گمانه زنی برای اکران نوروزی از میان آثار جشنواره فیلم فجر

پرواز سیمرغ مردمی در گیشه عید

داوود صبوری، تهیه‌کننده فیلم «اتاقک گلی»:

«اتاقک گلی» ظرفیت اکران نوروزی دارد

ما در نظر داریم که «اتاقک گلی» را فصل بهار اکران کنیم، چون پخش‌کننده‌ها درخواست اکران نوروزی دارند.
کد خبر: ۱۳۹۸۹۳۷

به هرحال، بهار بهترین فرصت برای اکران این فیلم است و فرقی میان فروردین تا خرداد نیست؛ البته بخش رنگ و جلوه‌های ویژه بصری کار نیاز به کامل شدن دارد و باید در این سه ماه اتاقک گلی را اکران کنیم. در روزهای نوروز‌ و فروردین چند روز تعطیل است و مردم به مسافرت می‌روند و معتقدم باید فیلم‌هایی مانند اتاقک گلی را ببینند و دیدن آن را به یکدیگر توصیه کنند و به این ترتیب نوعی تبلیغ اتفاق می‌افتد، چون فیلم کمدی را حتی مردم در شهرستان هم می‌‌بینند. اتاقک گلی ظرفیت لازم برای نمایش در زمان نوروز را دارد، چون تجربه خوبی از اکران فیلم «موقعیت مهدی» داشتیم. در حقیقت ما برای اکران فیلم در آن زمان به‌دلیل قرار گرفتن در زمان کرونا نگران بودیم اما متوجه شدیم مردم بعد از سه روز از فیلم استقبال کردند. وقتی فیلم را اکران نکرده بودیم، خبر خاصی درباره آن وجود نداشت اما بعد از دیده شدن فیلم در نشست خبری در سالن رسانه جشنواره فیلم فجر چهل‌ویکم اهالی رسانه اعلام کردند که از این فیلم خوش‌شان آمده است و فکر می‌کنم مردم به اعتماد حرف اهل رسانه، فردای آن روز رفتند بلیت خریدند.

ما مشکلی برای تبلیغات فیلم اتاقک گلی هم نداریم، چون بهترین فیلم از نظر شهردار شد و نامزدی اتاقک گلی در ۱۱رشته به‌طور قطع در فروش فیلم و توجه مخاطب به اکران تأثیرگذار است، چون بعد اعلام نامزد شدن فیلم در این رشته‌ها، فردای آن روز بلیت‌های ما فروش رفت و حتی در پردیس کوروش نیز سئانس فوق‌العاده داشتیم و به‌رغم این‌که گفته می‌شود سینما را تحریم می‌کنند یا تحریم کردند، این استقبال نشان می‌دهد که نگاه مردم به فیلم‌هایی که نامزد می‌شود، مثبت است.

فکر می‌کنم به دلیل دوری از شعارزدگی و مباحث صرف جنگی، در اتاقک گلی، زندگی، عشق، مقاومت و ایثار وجود دارد و این موجب جذب و ترغیب مخاطب برای دیدن فیلم می‌شود. مخاطبان اتاقک گلی کسانی هستند که برای این نوع فیلم‌ها و شهدا ارزش قائلند و اگر بشنوند که شهدای فیلم واقعی هستند و وجود خارجی دارند، به‌طور قطع از آن استقبال می‌کنند و من خیلی نسبت به این قضیه خوشبین هستم.

علاوه بر این، مطمئنم اگر این فیلم اکران شود، خیلی از تهیه‌کنندگان و کارگردانان سراغ تورج الوند برای همکاری می‌آیند، چون از نهایت استعداد خود برای اتاقک گلی استفاده کرد و از آن بهره برد و متأسفانه به حقش در جشنواره فیلم فجر چهل‌ویکم نرسید.فکر می‌کنم این نگرش که استقبال مردم از فیلم‌های جنگی با حال و هوای مقاومت در فصل بهار و نوروز خوب است، درست است.

وقتی با چند صاحب‌نظر و پخش‌کننده صحبت کردم، معتقد بودند اتاقک گلی دیدگاه مردمی نسبت به دفاع‌مقدس دارد که در آن یک روایت انسانی تعریف می‌شود و بیننده را جذب می‌کند که از آن خسته نمی‌شود. با توجه به این‌که پایان‌بندی فیلم نیز جذاب است، به‌طور قطع با سه روز اکران مخاطبان خود را به سالن سینما می‌کشاند. یافتن راهکار برای رونق‌بخشی به سینما سخت است و باید دولت وارد این موضوع شود تا سینماها انگیزه‌ای برای اکران فیلم‌ها پیدا کنند و مثلا می‌توانند بلیت را ارزان‌تر بفروشند. در تمام دنیا دولت به دنبال یک بهانه مثل دانشجو یا کارمند و کارگر بودن است تا بتواند بلیت را با تخفیف به مردم بفروشد. من نیز برای اتاقک گلی دنبال اختصاص دادن چنین تسهیلاتی برای اولین اکران هستم و حاضرم دو روز اول اکران فیلم را فقط به اصحاب رسانه اختصاص دهم. همچنین در فکر اکران جهانی اتاقک گلی نیز هستیم و در حال حاضر پیشنهادهایی از کشورهای کرواسی،عراق و لبنان داریم.

روزنامه جام جم 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها