سازمان هواشناسی اعلام کرد: در هفته نخست اسفند ماه حدود ۳۰۰ هزار کیلومتر از مساحت کشور پوشیده از برف بوده که این مقدار حدود ۱۶۰ هزار کیلومتر بیشتر از میانگین بلندمدت در ۱۶ سال اخیر است.
کد خبر: ۱۴۰۰۲۲۲

سطح پوشش برفی کشور بیشتر از میزان نرمال شد

به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، تحلیل تصاویر ماهواره NOAA نشان می‌دهد که در هفته نخست اسفندماه حدود ۳۰۰ هزار کیلومتر از مساحت کشور پوشیده از برف بوده که این مقدار حدود ۱۶۰ هزار کیلومتر بیشتر از میانگین بلندمدت در ۱۶ سال اخیر است.

سال گذشته در همین بازه زمانی حدود ۱۷۰ هزار کیلومتر مربع از مساحت کشور برفی بود.

بیشترین مساحت پوشش برف کشور مربوط به حوضه آبریز «فلات مرکزی» ایران با حدود ۱۰۰ هزار کیلومتر مربع وسعت است که نسبت به سال گذشته حدود ۲۲۰ درصد افزایش یافته است.

سطح پوشش برف در حوضه‌های آبریز «دریای خزر»، «خلیج فارس و دریای عمان» و «دریاچه ارومیه» نیز نسبت به شرایط نرمال افزایش یافته است.

علاوه بر این، وضعیت پوشش برف در برخی حوضه‌های آبریز مشترک با همسایگان مانند «دجله و فرات» نیز در هفته نخست اسفند افزایش یافته است.

مساحت پوشش برف در این حوضه بیش از ۲۲۴ هزار کیلومتر مربع است که نسبت به شرایط نرمال ۶۲ هزار کیلومتر مربع بیشتر شده است.

این شرایط در حالی است که میانگین پهنه‌ای بارش کشور از ابتدای مهرماه تا کنون حدود ۱۷ درصد کمتر از نرمال است و همه حوضه‌های آبریز اصلی کشور با کسری بارش مواجه هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها