براساس اعلام سازمان زندان ها و اقدامات تامینی برخلاف ادعای رسانه های ضد انقلاب فردی با هویت سعید باران زهی در زندان زاهدان وجود ندارد.
کد خبر: ۱۳۹۹۶۶۴

به گزارش جام جم آنلاین، در ماه‌های گذشته رسانه‌ های ضد انقلاب سلسله‌ای از ادعاها و شایعات را بدون هرگونه سند یا مدرک در ارتباط با کشته شدن افراد، بدرفتاری با آن‌ها در دوران بازداشت یا حتی تعرض به بازداشت شدگان منتشر کرده‌اند تا ذهن مخاطبین ایرانی و حتی غیر ایرانی را تحت تأثیر این اخبار منفی و متاثرکننده قرار دهند.

در جدیدترین ادعای منتشر شده در همین زمینه، عنوان گردیده به چند نوجوان در زندان مرکزی زاهدان «تعرض جنسی» شده است.

بر همین اساس و در پی پیگیری‌های انجام شده، سازمان زندان‌ها در رابطه با ادعاهای مطرح شده توضیحاتی ارائه کرد.

در این توضیحات آمده است: پس از انتشار ادعای عجیب تعرض جنسی به برخی بازداشتی‌ ها در زندان مرکزی و کانون اصلاح و تربیت زاهدان در شبکه‌ های معاند، تحقیقات و بررسی‌های گسترده‌ای از سوی دادستان زاهدان و واحدهای نظارتی اداره کل زندان‌های استان صورت پذیرفت. در نتیجه تحقیقات صورت گرفته مشخص شد فردی با هویت سعید باران زهی که ادعا می‌شود در زندان مورد شکنجه و تعرض قرار گرفته است، اصلاً در زندان‌های استان سیستان و بلوچستان وجود خارجی ندارد.

در همین زمینه و در مورد نام زندانیان دیگری که در اخبار رسانه‌ های معاند ذکر شده بود، به صورت چهره به چهره ملاقات صورت گرفته و تحقیق و مصاحبه به عمل آمد که همه آن‌ها هرگونه تعرض یا شکنجه را به شدت تکذیب کرده و از عاملین انتشار این اخبار در شبکه‌های مجازی شکایت داشته‌اند که مراتب و شکایت زندانیان در حضور قاضی ناظر بر زندان، روان شناس و مسئولین زندان صورت جلسه شده است.

به عنوان مثال در یک نمونه از ادعاهای صورت گرفته عنوان شده بود مددجویی به نام بنیامین مورد ضرب و شتم، شکنجه و تجاوز قرار گرفته و دوبار خودکشی کرده است. پس از طرح این موضوع با مددجو و تحقیقات صورت گرفته مشخص گردید ادعاهای منتشر شده کاملاً کذب است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها