مدیر امور آب شهرستان کبودراهنگ گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون به منظور پیشگیری برداشت از آب‌های زیرزمینی، ۳۲۲ حلقه چاه غیرمجاز در این شهرستان مسدود شده است.
کد خبر: ۱۴۰۰۸۳۵

به گزارش جام جم آنلاین همدان و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای همدان، هادی خضریان با اشاره به اقدامات انجام شده برای جلوگیری از برداشت آب‌های زیر زمینی اظهار کرد: با همیاری و همکاری صورت گرفته امسال بیشترین تعداد چاه‌های غیر مجاز در سطح شهرستان کبودراهنگ شناسایی و مسدود شد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ تعداد ۳۱۶ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده بود، افزود: رکورد انسداد چاه های غیرمجاز در شرایطی امسال شکسته شد که تنها یک گروه شناسایی در سطح شهرستان فعال بود.

خضریان تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح تعادل بخشی از سال ۹۳ تاکنون حدود ۷۵۰ چاه غیرمجاز در سطح شهرستان شناسایی و مسدود شده است.

وی تاکید کرد: امسال با انسداد این تعداد چاه غیرمجاز حدود ۶.۲ میلیون مترمکعب برداشت از آب‌های زیرزمینی صرفه جویی شده است.

مدیر امور آب شهرستان کبودراهنگ گفت: در سال جاری به منظور مدیریت برداشت آب از چاه‌های مجاز کشاورزی نیز ۷۵ دستگاه کنتور بر روی این چاه‌ها نصب شده که در مجموع ۵۳۲ حلقه چاه مجاز کشاورزی شهرستان به کنتور هوشمند مجهز است.

خضریان افزود: پاکسازی و لایروبی بخشی از مسیل ها و رودخانه‌ها انجام شده و لایروبی و پاکسازی بخش باقیمانده نیز در حال انجام است.

وی اظهار کرد: جمع آوری مصالح مازاد بستر رودخانه ها در دستور کار قرار دارد تا در قبال آن بتوان بخشی از مسیر رودخانه را نیز لایروبی و پاکسازی کرده و در صورت بروز سیلاب از خسارات احتمالی جلوگیری کنیم.

خضریان بیان کرد: مطالعات سراسری حریم و بستر رودخانه های شهرستان انجام شده است و تلاش داریم بر اساس برنامه های ریزی های صورت گرفته، کار آن عملیاتی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها