رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خبر داد:

بارش برف و باران در اکثر نقاط کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به فعالیت تدریجی سامانه ناپایدار از وزش باد شدید و احتمال ریزش بهمن در ارتفاعات خبر داد و گفت: به دلیل احتمال ریزش بهمن، وزش باد شدید و مه‌آلود شدن هوا از قرار گرفتن روی نقاب‌های برفی پرهیز شود.
کد خبر: ۱۳۹۹۰۰۷

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان، با توجه به نفوذ سامانه بارشی جدید به کشور و آغاز بارندگی‌ها درباره وضعیت جوی کوهستان و ارتفاعات اظهار کرد: طی روز‌های پنجشنبه و جمعه (۴ و ۵ اسفند) فعالیت تدریجی سامانه ناپایدار در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات البرز غربی، زاگرس مرکزی و به‌تدریج البرز مرکزی و شرقی موجب وزش باد شدید، ابرناکی، مه‌آلودگی و بارش برف و کولاک می‌شود.

وی ادامه داد: بارش پراکنده طی جمعه برای ارتفاعات مرکزی کشور، ارتفاعات شمال کرمان، شمال سیستان و بلوچستان و بخش‌های شرقی کشور همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا این سامانه بارشی در ارتفاعات شمال تهران نیز تاثیراتی دارد بنابراین گاهی افزایش ابر همراه با وزش باد شدید و احتمال مه آلود شدن مهمترین پدیده جوی در بیشتر مناطق کوهستانی تهران است.

وی با بیان اینکه وزش باد شدید مهمترین پدیده جوی در ارتفاعات کشور طی هفته جاری است، اظهار کرد: در چنین وضعیت جوی شرایط برای وقوع کولاک و سرمایش ناشی از سوزباد شدید مهیا است بنابراین تمهیدات لازم حفاظتی برای مواجه شدن با سرمایش اتخاذ شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا افزود: در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات البرز به‌ویژه مناطق مشرف به دامنه شمالی، بارش برف و هوای نامساعد موجب مخاطره‌های مرتبط مانند کولاک برف می‌شود. با توجه به نوسانات دمایی هفته گذشته و حجم برف در کوهستان‌ها احتمال وقوع بهمن در مناطق مستعد وجود دارد.

ضیاییان در پایان تاکید کرد: از قرار گرفتن رو و زیر نقاب‌های برفی و امتداد رو به آن‌ها خودداری و از تردد در مسیر‌های مستعد ریزش بهمن مانند دره‌ها و شیب‌ها پرهیز شود و تا حد امکان مسیر‌های جایگزین مانند خط الرأس‌ها انتخاب شوند همچنین در ساعات اولیه صبح پدیده مه موجب کاهش دید می‌شود بنابراین فراهم کردن تمهیدات لازم جهت افزایش احتیاط در مسیر‌های صعود به ارتفاعات ضرورت دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها