همراه با علی عبدالعالی، مدیر شبکه آموزش سیما درباره مدرسه کنکور ایران

یک کلاس خصوصی کنکور برای همه

به‌منطور تحقق عدالت آموزشی و کوتاه کردن دست موسسات خصوصی آموزشی کنکور از فضای آموزشی کشور و به دلیل این که همه جوانان کشور به‌ویژه جوانان مناطق محروم و کم‌برخوردار از امکانات آموزشی یکسان و برابر بهره‌مند شوند برنامه تلویزیونی «مدرسه کنکور ایران» راه‌اندازی شد. به همت و تلاش شبکه تلویزیونی آموزش سازمان صداوسیما پخش رسمی این برنامه از روز شنبه ۲۹ بهمن کلید خورد.
کد خبر: ۱۳۹۹۱۸۷
نویسنده رسول شمالی - روزنامه‌نگار
علی عبدالعالی، مدیر شبکه تلویزیونی آموزش سازمان صداوسیما در گفت‌وگو با «قاب کوچک» با اشاره به برقراری عدالت آموزشی برای بیش از یک میلیون شرکت‌کننده در کنکور سراسری و نقش تاثیرگذار  شبکه تلویزیونی آموزش رسانه ملی گفت: مایه تاسف است که در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان درسال درآمد موسسات خصوصی آموزشی کنکور است که به بهانه حضور موفق متقاضیان کنکور به هر تخلفی دست می‌زنند و متاسفانه افرادی می‌توانند در این کلاس‌های آموزشی کنکور شرکت کنند که تمکن مالی خوبی دارند و درمقابل، بسیاری از جوانان مناطق محروم و کسانی که از امکانات مالی برخوردار نیستند از حضور در این دوره‌های آموزشی بی‌بهره می‌مانند. بنابر این هدف ما از تولید و پخش این برنامه تحقق عدالت آموزشی برای همه به‌ ویژه جوانان مناطق محروم و افراد کم‌بضاعت جامعه است.  
وی در همین رابطه افزود: برنامه تلویزیونی ‌مدرسه کنکور ایران‌ با محتوای کامل و جامع شامل تست و نکات دروس کنکور در رشته‌های علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی است که سعی کردیم از معلمان و اساتید بسیار مجرب بهره ببریم و طبق قراردادی که با آنها داریم موظف هستند که مطالب دروس را با محتوای کاملدقیق و جامع بدون کم و کاست  در اختیار جوانان و مخاطبان کنکور این برنامه قرار دهند.  

 یک کلاس خصوصی کنکور برای همه
مدیر شبکه آموزش سیما با عنوان این مطلب که این شبکه از روز شنبه ۲۹ بهمن همزمان با مبعث حضرت رسول اکرم (ص) برنامه «مدرسه کنکور ایران» را در قالب محتواهای کامل و فاخر و به‌طور رایگان و با دسترسی آسان به جزوه های کنکور در اختیار متقاضیان کنکور و دانش‌آموزان قرار داده افزود: پخش برنامه مدرسه کنکور ایران از شنبه ۲۹ بهمن به‌مدت ۱۳ هفته و در هفت روز هفته از ساعت ۱۷ تا ۲۰ روی آنتن شبکه آموزش رسانه ملی خواهد رفت و بازپخش آن نیز از ساعت ۵ تا ۸ صبح خواهد بود.
وی ادامه داد: در این برنامه دبیران و استادان برجسته کشور با روش‌های گوناگون به تدریس دروس ریاضی، تجربی و انسانی‌، نحوه تست زدن و تحلیل نکات علمی دروس و سوال‌ها خواهند پرداخت که در قالب  ۶ کلاکت۳۰ دقیقه‌ای در هر روز خواهد بود.  
عبدالعالی همچنین گفت: این برنامه تا اواخر اردیبهشت  ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت و ما در آستانه  امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان از ۱۰ تا ۱۲ تیر هم ویژه برنامه ای را در آستانه کنکور دوم  هم در شبکه آموزش خواهیم داشت.  
 مدیر شبکه آموزش رسانه ملی با اشاره به این‌که ان‌شاءا... برنامه‌ریزی کرده‌ایم که یک کانال ویژه کنکور راه‌اندازی کنیم، خاطر نشان کرد: ‌با توجه به هجمه سنگینی که موسسات خصوصی آموزشی کنکور در حال حاضر دارند و تمام هدف‌شان کسب درآمد کلان ۵۰هزار میلیارد تومانی است و یقینا افراد پولدار متمول فقط به دانشگاه‌ها راه پبدا می‌کنند، گفت: قصد داریم کانال 2  آموزش را با نام کانال کنکور از سال آینده در صورت فراهم بودن بسترهای لازم راه‌اندازی کنیم که ان‌شاءا... به جای سه ساعت برنامه قادریم ۱۰ساعت برنامه کنکور را برای مخاطبان داشته باشیم. چراکه این مطالبه مردم و جوانان مناطق محروم جامعه ماست و درحال حاضر سالانه بیش از یک میلیون نفر متقاضی کنکور داریم که به همراه دغدغه‌های خانواده‌های آنها جمعا بیش از ۱۰ میلیون نفر خواهند بود. او این نوید را به ما داد که کانال 2 آموزش کنکور را در سال ۱۴۰۲ راه‌اندازی کنیم.
وی با بیان این‌که در طرح مدرسه کنکور ایران هدف تحت پوشش بردن همه جوانان و متقاضیان کنکور به‌ویژه محرومان از تحصیل دانشگاهی است، اظهار داشت: این طرح به‌طور رایگان از تلویزیون برای جوانان و متقاضیان کنکور پخش می‌شود و هر فردی که یک دستگاه تلویزیون در اختیار داشته باشد به‌راحتی می‌تواند از برنامه‌های مدرسه کنکور ایران استفاده کند. 

علیه مافیای کنکور
عبدالعالی با تاکید براین‌که در آینده پخش برنامه‌های مربوط به آزمون‌ها را هم در دستور کار شبکه داریم، افزود: از ۱۷ اسفند نیز برای کنکور آزمون ورودی تیزهوشان «سمپاد» به‌نام «هوشیار» اقدام خواهیم کرد و محتواهای خوبی را در همین رابطه تولید کرده‌ایم.‌
مدیر شبکه تلویزیونی آموزش با تاکید بر این‌که برنامه مدرسه کنکور ایران از مهمترین برنامه‌ها و حرکت انقلابی در فضای آموزشی کشور در جهت دور کردن مافیای موسسات و مراکز آموزشی خصوصی کشور است که به بهانه کنکور، دنبال منافع شخصی خود هستند و هدفی جز تضعیف نظام آموزشی کشور و تضعیف عدالت آموزشی ندارند، گفت: امیدواریم با توسعه و گسترش این برنامه که یقینا در ماه‌های آینده تاثیراتش را در جامعه خواهیم دید ان‌شاءا... بساط دکان و بازار موسسات خصوصی آموزشی که به‌ نام کنکور جوانان و متقاضیان کنکور را در دام خود اسیر می‌کنند برچیده شود. البته در این مسیر از ریاست محترم جمهوری و همچنین مسئولان و مدیران ارشد کشور و نظام آموزشی هم می‌خواهیم ما را در این مسیر همراهی کرده و این اتفاق بزرگ و مهم را در رسانه ملی یک موفقیت برای جمهوری اسلامی ایران تلقی کنند.   عبدالعالی همچنین گفت: در خصوص تامین بودجه و مسائل مالی، بخشی از بودجه برنامه مدرسه کنکور ایران توسط بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تامین شده و بخشی نیز برعهده سازمان صداوسیماست.

منبع: ضمیمه قاب‌کوچک روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها