در کمیته امداد امام خمینی (ره) برازجان برگزار شد .

نشست مشترک مبلغین برادر و خواهر و دبیرخانه شورای زکات

در نشست خبری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) برازجان با اصحاب رسانه مطرح شد؛

به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری

در شهرستان دشتستان مجموعا شش هزار خانوار که به سختی چرخه زندگی آنان می چرخد تحت پوشش هستند و کمک های حمایتی دریافت می کنند
کد خبر: ۱۴۰۰۵۶۴

به گزارش جام جم آنلاین بوشهر،رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) برازجان در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان دشتستان گفت:در کشور ۵ میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند که در شهرستان دشتستان مجموعا شش هزار خانوار که به سختی چرخه زندگی آنان می چرخد تحت پوشش هستند و کمک های حمایتی دریافت می کنند.

مراد شمس الدینی افزود:به مناسبت سالروز تاسیس کمیته امداد از ۴ الی۲۱ اسفند هفته احسان و نیکوکاری نامگذاری شده است.

برنامه امداد در بخش کمک های مردمی

وی گفت:یکی از برنامه های امداد در مناسبت های مختلف این است که طرح های مشارکتی مختلفی را اجرا کند و بخشی از نیازمندی های خانوار های تحت پوشش از طریق خیرین جمع آوری می شود.

طرح های مختلفی که در طول سال انجام می شود عبارتند از افطار و اطعام، جشن عاطفه‌ها در هنگام بازگشایی مدارس ،صدقات،ذکات،اکرام ایتام و جشن نیکوکاری که امسال از ۱۵ دی ماه سروع شده است و تا آخر سال نیز ادامه خواهد داشت.

ایشان افزود:هرمدرسه به عنوان یک پایگاه نیکوکاری است و زنگ نیکوکاری در مدارس به صورت نمادین به منظور ترویج فرهنگ انفاق و نوعدوستی به صدا در خواهد آمد. تا کنون دو میلیارد و چهارصد میلیون تومان در بخش مرکزی از طریق جشن نیکو کاری دریافت،ثبت و توزیع شده است و در سطح شهر۲۰ مرکز نیکوکاری داشته ایم که از ظرفیت مردم و خیرین استفاده کرده اند .

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) برازجان گفت:علاوه بر خدمات متعددی که امداد به خانواده ها ارائه می دهد باز نیازمند کمک خیرین و نیکوکاران هستیم.

در بخش مرکزی ۴ هزار خانوار شهری تحت پوشش هستند که بیشترین جمعیت مددجویی در شهر برازجان و 2 هزار خانوار ساکن روستاهای بخش مرکزی هستند.

مراد شمس الدینی افزود: در سال گذشته ۶۵۰۰ خانوار تحت پوشش بوده اند که اکنون حدود ۷۰۰ خانوار از پوشش خارج شده اند و خود کفا شده اند.

در بخش دانش آموزی و دانشجویی
۱۸۸۵ دانش‌آموز و 116 نفر دانشجو تحت پوشش هستندکه از مجموعه دانشجویان ۴ دانشجوی پزشکی هستند که شهریه آنها مستقیماً به حساب دانشگاه واریز می شود و همچنین کمک هزینه تحصیلی برای ۶۰۰ دانش آموز مستقیم به حساب دانش آموز واریز می شود.
 
طرح فلاح و رستگاری
یکی از ماموریت های امداد جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان به عنوان طرح فلاح و رستگاری است که تاکنون ۵۰ دانش آموز برگشت به تحصیل داشته اند. 
 
ایشان در پایان افزودند:درمان یکی از مشکلات اساسی خانواده های تحت پوشش است،اعزام بیماران به شهر شیراز،بیمه های اجتماعی زنان خانه دار،توزیع کالا و لوازم مورد نیاز بیماران که حدود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است،پرداخت کمک هزینه یا سبد غذایی بین مادران برای ۵۰ نفر و کودکانی که مشکل سوء تغذیه دارند که به ازای هر کودک ۱۲۵ هزار تومان شارژ می شود.
 
 
جام جم آنلاین-زهرا ماندنیان فرد-خبرنگار
 
 
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها