یکی فردی آرام و بی‌آزار و یکی هم بسیار خشن و خطرناک. این روزها مادریدی‌ها در لالیگا شبیه همان دکتر جکیل بسیار بی‌آزار هستند و نتیجه گرفتن مقابل‌شان اصلا سخت نیست. اما در لیگ قهرمانان به شکلی بازی می‌کنند که کمتر تیمی طاقت ایستادن مقابل آنها را دارد. همین مساله را می‌شود در بازی رفت مرحله یک هشتم نهایی مقابل لیورپول به خوبی مشاهده کرد.

شاگردان آنچلوتی که تا دقیقه ۱۴ با دو گل از شاگردان کلوپ عقب افتاده بودند، در پایان ۹۰ دقیقه بازی را با نتیجه ۵ بر ۲ به نفع خودشان تمام کردند تا سنگین‌ترین شکست لیورپول در بازی‌های اروپایی در آنفیلد رقم بخورد. بعد از آن بازی، رئال در فوتبال اسپانیا دوباره به همان حالت دکتر جکیل بازگشت و از چهار بازی خود طی دو هفته گذشته فقط در یک بازی برنده شده است. رئالی‌ها در دربی مادرید مقابل اتلتیکو مساوی کردند، به بارسا در کوپا دل‌ری باختند، با رئال بتیس به تساوی بدون گل رسیدند و فقط اسپانیول را شکست دادند. در این شرایط لیورپول امشب در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو به مصاف رئال می‌رود تا بازی برگشت را انجام دهد.

گرچه بیشتر نظرسنجی‌ها شانس لیورپول برای صعود را کمتر از ۴۰ درصد می‌دانند، اما کلوپ و شاگردانش اصلا نمی‌خواهند داستان‌شان در این فصل لیگ قهرمانان به همین زودی‌ها تمام شود. با این حال، آنها خوب می‌دانند که در کنار تمام مسائل فوتبالی امشب چیزی شبیه به معجزه هم نیاز دارند.

بازیکن کلیدی رئال: کریم بنزما

طی دو فصل گذشته، هر جا که صحبت از موفقیت و قهرمانی رئال‌مادرید بوده، نام کریم بنزما بیش از دیگر بازیکنان درخشیده است. در بازی امشب هم مثل بازی رفت که دو گل برای تیمش زد، تمام امید رئالی‌ها به مهاجم فرانسوی‌شان است. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد کریم، عملکرد فوق‌العاده او در مراحل حذفی لیگ قهرمانان است. او در ۱۹بازی اخیرش در مراحل حذفی این مسابقات، موفق به زدن ۱۹گل شده است. ۱۰ گل از ۱۵ گل فصل پیش بنزما در لیگ قهرمانان، در مراحل حذفی زده شد و زمینه‌ساز اصلی چهاردهمین قهرمانی این تیم در UCL شد. او همچنین با ۶گل زده به لیورپول، بیش از هر بازیکن دیگری به این تیم در رقابت‌های اروپایی گل زده است.

بازیکن کلیدی لیورپول: داروین نونز

در میان تمام ستاره‌های بنام لیورپول، آمار و ارقام می‌گوید که داروین نونز بیش از همه می‌تواند عصای دست کلوپ باشد. مهاجم اروگوئه‌ای در هر چهار بازی قبلی خود در لیگ قهرمانان، موفق به گلزنی شده است. همچنین ضریب گلزنی او در طول ۹۰ دقیقه، بیش از تمام بازیکنان حاضر در لیگ قهرمانان است. همچنین او با میانگین ۵ شوت در چارچوب در هر ۹۰ دقیقه، بعد از کوارتسخیلیا از ناپولی، در میان بازیکنان این فصل لیگ قهرمانان دومین بازیکن به حساب می‌آید.

۱۴
یکی از نقاط قوت رئال، کم گل خوردن این تیم در بازی‌های خانگی‌اش است. این تیم در ۲۱ بازی قبلی خود در خانه، فقط ۱۴ گل خورده و در این بازه در هر بازی بیش از یک گل نخورده است.

۲۴
آنچه باعث ناامیدی هواداران لیورپول شده، عملکرد رقیب‌شان در رقابت‌های حذفی بازی‌های اروپایی است. این تیم در ۲۷ باری که در بازی رفت مراحل حذفی اروپایی حریفش را شکست داده بود، توانسته ۲۶ بار از مرحله حذفی به سلامت عبور کند.

۱۲۹
کریم بنزما با حضور در بازی امشب، تعداد بازی‌هایش در لیگ قهرمانان با پیراهن رئال را به عدد ۱۲۹ می‌رساند و به صورت مشترک با سرخیو راموس، در رده سوم بیشترین بازی در لیگ قهرمانان قرار می‌گیرد. کاسیاس با ۱۵۲ و رائول با ۱۳۲ بازی در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

۱۱
یکی از نکات جذاب بازی امشب، تقابل آنچلوتی و کلوپ است. کارلتو تاکنون ۱۱ بار به عنوان مربی تیم‌های مختلف مقابل تیم‌های کلوپ قرار گرفته و آمار خوب شش پیروزی، سه تساوی و فقط دو باخت را از خودش به جا گذاشته است. این مربی ایتالیایی در هفت مصاف آخرش با کلوپ، اصلا شکست نخورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها