دکتر ملک محمد نجفی درگفت وگو با جام جم آنلاین:

تهاجم فرهنگی غرب به اوکراین ادامه دار خواهد بود

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد:در یکسالگی جنگ اوکراین پیوست فرهنگی اقدامات ناتو در این عرصه بیش از هر زمان دیگری مشهود است.
کد خبر: ۱۴۰۰۴۷۷

دکتر ملک محمد نجفی در گفت وگو با جام جم آنلاین اظهار داشت : اگرچه برخی بازیگران و سازمانها بر اساس مناسبات امنیتی و نظامی شکل گرفته اند، اما پیوست فرهنگی تصمیمات و اقدامات آنها در حوزه روابط بین الملل را نمی توان نادیده گرفت.این قاعده در خصوص ناتو نیز صادق است. ناتو در طول 20 سال اشغالگری در افغانستان نیز به بهانه سلطه نظامی، به دنبال فرهنگ سازی مخرب مدنظر خود و ایجاد برخی باورها و اصول نادرست و خطرناک فرهنگی و ذهنی در بین شهروندان این کشور جنگ زده بود. اکنون همین بازی را در قبال جنگ اوکراین شاهد هستیم.

وی افزود: رمز اصرار مقامات غربی بر ادامه جنگ اوکراین و گریز آنها از ایجاد ثبات و صلح در اوکراین، این است که آنها معتقدند در سایه وجود برخی بحرانهای مستمر والتهابات ناشی ازآن، می توان الگوهای ذهنی و ارزشی جدیدی را در جوامع هدف ایجاد کرد. معتقدیم حتی اگر جنگ در عرصه نظامی در اوکراین پایان یابد، جنگ  فرهنگی غرب در این کشور ادامه خواهد داشت.ضمنا این تهاجم فرهنگی صرفا محدود به اوکراین نیست و کشورهای همسایه دیگر روسیه از جمله مولداوی و گرجستان را نیز در برمی گیرد.از این رونباید تحلیلها از جنگ اوکراین را محدود به حوزه های تسلیحاتی و امنیتی کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها