بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان قزوین با کسب سهم ۴۴/۵ درصدی از کل منابع این بخش، رتبه اول منابع قرض الحسنه پس انداز را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۱۳۹۹۷۰۲

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بررسی آمارهای کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قزوین در ۹ ماهه سال جاری در سه حوزه منابع، مصارف و مطالبات نشان از موفقیت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان قزوین در سال جاری دارد.

منابع بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان قزوین در میان بانک‌های عضو کمیسیون هماهنگی بانک‌ها با عبور از منابع بانک‌های باسابقه‌ای همچون بانک رفاه کارگران و کشاورزی به رتبه ششم ارتقاء یافت.

این رتبه بالاتر از منابع بانک‌هایی همچون رفاه، کشاورزی، مسکن، صنعت و معدن، پست بانک، دی، توسعه تعاون، توسعه صادرات و صندوق کارآفرینی امید است، در حالی‌که این بانک‌ها همگی منابع زیادی در قسمت سپرده بلندمدت و کوتاه‌مدت یا سپرده ارزی دارند اما بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به‌واسطه فعالیت تخصصی در حوزه قرض‌الحسنه هیچ سپرده بلندمدت، کوتاه‌مدت یا ارزی ندارد.

سهم بازار نزدیک به ۸ درصدی از کل منابع بانکی استان در میان بانک‌های باسابقه و برخوردار از سپرده‌های‌گران قیمت گواه استقبال مردم از بانکی است که به‌تازگی پانزدهمین سالروز تأسیس خود را جشن گرفته است.

رتبه اول جذب منابع قرض الحسنه در استان قزوین

اگر مبنای بررسی تنها منابع قرض‌الحسنه پس‌انداز باشد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان قزوین با کسب سهم ۴۴/۵ درصدی از کل منابع این بخش، رتبه اول منابع قرض الحسنه پس انداز را به خود اختصاص داده است. در بخش منابع قرض‌الحسنه جاری با سهم ۸ درصدی رتبه هفتم این بخش را در اختیار دارد و در مجموع این دو بخش که منابع قرض الحسنه بانکی را شامل می‌شود بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان قزوین با در اختیار داشتن نزدیک به ۸ درصد منابع، رتبه ششم بانک‌ها را در بین بانک‌های عضو به خود اختصاص داده است.

رشد ۱۰۰ درصدی منابع در نه ماهه سال ۱۴۰۱

در سال جاری بانک‌های استان رشد ۲۶ درصدی منابع را تجربه کرده‌اند در حالی‌که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان قزوین رشد۱۰۰ درصدی را در جذب منابع تاکنون ثبت کرده است.

پرداخت یک سوم وام قرض الحسنه استان توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

در حوزه مصارف بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان قزوین موفق شده به تنهایی بیش از ۳۴/۵ درصد وام قرض‌الحسنه استان (ازدواج، اشتغالزایی، رفع نیازهای ضروری و ...) را پرداخت کند و اگر کل وام پرداختی استان شامل(قرض‌الحسنه، خدمات و بازرگانی، کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، صادرات و وام ارزی) را مبنا قرار دهیم حدود ۶ درصد وام‌ها توسط این بانک پرداخت شده است.

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران رکورددار کمترین مطالبات استانی

در زمینه مطالبات غیرجاری بانکی (سررسید‌گذشته، معوق و مشکوک الوصول) بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان قزوین با عدد کمتر از سه دهم درصد (کمتر از نیم درصد) رکوردار شبکه بانکی استان قزوین است. متوسط نسبت مطالبات به مصارف استان حدود ۹ درصد است که عدد کمتر از سه دهم درصد این بانک در استان حاکی از اختلاف زیادی در این بخش است.

عدد کمتر از نیم درصد مطالبات غیرجاری در حالیکه ۳۴/۵ درصد وام قرض‌الحسنه استان توسط این بانک پرداخت می‌شود، بر این نکته صحه می‌گذارد که آحاد مردم به بانکداری قرض‌الحسنه اعتماد داشته و این همراهی نشانه دیگری از رضایت مردم از عملکرد اولین و بزرگترین بانک تخصصی حوزه قرض‌الحسنه در کشور است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها