آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» اظهار داشت: رویکرد مردم‌دارانه و نگاه مبتنی بر خدمت به مردم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مشهود و قابل ستایش و تقدیر است.
کد خبر: ۱۳۹۹۷۰۰

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «رضا صابری» مدیر شعب بانک در استان بوشهر به مناسبت پانزهمین سالروز تأسیس بانک با آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» امام جمعه بوشهر و نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گزارشی از عملکرد بانک ارائه کرد.

صابری با ارائه گزارشی از عملکرد بانک، گفت: در حوزه مشارکت با سایر نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد، بنیاد برکت، بهزیستی و... تا کنون بالغ بر ۱۵هزار فقره وام به خانوارهای استان بوشهر پرداخت شده است.

وی افزود: در حالی که میانگین تعداد پرسنل بانک‌های استان ۲۳۰ نفر است، مجموعه ۷۲ نفری بانک در استان سال گذشته ۴۲هزار فقره وام را که ۲۸ درصد از کل وام‌های پرداختی استان محسوب می‌شود، به خود اختصاص داده است.

صابری اظهار داشت: بیمه عمر کارکنان شرکت‌ها و ادارات تا سقف ۵ میلیارد ریال و پرداخت قرض‌الحسنه برای رفع مشکلات ضروری کارکنان شرکت‌ها از دیگر اقدامات بانک قرض‌ الحسنه مهر ایران است.

وی همچنین به صرف جرائم دیرکرد در حوزه‌های عام‌المنفعه مانند خرید تجهیزات پزشکی، ساخت مدارس و بیمه حوادث منازل روستایی نیز اشاره کرد.

ضرورت تقویت منابع طرح همیاران مهر

صابری در خصوص پرداخت وام به نیازمندان گفت: سعی شده پاسخگوی نیازهای خرد جامعه باشیم، اما با توجه به ظرفیت موجود امکان پاسخگویی بسیار محدود است.

مدیر شعب بانک در استان بوشهر در همین رابطه افزود: منابع بسیاری از شرکت‌ها در شعب خارج از استان است که با تمرکززدایی و نگه‌داشت بیشتر این منابع در بانک‌های استان به‌ویژه بانک‌های قرض‌الحسنه می‌توان گشایش قابل توجهی در وضعیت معیشتی نیازمندان استان ایجاد کرد که خود نیازمند مطالبه‌گری بیشتر عمومی و مسئولان استانی است.

صابری اظهار داشت: هر چند کمک‌های مالی بلاعوض به نیازمندانی که توانایی بازپرداخت ندارند، بخش لاینفکی از جریان احسان و انفاق در کشور است، اما امیدواریم با همکاری شما و مشارکت بیش از پیش خیرین و تقویت منابع طرح همیاران مهر در استان، با توان بیشتری به نیازمندان وام قرض‌الحسنه پرداخت کنیم که هر بار به نیازمندی وام پرداخت شود، باقیات آن برای خیّر خواهد بود.

بیمه عمر حقوق‌بگیران بسیار ارزشمند است

در ادامه این دیدار امام جمعه بوشهر در خصوص نگرش بانک در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی گفت: رویکرد مردم‌دارانه و نگاه مبتنی بر خدمت به مردم بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مشهود و قابل ستایش و تقدیر است.
صفایی بوشهری اظهار داشت: در شرایط کنونی که به‌واسطه تحریم‌های ظالمانه، اخلال‌هایی که توسط بیگانگان صورت پذیرفته و همچنین ضعف بعضی از مدیران در برنامه‌ریزی‌ها، وضعیت سختی برای مردم رقم خورده، بانک ها از نهادهایی هستند که می‌توانند به مردم کمک بسیاری کرده و به‌نوعی رفع چالش کنند.

وی خاطرنشان ساخت: در خصوص بیمه عمر حقوق‌بگیران، شخصی که فوت می‌کند تا حقوقش برای خانواده مجدداً برقرار شود گاهی ۶ ماه تا یک سال طول می کشد که البته از ضعف‌های اداری ماست. در این مورد شما صادقانه تلاش می‌کنید و شرایط را به‌گونه‌ای تغییر می‌دهید که این چالش یک ساله برای خانواده وجود نداشته باشد که بسیار ارزشمند است.

امام جمعه بوشهر اظهار داشت: بعضی مواقع مردم نه آورده‌ای دارند و نه می‌توانند منتظر وام در آینده باشند و چالش‌های زندگی‌شان بسیار جدی است. هر چه می‌توانید دست مردم را بگیرید و در امر پرداخت وام تسهیل ایجاد کنید.

صفایی بوشهری درباره کمک‌های بلاعوض بانک توصیه کرد: سعی بر این باشد این کمک‌ها در جایی مانند حوزه بهداشت و درمان هزینه شود که منفعت آن ماندگار بوده و به عموم می‌رسد. گاهی به شخصی کمک می‌شود و چالش همان شخص رفع می‌شود و گاه کمک به جریانی می‌شود و رفع چالش برای جمع زیادی صورت می‌گیرد که بسیار پسندیده‌تر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها